گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890 خود رونمایی کرد

شرکت گیگابایت خانواده کامل مادربردهای Z890 خود را با طراحی‌های بی‌نظیر برای پردازنده‌های Intel Arrow Lake معرفی کرد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این مجموعه شامل ۱۷ مادربرد است که با سرعت‌هایی تا MT/s 9500 در سری‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند و عملکرد پیشرفته و جدیدترین ویژگی‌های اتصال را ارائه می‌دهند. این مادربردهای Z890 شامل فهرست […] نوشته گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890 خود رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890 خود رونمایی کرد

شرکت گیگابایت خانواده کامل مادربردهای Z890 خود را با طراحی‌های بی‌نظیر برای پردازنده‌های Intel Arrow Lake معرفی کرد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این مجموعه شامل ۱۷ مادربرد است که با سرعت‌هایی تا MT/s 9500 در سری‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند و عملکرد پیشرفته و جدیدترین ویژگی‌های اتصال را ارائه می‌دهند. این مادربردهای Z890 شامل فهرست زیر هستند:

  • Z890 AORUS Xtreme AI TOP
  • Z890 AORUS Master AI TOP
  • Z890 AI TOP
  • Z890 AORUS Master
  • Z890 AORUS Elite WIFI7 ICE
  • Z890 AORUS Elite WIFI7
  • Z890M AORUS Elite WIFI7 ICE
  • Z890M AORUS Elite WIFI7
  • Z890 AORUS Elite X ICE
  • Z890 AORUS PRO ICE
  • Z890I AORUS Ultra
  • Z890 Eagle WIFI7
  • Z890 AERO G
  • Z890 Gaming X WIFI7
  • Z890M Gaming X
  • Z890 UD WIFI6E
  • Z890 UD
جدیدترین عضو خانواده مادربردهای Z890، سری AI TOP است که سه مدل مختلف مادربرد را به این مجموعه اضافه می‌کند

جدیدترین عضو این خانواده، سری AI TOP است که سه مدل مختلف مادربرد را به این مجموعه اضافه می‌کند.

این سه مدل شامل Z890 AORUS XTREME AI TOP، Z890 AORUS MASTER AI TOP و Z890 AI TOP هستند، که ویژگی‌های پیشرفته سری‌های AORUS و AI TOP گیگابایت را ارائه می‌دهند.

هر یک از این مادربردها از دو GPU، دو پورت 10GbE LAN و دو پورت Thunderbolt 5 پشتیبانی می‌کنند تا عملکرد بالایی را از همان ابتدا تضمین کنند.

گیگابایت خانواده کامل مادربردهای Z890 خود را معرفی کرد

در ادامه، مدل‌های متنوع دیگری از خانواده AORUS، همچنین گزینه‌های اقتصادی‌تر مانند: سری‌های GAMING X، AERO و UD ارائه شده است.

سری AI TOP یک نوآوری قابل توجه را به همراه دارد، که اولین مادربردهای دسکتاپ مجهز به پورت‌های Thunderbolt 5 است که بر اساس استاندارد USB4 ۲.۰ ساخته شده‌اند.

این فناوری، با سرعت انتقال داده تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه، یک جهش بزرگ در زمینه اتصال به حساب می‌آید.

مادربرد AORUS XTREME AI TOP نیز از حافظه DDR5 با فرکانس خیره‌کننده ۹۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، که تاکنون بی‌نظیر بوده است.

تمام مادربردهای سری AI TOP به سیستم تنظیم ولتاژ (VRM) بسیار قدرتمندی برای اورکلاک و طراحی زیبایی با هیت‌سینک‌های شیک و نورپردازی RGB مجهز شده‌اند.

رونمایی گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890

شرکت گیگابایت اعلام کرده است که کل خط تولید Z890 آن از فناوری D5 Bionic Corsa بهره می‌برد، که به لطف پشتیبانی از Intel XMP، امکان دستیابی به فرکانس حافظه تا ۹۵۰۰ مگاهرتز را فراهم می‌کند.

چهار فناوری جدید، به این مادربردها کمک می‌کنند تا به سرعت‌های کلاک بالاتری دست یابند. همچنین مادربردهای AI Top به یک فن اختصاصی برای خنک‌سازی حافظه مجهز شده‌اند، که می‌تواند دمای آن را تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش دهد.

گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890 خود برای پردازنده‌های Intel Arrow Lake رونمایی کرد

مادربردهای Z890 گیگابایت، با ارائه رابط کاربری BIOS بهبودیافته، امکان شخصی‌سازی و تنظیمات را به سادگی هرچه تمام‌تر فراهم می‌کنند. کاربران می‌توانند با یک کلیک، از میان طرح‌های متنوع و جذاب انتخاب کنند و حتی از حالت خاکستری برای تجربه کاربری بهتر بهره‌مند شوند.

همچنین این مادربردها با ارائه ویژگی‌های ارتقایافته و پشتیبانی نرم‌افزاری پیشرفته، امکان نظارت لحظه‌ای بر اجزای سیستم را فراهم می‌کنند.

علاوه بر پروفایل‌های عملکردی پیش‌فرض اینتل، BIOS سه حالت اضافی را نیز ارائه می‌کند که امکان شخصی‌سازی عملکرد سیستم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. حالت Unleash تا ۱۱ درصد افزایش عملکرد، گزینه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای است.

حالت Unleash در مادربردهای Z890 
 تا ۱۱ درصد افزایش عملکرد ارائه می کند

برای اورکلاکرها، مادربردهای سری AI TOP با ارائه حدود ۲۵ فاز توان و سایر مدل‌ها با حدود ۲۱ فاز توان، امکان اورکلاک پایدار و قدرتمند را فراهم می‌کنند.

همچنین فناوری انحصاری NPU Overdrive گیگابایت، عملکرد هوش مصنوعی پردازنده‌های اینتل Arrow Lake را تا ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

معرفی گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890 برای پردازنده‌های Intel Arrow Lake

گیگابایت در زمینه اتصال نیز دست پر است و ویژگی‌هایی مانند: وای‌فای 7، پورت‌های Thunderbolt 4، رابط PCI-E 5.0 برای کارت‌های گرافیک و ذخیره‌سازی و جدیدترین پورت‌های نمایشگر را ارائه می‌دهد.

بر اساس اعلام رسمی، مادربردهای Z890 گیگابایت از اواخر اکتبر در دسترس خواهند بود.

نوشته گیگابایت از خانواده کامل مادربردهای Z890 خود رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow