کشف جدید در پمپئی رازهای پنهان در زیر خاکستر را برملا کرد

باستان‌شناسان در کاوش‌های اخیر خود در شهر باستانی پمپئی، به کشف شگفت‌انگیزی دست یافتند. بقایای دو تن از قربانیان فوران عظیم آتشفشان وزوویوس که تقریباً دو هزار سال پیش رخ داد، در این شهر تاریخی به دست آمد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و طبق اعلامیه سایت باستان‌شناسی پمپئی، اسکلت یک مرد و یک […] منبع خبر کشف جدید در پمپئی رازهای پنهان در زیر خاکستر را برملا کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
کشف جدید در پمپئی رازهای پنهان در زیر خاکستر را برملا کرد

باستان‌شناسان در کاوش‌های اخیر خود در شهر باستانی پمپئی، به کشف شگفت‌انگیزی دست یافتند. بقایای دو تن از قربانیان فوران عظیم آتشفشان وزوویوس که تقریباً دو هزار سال پیش رخ داد، در این شهر تاریخی به دست آمد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و طبق اعلامیه سایت باستان‌شناسی پمپئی، اسکلت یک مرد و یک زن در یک اتاق کوچک و موقت واقع در ویلایی که در زمان فوران در حال بازسازی بود، کشف شده است. زن بر روی تختخوابی قرار داشت و همراه خود اشیاء قیمتی همچون سکه‌های طلا، نقره و برنز و جواهراتی از جمله گوشواره‌های طلا و مروارید داشته است. مرد نیز در نزدیکی تخت خواب کشف شده است.

شهر پمپئی که در دوران باستان از رونق اقتصادی و فرهنگی برخوردار بود، در سال ۷۹ میلادی در پی فوران مهیب آتشفشان وزوویوس، زیر لایه‌های ضخیمی از خاکستر آتشفشانی مدفون شد. این فوران ناگهانی هزاران نفر از ساکنان این شهر را غافلگیر کرد و به کام مرگ کشانده بود. تحقیقات نشان می‌دهد که قربانیان جدید، اتاق کوچک را به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن از بارش سنگ‌های آتشفشانی انتخاب کرده بودند. بااین‌حال، با مسدود شدن درب ورودی توسط سنگ‌های آتشفشانی، امکان فرار از این مکان برای آن‌ها فراهم نبود و در نهایت زیر جریان‌های گدازه و مواد مذاب آتشفشان مدفون شدند.

گابریل زوختریگل، مدیر سایت باستان‌شناسی پمپئی، در این خصوص اظهار داشت: کشف این دو قربانی و امکان مطالعه دقیق بقایای آن‌ها، فرصتی بی‌نظیر برای پژوهشگران فراهم کرده است تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی در مورد سبک زندگی و روزمرگی ساکنان پمپئی در دوران باستان به دست آورند.

شهر باستانی پمپئی که در قرن شانزدهم میلادی مجدداً کشف شد، در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های گسترده‌ای برای حفظ و احیای آثار باستانی خود بوده است. باستان‌شناسان با انجام کاوش‌های مداوم، به کشف شواهد جدیدی از زندگی روزمره مردم این شهر در دوران باستان می‌پردازند.

منبع خبر کشف جدید در پمپئی رازهای پنهان در زیر خاکستر را برملا کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow