وزیر پیشنهادی علوم: حال استاد و دانشجوی ما خوب نیست

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس گفت: سطح نشاط در دانشگاه ها رضایت بخش نیست و متاسفانه استاد و دانشجوی ما حال خوبی ندارد. به گزارش تک ناک، حسین سیمایی‌صراف صبح امروز سه شنبه در حضور نمایندگان خانه ملت اظهار کرد: گسست بین نسلی و فرهنگی... نوشته وزیر پیشنهادی علوم: حال استاد و دانشجوی ما خوب نیست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
وزیر پیشنهادی علوم: حال استاد و دانشجوی ما خوب نیست

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس گفت: سطح نشاط در دانشگاه ها رضایت بخش نیست و متاسفانه استاد و دانشجوی ما حال خوبی ندارد.

به گزارش تک ناک، حسین سیمایی‌صراف صبح امروز سه شنبه در حضور نمایندگان خانه ملت اظهار کرد: گسست بین نسلی و فرهنگی رو به گسترش است و در این شرایط مهم است حرف یکدیگر و حرف نسل Z را بفهمیم.

وی افزود: زیرساخت های آموزشی ما اعم از ساختمان، آزمایشگاه، کتابخانه و کارگاه و ابزار تحقیق بسیار فرسوده و مستهلک است و تحریم‌های نظام سلطه و محاصره و انزوای علمی، فشار سنگینی را بر آموزش عالی تحمیل کرده است.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این بین سهم نشاط در دانشگاه ها رضایت بخش نیست و برای ایجاد آن باید آرامش و امید در تصمیم سازی ها تزریق شود.

تحریم‌های نظام سلطه و محاصره و انزوای علمی، فشار سنگینی را بر آموزش عالی تحمیل کرده است.

سیمایی صراف به آماری تامل برانگیز اشاره کرد و گفت: بنا بر یک پیمایش و خود اظهاری دانشجویان، نزدیک به ۳۰ درصد آنها نیازمند خدمات مربوط به سلامت روان و اجتماعی هستند که البته امری پرهزینه است.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم افزود: پیوند مناسبی میان تقاضا و عرضه آموزش عالی وجود ندارد. انسجام ساختاری بین مراکز آموزش عالی با دستگاه های بهره بردار مشاهده نمی شود.

سیمایی صراف خاطرنشان کرد: در حوزه مهارتی ضعیف هستیم، با مدرک های بی مهارت به جامعه تحویل می دهیم و بر این اساس بازار خریدار فارغ التحصیلان ما نیست.

وی چالش دیگر را کاهش اقبال به علوم پایه دانست و ادامه داد: در آزمون سراسری در رشته علوم تجربی ۶۵۰ هزار نفر داطلب و در علوم انسانی و علوم پایه در مجموع حدود ۴۰۰ هزار نفر داوطلب داریم.

نوشته وزیر پیشنهادی علوم: حال استاد و دانشجوی ما خوب نیست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow