هوش مصنوعی اپل می‌تواند در مقابل ایمیل‌های فیشینگ عملکرد نامناسبی داشته باشد

هوش مصنوعی اپل که در نسخه بتای  iOS 18.1 منتشر شد عملکرد ضعیفی در مقابل ایمیل‌های فیشینگ دارد. این هوش مصنوعی این ایمیل‌های فیشینگ را به عنوان پیام‌های اولویت‌دار در اپلیکیشن میل شناسایی می‌کند. این نقطه ضعف می‌تواند باعث کلاهبرداری‌های جدی برای کاربران آیفون شود. بنابراین اپل باید قبل از اینکه این قابلیت را به […] منبع خبر هوش مصنوعی اپل می‌تواند در مقابل ایمیل‌های فیشینگ عملکرد نامناسبی داشته باشد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
هوش مصنوعی اپل می‌تواند در مقابل ایمیل‌های فیشینگ عملکرد نامناسبی داشته باشد

هوش مصنوعی اپل که در نسخه بتای  iOS 18.1 منتشر شد عملکرد ضعیفی در مقابل ایمیل‌های فیشینگ دارد. این هوش مصنوعی این ایمیل‌های فیشینگ را به عنوان پیام‌های اولویت‌دار در اپلیکیشن میل شناسایی می‌کند. این نقطه ضعف می‌تواند باعث کلاهبرداری‌های جدی برای کاربران آیفون شود. بنابراین اپل باید قبل از اینکه این قابلیت را به صورت عمومی عرضه کند مشکل مورد نظر را برطرف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق گزارش کاربران که در ردیت منتشر شد هوش مصنوعی اپل ایمیل‌های کلاهبرداری را حذف نکرده بلکه آنها را به عنوان ایمیل‌های اولویت‌دار شناسایی و نشانه گذاری می‌کند. فیلتر هوش مصنوعی بدون در نظر گرفتن آدرس فرستنده تنها با اسکن متن آنها اولویت‌بندی آنها را مشخص می‌کند.

اپل نقص جدی مورد نظر را قبل از عرضه عمومی iOS 18.1 باید برطرف کند. زیرا امکان دارد کاربران عادی در آینده قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ در اثر چنین نقطه ضعفی شوند. هوش مصنوعی اپل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید iOS  است. البته این سیستم عامل تا ماه اکتبر به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. اما افرادی که به صورت تست از نسخه بتای iOS 18.1 استفاده کردند توانستند این مشکل را شناسایی کنند. طبق گفته افرادی که به این قابلیت‌ها دسترسی داشته‌اند از ویژگی‌های این هوش مصنوعی خلاصه‌سازی هوشمند ایمیل‌ها در اپلیکیشن میل است. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند اهمیت ایمیل‌ها را با سرعت بیشتری مطلع شوند.

با این حال این فناوری امکان ایجاد تمایز بین ایمیل‌های فیشینگ و ایمیل‌های معتبر را ندارد. طبق گزارش‌هایی که کاربران ردیت در این باره منتشر کردند فیلتر هوش مصنوعی در این اپلیکیشن ایمیل‌های حاوی مطالب کلاهبرداری را به عنوان ایمیل‌های اولویت‌دار نشانه گذاری می‌کنند. بنابراین این فناوری تنها بر اساس متن ایمیل‌ها آنها را دسته‌بندی کرده و دیگر نشانه‌های مرتبط از قبیل آدرس فرستنده را نادیده می‌گیرد.

منبع خبر هوش مصنوعی اپل می‌تواند در مقابل ایمیل‌های فیشینگ عملکرد نامناسبی داشته باشد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow