نرم‌افزار جدید شبیه روفوس برای نصب ویندوز ۱۱ 24H2

نرم‌افزار جدیدی مشابه روفوس معرفی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را روی سیستم‌هایی نصب کنند که حداقل سخت‌افزاری مورد‌نیاز مایکروسافت را ندارند. به‌گزارش تک‌ناک، اپلیکیشن جدیدی مشابه روفوس (Rufus) به کاربران امکان می‌دهد تا محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را به‌سادگی دور بزنند. این اپلیکیشن برای کاربرانی […] نوشته نرم‌افزار جدید شبیه روفوس برای نصب ویندوز ۱۱ 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  1
نرم‌افزار جدید شبیه روفوس برای نصب ویندوز ۱۱ 24H2

نرم‌افزار جدیدی مشابه روفوس معرفی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را روی سیستم‌هایی نصب کنند که حداقل سخت‌افزاری مورد‌نیاز مایکروسافت را ندارند.

به‌گزارش تک‌ناک، اپلیکیشن جدیدی مشابه روفوس (Rufus) به کاربران امکان می‌دهد تا محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را به‌سادگی دور بزنند. این اپلیکیشن برای کاربرانی طراحی شده است که دستگاه‌هایشان فاقد مشخصات لازم برای نصب این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز، از‌جمله پردازنده مناسب و TPM و بوت امن هستند.

انتشار نسخه بتا ابزار روفوس

نئووین می‌نویسد که روفوس، یکی از ابزارهای پرطرفدار برای ساخت رسانه‌های USB، به‌تازگی نسخه ۴/۶ بتا را منتشر کرده است. این نسخه به کاربران کمک می‌کند تا محدودیت‌های سیستم موردنیاز برای نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را دور بزنند. این ابزار از اسکریپت پاورشل به نام Fido بهره می‌برد که به آن اجازه می‌دهد تا به لینک‌های دانلود رسمی فایل‌های ISO مایکروسافت دسترسی داشته باشد.

با استفاده از این اسکریپت، توسعه‌دهنده‌ای به نام Belim اپلیکیشن جدیدی به نام Flyby11 را ارائه داده است. Belim پیش‌تر چندین اپلیکیشن شخص ثالث برای سفارشی‌سازی ویندوز ازجمله ویرایشگر و تنظیمات رجیستری با یک کلیک طراحی کرده است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا معیارهای سازگاری ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را با چند کلیک دور بزنند.

Flyby11 از روشی به نام «دور‌زدن نصب سرور» استفاده می‌کند. این روش بررسی نیازمندی‌های سخت‌افزاری مانند پردازنده و TPM و بوت امن را نادیده می‌گیرد. توسعه‌دهنده اپلیکیشن در توضیح این روش می‌گوید:

Flyby11 پچی ساده است که محدودیت‌های آزاردهنده نصب ویندوز ۱۱ روی سخت‌افزارهای ناسازگار را حذف می‌کند. اگر کامپیوتر قدیمی دارید که فاقد TPM و بوت امن یا پردازنده مناسب است، Flyby11 به شما امکان می‌دهد تا ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را درهرصوتر نصب کنید.

نصب ویندوز ۱۱ روی سخت‌افزارهای قدیمی

این اپلیکیشن از قابلیتی در فرایند نصب ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند که نسخه سرور ویندوز را به‌کار می‌گیرد. این نسخه برخلاف نسخه معمولی، اکثر بررسی‌های سازگاری سخت‌افزاری را نادیده می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل را روی سخت‌افزارهای ناسازگار نصب کنند.

نسخه اول اپلیکیشن Flyby11 اکنون با انتشار اولیه در پلتفرم گیت‌هاب در‌دسترس کاربران قرار گرفته است. در‌حال‌حاضر، شخص توسعه‌دهنده تغییری در یادداشت‌های انتشار اپلیکیشن ذکر نکرده است. همچنین، توصیه می‌شود که برای آزمایش این ابزار و سایر اپلیکیشن‌های غیررسمی، از ماشین مجازی استفاده شود.

نرم افزار جدیدی شبیه روفوس برای دور زدن محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ 24H2

نکته مهم دیگر اینکه اپلیکیشن مذکور هنوز تعیین تکلیف نشده و ممکن است Microsoft Defender آن را به‌عنوان فایل مشکوک شناسایی کند. این ابزار نیز مانند سایر روش‌های دور‌زدن، روی پردازنده‌های بسیار قدیمی فاقد دستورات SSE4.2 و PopCnt عمل نمی‌کند. این اپلیکیشن اکنون برای دانلود از مخزن گیت‌هاب در‌دسترس است و کاربران می‌توانند آن را مستقیماً دریافت کنند.

نوشته نرم‌افزار جدید شبیه روفوس برای نصب ویندوز ۱۱ 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow