کنسول‌های جدید ایکس باکس با مصرف انرژی کمتر روانه بازار شدند

مایکروسافت امروز سه کنسول جدید ایکس باکس را با مادربرد بازطراحی‌شده، تراشه‌های ۶ نانومتری جدید و کاهش مصرف انرژی، عرضه کرد. به‌ گزارش تک‌ناک، این سه کنسول جدید شامل نسخه ویژه ۲ ترابایتی Xbox Series X، نسخه ۱ ترابایتی Xbox Series X بدون دیسک و نسخه ۱ ترابایتی Xbox Series S است. به نقل از […] نوشته کنسول‌های جدید ایکس باکس با مصرف انرژی کمتر روانه بازار شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ مهر , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  3
کنسول‌های جدید ایکس باکس با مصرف انرژی کمتر روانه بازار شدند

مایکروسافت امروز سه کنسول جدید ایکس باکس را با مادربرد بازطراحی‌شده، تراشه‌های ۶ نانومتری جدید و کاهش مصرف انرژی، عرضه کرد.

به‌ گزارش تک‌ناک، این سه کنسول جدید شامل نسخه ویژه ۲ ترابایتی Xbox Series X، نسخه ۱ ترابایتی Xbox Series X بدون دیسک و نسخه ۱ ترابایتی Xbox Series S است.

به نقل از neowin، در ویدیویی که توسط Austin Evans، یوتیوبر معروف، منتشر شده، تغییرات داخل این کنسول‌های ایکس باکس نمایش داده شده است. کنسول ۲ ترابایتی Xbox Series X حدود ۴.۱۴ کیلوگرم وزن دارد که نسبت به مدل اصلی کمی سبک‌تر است و نسخه دیجیتال بدون دیسک تنها ۳.۶۵ کیلوگرم وزن دارد. برداشتن درایو نوری در این مدل دیجیتال باعث شده است تا فضای خالی آن پوشانده شود و هیچ کانکتوری برای درایو نوری در مادربرد وجود ندارد.

کنسول‌های جدید ایکس باکس با تغییرات جدید روانه بازار شدند

یکی از تغییرات مهم دیگر، سیستم خنک‌کننده بازطراحی شده است. در نسخه‌های جدید، به جای محفظه بخار مدل قبلی، از رادیاتورهای با لوله‌های مسی سنتی استفاده شده است که ۱۰۰ گرم سبک‌تر است.

همچنین مادربرد جدید بدون شیلد SSD طراحی شده است و قطعات کوچک‌تر نیز تغییرات زیادی داشته‌اند. تراشه‌های جدید ۶ نانومتری نیز به جای تراشه‌های ۷ نانومتری مدل اصلی قرار گرفته‌اند که انرژی کمتری مصرف می‌کنند (حدود ۱۰ درصد کاهش).

نکته مثبت دیگر این است که نویز فن یا سطح گرما در این کنسول‌ها تغییری نکرده است و تراشه‌های کارآمدتر، با وجود کاهش در سیستم خنک‌کننده، عملکرد و دمای مشابهی را ارائه می‌دهند.

این کنسول‌های جدید اکنون در فروشگاه مایکروسافت در دسترس هستند. قیمت نسخه ۲ ترابایتی Xbox Series X برابر با ۵۹۹ دلار، نسخه دیجیتال Xbox Series X با ۴۴۹ دلار و Xbox Series S با ۳۴۹ دلار است.

نوشته کنسول‌های جدید ایکس باکس با مصرف انرژی کمتر روانه بازار شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow