پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس انجام شد

شرکت اسپیس‌ایکس به تازگی پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ را انجام داد و در این پرواز، بوستر Super Heavy با موفقیت به پرتابگر بازگشت. به گزارش تک‌ناک، فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس کمی بیش از یک ساعت پس از پرتاب از جنوب تگزاس در ساعت ۸:۲۵ صبح به وقت شرقی، در اقیانوس هند فرود آمد. حدود هفت […] نوشته پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس انجام شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  4
پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس انجام شد

شرکت اسپیس‌ایکس به تازگی پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ را انجام داد و در این پرواز، بوستر Super Heavy با موفقیت به پرتابگر بازگشت.

به گزارش تک‌ناک، فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس کمی بیش از یک ساعت پس از پرتاب از جنوب تگزاس در ساعت ۸:۲۵ صبح به وقت شرقی، در اقیانوس هند فرود آمد.

حدود هفت دقیقه پس از پرتاب، بوستر Super Heavy به سکوی پرتاب خود بازگشت، جایی که برج پرتاب آن را با استفاده از بازوهایی که اسپیس‌ایکس به آنها چاپستیک می‌گوید، گرفت.

این گرفتن قابل توجه، اولین تجربه برای اسپیس‌ایکس بود و گامی مهم به سوی تبدیل بوستر Super Heavy به یک سیستم پرتاب قابل استفاده مجدد، مانند موشک‌های فالکون ۹ اسپیس‌ایکس، به حساب می‌آید. این بوستر در پرواز آزمایشی قبلی خود در ماه ژوئن زمانی که در خلیج مکزیک فرود آمد نیز مجموعه‌ای مشابه از مانورها را انجام داد.

شرکت اسپیس‌ایکس پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ را انجام داد

آزمایش پروازی اخیر، که به مدت ۲۵ دقیقه به دلیل انتظار اسپیس‌ایکس برای پاکسازی محدوده پرتاب از قایق‌ها به تأخیر افتاد، دومین پرتاب کامل، پرواز و بازگشت استارشیپ به زمین را نشان می‌دهد.

این فضاپیما حدود ۴۵ دقیقه پس از پرتاب وارد جو زمین شد و در ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت شرقی یک فرود نرم در اقیانوس هند انجام داد. بلافاصله پس از آن، یک انفجار فضاپیما را تکان داد.

پس از اینکه استارشیپ در ماه ژوئن قطعاتی از سپر حرارتی خود را در هنگام ورود مجدد از دست داد، اسپیس‌ایکس برای این آزمایش سپر حرارتی استارشیپ را بازطراحی کرد. این شرکت از کاشی‌های جدید سپر حرارتی استفاده و یک لایه اضافی پشتیبان نیز اضافه کرد.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) دیروز به اسپیس‌ایکس مجوز برای پرواز آزمایشی را داد. این اداره در ابتدا انتظار داشت این پرتاب را ماه آینده تأیید کند، اما FAA و آژانس‌های همکار آن ارزیابی‌های خود از آماده‌سازی‌های اسپیس‌ایکس را سریع‌تر از حد انتظار انجام دادند.

نوشته پنجمین آزمایش پروازی فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس انجام شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow