هوش مصنوعی گوگل می‌تواند توقف خودروها پشت چراغ قرمز را مدیریت کند

گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی در پروژه Green Light به مدیریت زمان توقف خودروها در پشت چراغ قرمز بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروژه Green Light مربوط به گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و در آن امکان توقف خودروها در مقابل چراغ قرمز کاهش پیدا خواهد کرد. […] منبع خبر هوش مصنوعی گوگل می‌تواند توقف خودروها پشت چراغ قرمز را مدیریت کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  2
هوش مصنوعی گوگل می‌تواند توقف خودروها پشت چراغ قرمز را مدیریت کند

گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی در پروژه Green Light به مدیریت زمان توقف خودروها در پشت چراغ قرمز بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروژه Green Light مربوط به گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و در آن امکان توقف خودروها در مقابل چراغ قرمز کاهش پیدا خواهد کرد. این طرح نوآورانه می‌تواند علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به کاهش استرس رانندگان در زمان توقف در چهارراه‌ها کمک کند.

گوگل قصد دارد با کمک هوش مصنوعی در زندگی روزمره انقلاب جدیدی ایجاد کند. این بار موضوع به زمان توقف در پشت چراغ‌های راهنمایی مربوط است. گوگل در پروژه گرین لایت از قدرت هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد تا بتواند توقف خودروها در برابر چراغ قرمز را مدیریت کرده و از طریق عوامل مختلف به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بپردازد.

به گفته این شرکت سیستم هوشمند Green Light می‌تواند پارامترهای متعددی از قبیل میزان ترافیک در سطح شهر، الگوهای جریان مربوط به حرکت خودروها، ایجاد توقف‌ها در برابر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و میزان تقاطع‌های موجود در نزدیکی را به مهندسان شهری توصیه کند. با توجه به پیشنهادهای واقع بینانه این سیستم هوشمند و قابلیت اجرای آنها می‌توان بدون نیاز به زیرساخت‌های موجود و ایجاد تغییرات گسترده با توقف‌های طولانی پشت چراغ قرمز خداحافظی کرد.

پروژه جدید گوگل اکنون در شهرهای بزرگ از جمله بوستون، سیاتل، بنگلور و ریودوژانیرو رودر حال آزمایش است. این شرکت قصد دارد در آینده فهرست خود را با شهرهای بیشتری افزایش دهد. همچنین برای ارزیابی تاثیر واقعی پیشنهادهای مربوط به این سیستم در هر شهر مجموعه ای از کارشناسان گرد هم آمدند. البته نتایج اولیه به دست آمده بسیار امیدوار کننده است. این نتایج نشان می‌دهد پروژه گوگل توانسته ضمن کاهش ۳۰ درصدی توقف در بین چهارراه‌ها حدود ۱۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در این تقاطع‌ها جلوگیری کند.

منبع خبر هوش مصنوعی گوگل می‌تواند توقف خودروها پشت چراغ قرمز را مدیریت کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow