موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 چهار رکورد سرعت را شکست

موتورسیکلت الکتریکی RW-5 Voxan به تازگی با شرکت در تست‌های سرعت در نمکزارهای بونویل، چهار رکورد سرعت جداگانه را شکست. به گزارش تک‌ناک،  این موتورسیکلت الکتریکی از طریق همکاری بین دانشگاه ایالتی اوهایو و گروه ونتوری ساخته شده است. ونتوری، نامی است که پشت طراحی خودروهای اسپرت MVS Venturi، خودروهای مسابقه LM و حتی طراحی […] نوشته موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 چهار رکورد سرعت را شکست اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  1
موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 چهار رکورد سرعت را شکست

موتورسیکلت الکتریکی RW-5 Voxan به تازگی با شرکت در تست‌های سرعت در نمکزارهای بونویل، چهار رکورد سرعت جداگانه را شکست.

به گزارش تک‌ناک،  این موتورسیکلت الکتریکی از طریق همکاری بین دانشگاه ایالتی اوهایو و گروه ونتوری ساخته شده است. ونتوری، نامی است که پشت طراحی خودروهای اسپرت MVS Venturi، خودروهای مسابقه LM و حتی طراحی FLEX rover که برای مأموریت اسپیس‌ایکس به ماه می‌رود، قرار دارد.

این شرکت مالک شرکت فرانسوی سازنده موتورسیکلت Voxan است و همکاری مداوم این شرکت با دانشگاه ایالتی اوهایو در طول ۱۵ سال گذشته باعث تولید چندین وسیله نقلیه رکوردشکن شده است.

چهار رکورد جهانی که توسط RW-5 Voxan در پایان ماه آگوست ثبت شد، در کلاس موتورسیکلت‌های الکتریکی زیر ۱۵۰ کیلوگرم است. البته این رکوردها در حال حاضر منتظر تأیید از سوی فدراسیون بین‌المللی موتورسیکلت (IFIM) هستند.

رکوردشکنی موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 در چهار رکورد سرعت

لوئی-ماری بلوندل، موتورسوار فرانسوی که این رکوردها را ثبت کرده است، توانست به سرعت ۲۷۱.۵۱۵ کیلومتر در ساعت برسد و چهار رکورد سرعت در مسیرهای مختلف یک کیلومتری و یک مایلی توسط این موتورسوار با RW-5 Voxan شکسته شد.

RW-5 Voxan یک موتورسیکلت الکتریکی است که توسط یک باتری لیتیوم-یونی و یک موتور مغناطیس دائم خنک‌شونده با مایع با توان ۸۰ کیلووات تغذیه می‌شود. این موتورسیکلت قادر به تولید ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۰۷ اسب بخار قدرت است.

این ارقام برای موتورسیکلت‌های الکتریکی خیابانی معمولی هستند، اما با ترکیب آنها با پروفیل جلویی کم‌مقاومت و وزن کلی ۱۵۰ کیلوگرم موتورسیکلت، به راحتی می‌توان دید که RW-5 می‌تواند به سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت برسد.

موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 موفق به ثبت چهار رکورد سرعت جهانی جدید شد

این موتورسیکلت الکتریکی دارای فاصله ۱.۶۸متر بین دو محور و طول کلی ۲.۵۷ متر با پوشش خود است.

موتورسیکلت RW-5 Voxan توسط تیم مهندسی Buckeye Current دانشگاه ایالتی اوهایو ساخته شده، در حالی که دفتر طراحی گروه ونتوری ورودی‌هایی در مورد طراحی موتورسیکلت، تعلیق، باتری، گیربکس، تنظیمات و بهینه‌سازی پایداری ارائه داده است.

همکاری دانشگاه ایالتی اوهایو با این تولیدکننده فرانسوی در سال ۲۰۲۱ زمانی که مکس بیاجی، قهرمان شش‌باره جهان، تعدادی رکورد سرعت برای موتورسیکلت‌های الکتریکی را با موتورسیکلت Wattman آن زمان شرکت Voxan ثبت کرد، به تیتر خبرها تبدیل شد.

مکس بیاجی ایتالیایی به سرعت بیش از ۴۵۵ کیلومتر در ساعت در میانگین دو طرفه دست یافت و تعدادی رکورد در مسافت‌های یک کیلومتر، یک مایل و یک چهارم مایل ثبت کرد.

چهار رکورد سرعت توسط موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 شکسته شد

شرکت Voxan در گذشته تعدادی رکورد سرعت را شکسته است، که از جمله آن سریع‌ترین وسیله نقلیه هیدروژنی جهان در سال ۲۰۱۰ می‌باشد. با سرعت حداکثر ۴۸۷.۶۷۱ کیلومتر در ساعت، Venturi VBB-2 رکوردهایی در کلاس الکتریکی ثبت کرد که جانشینان آن، VBB 2.5 و VBB-3، نیز بعد این رکوردها را ثبت کردند.

این یک مثال دیگر از چگونگی پیشرفت فضای وسایل نقلیه الکتریکی می‌باشد. در حالی که RW-5 به طور خاص برای شکستن این نوع رکوردها ساخته شده است، همچنین به عنوان یک زمین آزمایشی برای فناوری‌هایی عمل می‌کند که امکان دارد روزی به تولید موتورسیکلت الکتریکی راه پیدا کنند. تا آن روز فرا برسد، ما همچنان از موتورسیکلت‌های احتراق داخلی استفاده می‌کنیم!

نوشته موتورسیکلت الکتریکی Voxan RW 5 چهار رکورد سرعت را شکست اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow