پرونده موبایل های تقلبی نوکیا در ایران بسته شد

سرانجام پس از ماه ها کش و قوس و تردید درباره فعالیت قانونی شرکت تولیدکننده گوشی های نوکیا در ایران وزارت صمت دستور ابطال مجوز شرکتی که گوشی موبایل با نشان تجاری نوکیا تولید می‌کرد را صادر کرد. به گزارش تکناک، در ماه های اخیر عرضه مدل گوشی های مختلف در بازار ایران با نام... نوشته پرونده موبایل های تقلبی نوکیا در ایران بسته شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
پرونده موبایل های تقلبی نوکیا در ایران بسته شد

سرانجام پس از ماه ها کش و قوس و تردید درباره فعالیت قانونی شرکت تولیدکننده گوشی های نوکیا در ایران وزارت صمت دستور ابطال مجوز شرکتی که گوشی موبایل با نشان تجاری نوکیا تولید می‌کرد را صادر کرد.

به گزارش تکناک، در ماه های اخیر عرضه مدل گوشی های مختلف در بازار ایران با نام نوکیا با حاشیه های فراوانی همراه بود. در این ارتباط و پس از خبرسازی های فراوان وزارت صمت اعلام کرد شرکت آتیلا همراه ایهان که اقدام به تولید و عرضه گوشی‌های نوکیای تقلبی کرده بود، نتوانسته استانداردهای قانونی را رعایت کند.

درعین حال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز اعلام کرده بود که علامت تجاری «NOKIA» به فارسی و لاتین به شرکت نوکیا کورپوریشن تعلق دارد و این علامت تجاری در ایران ثبت شده و دارای اعتبار قانونی است.

در این نامه همچنین به صراحت اعلام شده بود که شرکت مذکور مجوز قانونی برای استفاده از این علامت تجاری را ندارد و استفاده از آن غیرقانونی است. به دنبال این استعلام پرونده به سازمان توسعه تجارت ارجاع داده شد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های این شرکت صورت گیرد.

مجوز شرکتی که گوشی موبایل با نشان تجاری نوکیا را تولید می‌کند، باطل شد

حال پس از چند ماه سرانجام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران دستور داده است که مجوز شرکتی که گوشی موبایل با نشان تجاری نوکیا را تولید می‌کند، باطل شود.

در این نامه که به تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ خطاب به رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی صادر شده اعلام شده که شرکت آتیلا همراه آیهان‌ مجوز بهره‌برداری از سوی شرکت نوکیا را ندارد و باید از فعالیت این شرکت در ایران جلوگیری شود.

پرونده فعالیت شرکت منسوب به نوکیا در حالی بسته می شود که سوال افکار عمومی این است که این شرکت چگونه توانسته بدون اخذ مجوز فعالیت کند و اگر فعالیت آن قانونی نبوده چرا زودتر اقدامات پیشگیرانه برای آن اتخاذ نشده است تا حقوق مصرف کنندگان و مالک اصلی این برند جهانی تضییع نشود.

 

 

نوشته پرونده موبایل های تقلبی نوکیا در ایران بسته شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow