ویژگی Circle to Search به مرورگر کروم هم اضافه شد

ویژگی Circle to Search گوگل که اوایل امسال به عنوان یکی از قابلیت‌های ویژه سری گلکسی اس 24 سامسونگ معرفی شد، اکنون در مرورگر کروم نیز قابل استفاده است. این ویژگی هم در سیستم عامل کروم و هم در مرورگر کروم برای ویندوز و مکینتاش در دسترس قرار گرفته است. با این حال، یک نکته […]

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  3
ویژگی Circle to Search به مرورگر کروم هم اضافه شد

ویژگی Circle to Search گوگل که اوایل امسال به عنوان یکی از قابلیت‌های ویژه سری گلکسی اس 24 سامسونگ معرفی شد، اکنون در مرورگر کروم نیز قابل استفاده است. این ویژگی هم در سیستم عامل کروم و هم در مرورگر کروم برای ویندوز و مکینتاش در دسترس قرار گرفته است.

با این حال، یک نکته کوچک وجود دارد. اول اینکه، این ویژگی در نسخه بتای سیستم عامل کروم او اس 127 و مرورگر کروم 128 برای ویندوز یا مکینتاش قابل استفاده است. دوم اینکه، این ویژگی به جای نام Circle to Search، با عنوان “Search with Google Lens” شناخته می‌شود.

اگر از نسخه بتای کروم او اس یا مرورگر کروم برای ویندوز یا مکینتاش استفاده می‌کنید، می‌توانید این ویژگی را امتحان کنید. در کروم برای ویندوز یا مکینتاش، باید به منوی سه نقطه در گوشه بالای صفحه بروید و سپس گزینه Search with Google Lens را انتخاب کنید. سپس می‌توانید یک ناحیه را انتخاب کرده و نتایج فوری جستجو بر اساس محتوای داخل آن ناحیه را در یک پنل کناری مشاهده کنید. در کروم او اس نیز می‌توانید به سادگی از آیکون Google Lens در نوار آدرس برای همین منظور استفاده کنید. توضیحات انتشار گوگل برای نسخه بتای کروم 128 این ویژگی را به خوبی توصیف می‌کند:

Google Lens در کروم به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که روی صفحه نمایش خود می‌بینید جستجو کنید. با کمک این ویژگی می‌توانید یک اسلاید از یک پخش زنده یا یک تصویر را در یک صفحه وب جستجو کنید. Google Lens پاسخ‌ها را درست در آنجا، در تب فعلی شما، به شما می‌دهد و شما می‌توانید با اطلاعات جدیدی که پیدا کرده‌اید به مرور وب ادامه دهید.

ویژگی Circle to Search

در حال حاضر، تنها چند هفته تا عرضه نهایی به‌روزرسانی کروم 128 برای ویندوز و مکینتاش و همچنین کروم او اس 127 باقی مانده است. پس از انتشار این به‌روزرسانی، همه کاربران بدون توجه به نامی که گوگل برای آن انتخاب می‌کند، به Circle to Search در کروم دسترسی خواهند داشت.

با اضافه شدن Circle to Search به مرورگر کروم، کاربران می‌توانند به سرعت و راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از تصاویر و ویدیوها استخراج کنند. این ویژگی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، تحقیق، خرید آنلاین و سرگرمی مفید باشد. انتظار می‌رود که با عرضه نسخه پایدار این ویژگی، شاهد گسترش کاربردهای آن و بهبود عملکردش باشیم.

لازم به ذکر است که این ویژگی در حال حاضر در نسخه‌های بتا در دسترس است و ممکن است در نسخه‌های پایدار تغییراتی در آن ایجاد شود.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow