چند روش کاربردی برای تميز كردن اسپيكر گوشی آيفون

گوشی‌های آیفون امروزی، در بخش پنل پایینی خود دارای چند سوراخ اسپیکر اصلی هستند. همچنین در بالای صفحه‌نمایش آن‌ها نیز اسپیکر مکالمه قرار دارد که می‌تواند به عنوان اسپیکر دوم و برای صدای استریو نیز استفاده شود. اما در گذر زمان، این اسپیکرها کثیف می‌شوند و عملکرد اصلی و اولیه خود را از دست می‌دهند. […] نوشته چند روش کاربردی برای تميز كردن اسپيكر گوشی آيفون اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۹ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
چند روش کاربردی برای تميز كردن اسپيكر گوشی آيفون

گوشی‌های آیفون امروزی، در بخش پنل پایینی خود دارای چند سوراخ اسپیکر اصلی هستند. همچنین در بالای صفحه‌نمایش آن‌ها نیز اسپیکر مکالمه قرار دارد که می‌تواند به عنوان اسپیکر دوم و برای صدای استریو نیز استفاده شود.

اما در گذر زمان، این اسپیکرها کثیف می‌شوند و عملکرد اصلی و اولیه خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر، بسیاری از مالکین آیفون فکر می‌کنند که باید اسپیکرها تعویض شوند.

در حالی که به راحتی و در خانه می‌توانید اسپیکرهای گوشی خود را تمیز کنید. برای آشنایی با تکنیک‌های تميز كردن اسپيكر آيفون، در این مطلب از تک ناک با ما همراه باشید.

دلایل کثیف شدن اسپیکر آیفون

دلایلی مختلفی وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا بخواهید به دنبال روش‌هایی برای تمیز کردن اسپیکر آیفون باشید. به عنوان مثال، اگر در شرایطی که گرد و غبار زیادی وجود دارد از گوشی خود استفاده کنید، ممکن است که اسپیکرهای شما کثیف شوند.

همچنین در صورت قرار گرفتن در شرایط تماس مستقیم با آب، این احتمال وجود دارد که رطوبت به اسپیکرهای گوشی شما نفوذ کنند. اما در میان این موارد، رایج‌ترین دلیل برای کثیف شدن اسپیکر آیفون، جیب شما است.

بیشتر از ۸۰ درصد مردم گوشی خود را در داخل جیبشان می‌گذارند که در آن اشیای دیگری وجود دارند. در نتیجه، وقتی که این اشیا و تکه‌های ریز آن‌ها در تماس با گوشی شما قرار می‌گیرند، وارد سوراخ‌های اسپیکر خواهند شد.

تميز كردن اسپيكر آيفون با روش‌های مختلف

آیا باید هر چند سال یک بار اسپیکر را تمیز کنیم؟

به طور کلی، تقریبا هیچ قانون و قاعده‌ای برای زمان تمیز کردن اسپیکرهای گوشی وجود ندارد. در واقع، تنها در مواقعی که با بررسی اسپیکرها متوجه کثیفی آن‌ها شدید یا قدرت آن‌ها کاهش پیدا کرد، باید به فکر تمیز کردن اسپیکر آیفون باشید.

بهترین روش‌ها برای تميز كردن اسپيكر آيفون

در حال حاضر انواع روش های تمیز کردن بلندگوی گوشی آیفون وجود دارد که می‌توانید متناسب با شرایط و تجهیزاتی که در اختیار دارید، گوشی خود را تمیز کنید.

در ادامه این بخش بهترین روش‌های تمیز کردن بلندگوهای این گوشی را بررسی کرده‌ایم.

استفاده از مسواک برای تميز كردن اسپيكر آيفون

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن اسپیکر آیفون، استفاده از یک مسواک نرم است. توجه کنید که مسواک‌های سخت می‌توانند به بافت داخل اسپیکر آسیب بزنند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است به سراغ مسواک‌های نرم و استفاده شده ولی تمیز بروید.

استفاده از مسواک برای تميز كردن اسپيكر آيفون

برای تمیز کردن اسپیکر گوشی آیفون با استفاده از مسواک، اگر گوشی شما استاندارد ضد آب دارد و تا حالا باز نشده است، می‌توانید مقداری آن را نم‌دار کنید. البته انجام این کار ضروری نیست و با مسواک خشک نیز می‌توان این کار را انجام داد.

در ادامه، باید مسواک را به آرامی روی سوراخ‌های اسپیکر بکشید. البته به این نکته توجه داشته باشید که مسواک را بیش از حد به سمت داخل فشار ندهید. چرا که ممکن مسواک وارد بافت اسپیکر شود و به آن آسیب بزند.

استفاده از هوای فشرده برای تمیز کردن اسپیکر آیفون

در حال حاضر اسپری‌هایی در بازار وجود دارند که با عنوان هوای خشک شناخته می‌شوند و در بسیاری از مواقع نیز برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

شما می‌توانید از این نوع اسپری‌های هوافشرده نیز برای تمیز کردن اسپیکر آیفون استفاده کنید. اما این نکته را پیش از تمیز کردن اسپیکر آیفون در نظر داشته باشید که در زمان اسپری کردن، باید نازل حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر از اسپیکر فاصله داشته باشد تا فشار هوا به قطعات داخل اسپیکر آسیب نزند و باعث خرابی آن‌ها نشود.

چسب نواری؛ روشی برای تمیز کردن اسپیکر آیفون

اگر به دنبال ساده‌ترین طريقه تميز كردن اسپيكر آيفون هستید، باید بگوییم که می‌توانید این کار را حتی با یک چسب نواری نیز انجام بدهید! برای این منظور، باید یک چسب نواری را به ابعاد مورد نیاز ببرید و روی سوراخ‌های اسپیکر بچسبانید. سپس با یک شیء نازک که تیز نباشد، چسب را به آرامی به داخل سوراخ فشار دهید. البته این فشار باید بسیار ملایم باشد تا به اسپیکر آسیب نرساند. در ادامه، با کندن چسب می‌بینید که بخش زیادی از کثیفی‌ها از اسپیکر پاک خواهند شد.

نمونه‌ای از تمام فرایند تميز كردن اسپيكر آيفون

استفاده از برنامه‌های مخصوص برای تمیز کردن اسپیکر آیفون

در حال حاضر برنامه‌های مختلفی وجود دارند که امکان تمیز کردن اسپیکر آیفون را برای شما فراهم کرده‌اند. البته این برنامه‌ها بیشتر در مواقع کارایی دارند که ذرات غبار بسیار ریز در داخل اسپیکر رفته باشند یا آب وارد اسپیکر شده باشد. این برنامه‌ها با ایجاد صدای و فرکانس خاص باعث پاک شدن اسپیکر می‌شوند.

از جمله برخی از بهترین برنامه‌های تمیز کردن اسپیکر آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه Clean Wave
  • برنامه Clean Tune
  • اپلیکیشن Speaker Cleaner Water Eject
  • برنامه Sonic
  • برنامه Fix my Speakers

استفاده از الکل به همراه پارچه میکروفیبر؛ یکی از روش‌های تميز كردن اسپيكر آيفون

در بسیاری از مواقع می‌توانید از الکل ایزوپروپیل به همراه یک پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن اسپیکر آیفون استفاده کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که دستمال شما نباید بیش از حد مرطوب شود. چرا که می‌تواند به بافت اسپیکرها آسیب بزند.

مراجعه به مراکز تعمیرات گوشی

اگر به تمیز کردن اسپیکر آیفون در خانه شک دارید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید این کار را خودتان انجام دهید، پیشنهاد ما به شما این است که به یکی از مراجعه تعمیرات گوشی مراجعه کنید تا این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهند.

نکات مهم که باید در حین تميز كردن اسپيكر آيفون رعایت کنید

قبل از اینکه بخواهید برای تمیز کردن اسپیکر آیفون اقدام کنید، لازم است که حتما چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا در زمان انجام این کار، اسپیکرهای گوشی شما آسیب نبینند.

در صورتی که این اتفاق رخ بدهد، ممکن است مجبور شوید اسپیکرهای گوشی خود را تعویض کنید.

رعایت نکات مهم برای تميز كردن اسپيكر آيفون

در ادامه لیستی از نکات ایمنی تمیز کردن اسپیکر آیفون وجود دارد:

  • حتما از دستمال تمیز استفاده کنید
  • فشار بیش از حد به اسپیکرها وارد نکنید
  • مراقب باشید که اجسام نوک تیز وارد سوراخ اسپیکر نشوند
  • از ورود رطوبت به داخل اسپیکر جلوگیری کنید

تميز كردن اسپيكر آيفون باید با دقت کامل انجام شود

در پاسخ به سوال ” چگونه اسپیکر آیفون را تمیز کنیم؟” باید بگوییم که با کمک روش‌های مختلف می‌توانید خودتان این کار را در خانه نیز انجام دهید.

اما در صورت تمایل نیز این امکان وجود دارد که گوشی را به یک تعمیرکار معتبر تحویل دهید تا او این کار را برای شما انجام دهد.

اگر روش دیگری نیز در نظر دارید که می‌تواند کارایی لازم را برای تمیز کردن اسپیکر آیفون داشته باشد، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات در این صفحه از تک ناک با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته چند روش کاربردی برای تميز كردن اسپيكر گوشی آيفون اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow