هوش مصنوعی جایگزین داوران خطی در مسابقات تنیس ویمبلدون می شود

از سال ۲۰۲۵، مسابقات تنیس ویمبلدون از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص خطاها و خروج توپ از زمین به جای داوران خطی انسانی استفاده خواهد کرد. به گزارش تک‌ناک، این سیستم با نام “Live Electronic Line Calling” بر اساس دوربین‌های متعدد و میکروفون‌های نصب‌شده در زمین عمل می‌کند و دقت بیشتری در داوری فراهم می‌آورد. […] نوشته هوش مصنوعی جایگزین داوران خطی در مسابقات تنیس ویمبلدون می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
هوش مصنوعی جایگزین داوران خطی در مسابقات تنیس ویمبلدون می شود

از سال ۲۰۲۵، مسابقات تنیس ویمبلدون از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص خطاها و خروج توپ از زمین به جای داوران خطی انسانی استفاده خواهد کرد.

به گزارش تک‌ناک، این سیستم با نام “Live Electronic Line Calling” بر اساس دوربین‌های متعدد و میکروفون‌های نصب‌شده در زمین عمل می‌کند و دقت بیشتری در داوری فراهم می‌آورد. این تصمیم پس از آزمایش موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی در مسابقات ۲۰۲۳ گرفته شد.

باشگاه تنیس آل انگلند (AELTC) در ۹ اکتبر این موضوع را اعلام کرد که این فناوری داوری یا فراخوانی خط الکترونیکی زنده (Live ELC)، در تمام زمین‌های مسابقات قهرمانی و مقدماتی مستقر خواهد شد و توپ‌های «خارج» و «خطا» که پیش از این توسط داوران انسانی انجام می‌شد را پوشش خواهد داد.

باشگاه AELTC، این تغییرات با فناوری Live ELC را برای اولین بار در محل مسابقات مقدماتی تنیس ویمبلدون معرفی خواهد کرد.

برخوردهای خطی مسابقات ویمبلدون

تصمیم نهایی برای پذیرش Live ELC پس از تکمیل موفقیت‌آمیز تست‌های گسترده در مسابقات امسال گرفته شد.

این فناوری بر اساس فناوری ردیابی توپ و فراخوانی خط الکترونیکی زنده برای سال‌های متمادی ساخته شده است.

سالی بولتون، مدیر اجرایی باشگاه آل انگلند گفت: «تصمیم برای معرفی فراخوانی خط الکترونیکی زنده در مسابقات قهرمانی پس از یک دوره طولانی بررسی و مشاوره گرفته شد.»

وی تصریح کرد: «با بررسی نتایج تست‌هایی که در مسابقات امسال انجام شد، ما معتقد هستیم که این فناوری به اندازه کافی قوی است و اکنون زمان مناسب برای برداشتن این گام مهم در جست‌وجوی دقت حداکثری در داوری ما می‌باشد.»

بولتون توضیح داد: «این فناوری برای بازیکنان، این امکان را فراهم می‌کند تا تحت شرایطی مشابه با سایر رویدادهای تور بازی کنند. ما مسئولیت خود را برای ایجاد تعادل بین سنت و نوآوری در ویمبلدون بسیار جدی می‌گیریم.

داوران خط برای چندین دهه نقش اصلی را در تنظیم داوری ما در مسابقات قهرمانی ایفا کرده‌اند و ما سهم ارزشمند آنها را می‌شناسیم و از آنها برای تعهد و خدماتشان تشکر می‌کنیم.»

فناوری هوش مصنوعی

سیستمی که برای مسابقات ویمبلدون ۲۰۲۵ اجرا خواهد شد، حرکت توپ را از طریق ۱۲ دوربین که به طور استراتژیک در هر زمین قرار داده شده‌اند، دنبال می‌کند.

همچنین میکروفون‌هایی در زمین وجود دارد که صدای توپ را می‌شنوند و یک کامپیوتر مکان توپ را در زمان واقعی تفسیر می‌کند.

مشابه با سیستم کمک داور ویدیویی در فوتبال، یک اپراتور ویدیو از یک اتاق خارجی، فناوری را نظارت و با داور صندلی در زمین ارتباط برقرار می‌کند.

سیستم ELC همچنین به نام Hawk-Eye Live شناخته می‌شود و در سال آینده، این فناوری هوش مصنوعی جایگزین تمامی ۳۰۰ داور خط خواهد شد.

هرچند این اولین باری نیست که ویمبلدون هوش مصنوعی را پذیرفته است، چرا که در سال ۲۰۲۳، این مسابقات پوشش خود را با معرفی تفسیر و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی تغییر داد.

جایگزینی داوران خطی با هوش مصنوعی در مسابقات ویمبلدون از سال 2025

تفسیر هوش مصنوعی

 باشگاه آل انگلند با همکاری با غول فناوری IBM تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای هواداران مسابقات ویمبلدون فراهم کرد، که شامل تفسیر صوتی و کپشن‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در ویدیوهای برجسته آنلاین بود.

شرکت IBM پلتفرم هوش مصنوعی پیشرفته Watson خود را در زمینه اصطلاحات تنیس آموزش داد.

این پروژه بر اساس استفاده‌های موجود باشگاه آل انگلند از فناوری هوش مصنوعی IBM، که شامل ویژگی‌هایی مانند: تحلیل شاخص قدرت بازیکن و عملکرد بازیکنان می‌باشد، بنا شده است.

یکی از نکات برجسته این پوشش مبتنی بر هوش مصنوعی، تحلیل قرعه‌کشی‌های انفرادی است.

تحلیل قرعه‌کشی‌های هوش مصنوعی توسط IBM، قرعه‌ها را پس از انتشار بررسی می‌کند و بینش‌هایی درباره مسیر بالقوه یک بازیکن به فینال ارائه می‌دهد و ناهنجاری‌ها و شگفتی‌های احتمالی که ممکن است با نگاه به رتبه‌بندی بازیکنان مشخص نشوند را آشکار می‌کند.

نوشته هوش مصنوعی جایگزین داوران خطی در مسابقات تنیس ویمبلدون می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow