ورود شرکت میدجرنی به حوزه سخت‌افزار

شرکت میدجرنی به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد فعالیت‌هایش را علاوه‌بر هوش مصنوعی، به حوزه‌ی سخت‌افزار گسترش دهد. به‌گزارش تک‌ناک، میدجرنی (Midjourney) با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی X از ورود رسمی‌اش به حوزه‌ی سخت‌افزار خبر داد. با‌این‌حال، این شرکت هنوز جزئیات دقیقی از نوع دستگاهی که قصد دارد تولید کند، فاش نکرده و... نوشته ورود شرکت میدجرنی به حوزه سخت‌افزار اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  2
ورود شرکت میدجرنی به حوزه سخت‌افزار

شرکت میدجرنی به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد فعالیت‌هایش را علاوه‌بر هوش مصنوعی، به حوزه‌ی سخت‌افزار گسترش دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، میدجرنی (Midjourney) با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی X از ورود رسمی‌اش به حوزه‌ی سخت‌افزار خبر داد. با‌این‌حال، این شرکت هنوز جزئیات دقیقی از نوع دستگاهی که قصد دارد تولید کند، فاش نکرده و تنها اعلام کرد که چندین پروژه در دست ساخت دارد.

این شرکت گفت که تیم سخت‌افزار جدیدش را در سان‌فرانسیسکو مستقر خواهد کرد. یکی از نشانه‌های این حرکت، استخدام احمد عباس (Ahmad Abbas)، کارمند سابق نورالینک (Neuralink) و یکی از مهندسان دخیل در تولید هدست واقعیت افزوده‌ی ویژن پرو اپل، در فوریه‌ی ۲۰۲۴ است.

دیوید هولز (David Holz)، مدیرعامل میدجرنی، نیز در‌زمینه‌ی ساخت سخت‌افزار فردی باتجربه است. او یکی از بنیان‌گذاران Leap Motion بود؛ شرکتی که روی تجهیزات ردیابی حرکت فعالیت می‌کرد.

میدجرنی با مشکلات قضایی مرتبط با روش‌های آموزش AI خود روبه‌رو است. بااین‌حال، شرکت یادشده اعلام کرده است که به توسعه‌ی مدل‌های هوش مصنوعی برای تولید ویدئو سه‌بعدی ادامه خواهد داد. شاید سخت‌افزار جدید میدجرنی نیز با این تلاش‌ها مرتبط باشد.

Midjourney بیشتر به‌دلیل هوش مصنوعی مولد تصویر محبوبش شناخته می‌شود. گفته می‌شود که این هوش مصنوعی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده است. این شرکت در چندین پرونده‌ی قضایی به استفاده‌ی غیرمجاز از محتوای دارای حق کپی‌رایت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود متهم شده است.

در همین حال، OpenAI نیز ممکن است به‌سمت ساخت سخت‌افزار حرکت کند. اخیراً این شرکت یک دور تأمین مالی ۶۰ میلیون دلاری برای Opal برگزار کرده است. Opal استارتاپی است که وب‌کم‌های مجهز به AI تولید می‌کند. همچنین، گزارش شده است که OpenAI به‌دنبال گسترش خط‌تولید تراشه‌های هوش مصنوعی خود است تا مشکلات زنجیره‌ی تأمین را حل کند و وابستگی‌اش به انویدیا را کاهش دهد.

نوشته ورود شرکت میدجرنی به حوزه سخت‌افزار اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow