عملکرد بیت کوین در ماه اکتبر کم‌فروغ‌تر از همیشه

از گذشته تا به امروز، اکتبر ماهی پررونق برای عملکرد بیت کوین بوده است و به‌ همین‌ دلیل در محافل رمزارزی از این ماه با عنوان «Uptober» یاد می‌کنند که به Up و بالارفتن قیمت‌ها اشاره دارد. به‌ گزارش تک‌ناک، واکاوی عملکرد تاریخی بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز همواره در ماه اکتبر بازدهی […] نوشته عملکرد بیت کوین در ماه اکتبر کم‌فروغ‌تر از همیشه اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  4
عملکرد بیت کوین در ماه اکتبر کم‌فروغ‌تر از همیشه

از گذشته تا به امروز، اکتبر ماهی پررونق برای عملکرد بیت کوین بوده است و به‌ همین‌ دلیل در محافل رمزارزی از این ماه با عنوان «Uptober» یاد می‌کنند که به Up و بالارفتن قیمت‌ها اشاره دارد.

به‌ گزارش تک‌ناک، واکاوی عملکرد تاریخی بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز همواره در ماه اکتبر بازدهی مثبت داشته است. از سال ۲۰۱۳ به این سو، میانگین بازده بیت کوین در این ماه به مثبت ۲۳ درصد می‌رسد. در برخی از سال‌ها نیز ماننند سال ۲۰۲۱ بازدهی بیت کوین در ماه اکتبر به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

به‌ نقل از کریپتودنس، تا روز ۱۲ام ماه اکتبر، بیت کوین چندین بار تلاش کرد تا محدوده قیمتی ۶۴,۰۰۰ دلار پیش‌روی کند. با وجود این‌، ‌به‌ سرعت به محدوده‌های حمایتی پیشین خود بازگشت. همین باعث شده تا نگرانی سرمایه‌گذاران از ناتوانی بیت کوین برای ثبت قله‌های قیمتی تازه اوج بگیرد.

عملکرد بیت کوین در ماه اکتبر بالعکس همیشه بود

فعالیت‌ها در بازار اسپات یا نقدی بیت کوین نیز از تب و تاب افتاده است. پس از افت شدید بیت کوین در ماه سپتامبر و هجوم خریداران برای سرمایه‌گذاری در آن دیگر از شور و اشتیاق گذشته برای دادوستد این رمزارز خبری نیست. این خود می‌تواند مانع از حمایت بیت کوین در سطوح قیمتی کنونی شود و به افت یا دست‌کم رکود آن دامن بزند.

احساسات حاکم بر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار نیز تغییر کرده و بسیاری بیش از آنکه در طمع خرید باشند، با اتخاذ رویکردی محتاطانه به‌ دنبال ذخیره سود خود هستند. شاخص ترس و طمع نیز در محدوده‌ای قرار گرفته است که بر این گمانه صحه می‌گذارد.

روندهای حاکم بر اقتصاد کلان و دورنمای مبهم از رخدادهای سیاسی جهان نیز اوضاع را پیچیده‌تر کرده است. در حالی که امید می‌رفت با کاهش نرخ بهره آمریکا تنور معاملات بیت کوین داغ شود، اما همچنان سایه رکود بر سر آمار اشتغال سنگینی می‌کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا بیت کوین می‌تواند از پس ایفای نقش تاریخی خود به‌ عنوان سپر تورمی بربیاید، یا آنکه قافیه را به ارزهای رسمی و فلزات گران‌بها می‌بازد.

نوشته عملکرد بیت کوین در ماه اکتبر کم‌فروغ‌تر از همیشه اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow