گلکسی زد فلیپ 6 معرفی شد؛ ترکیبی از زیبایی و تکنولوژی پیشرفته

سامسونگ با معرفی سری گلکسی زد فلیپ، نگاه‌ها را به سمت آینده‌ای نوین در دنیای گوشی‌های هوشمند معطوف کرده است. این سری از گوشی‌ها، با طراحی تاشوی خاص و صفحه نمایش انعطاف‌پذیر خود، توانسته‌اند ترکیبی از نوآوری و کارایی را به کاربران ارائه دهند. گلکسی زد فلیپ 6، جدیدترین عضو این خانواده، با بهره‌گیری از […]

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
گلکسی زد فلیپ 6 معرفی شد؛ ترکیبی از زیبایی و تکنولوژی پیشرفته

سامسونگ با معرفی سری گلکسی زد فلیپ، نگاه‌ها را به سمت آینده‌ای نوین در دنیای گوشی‌های هوشمند معطوف کرده است. این سری از گوشی‌ها، با طراحی تاشوی خاص و صفحه نمایش انعطاف‌پذیر خود، توانسته‌اند ترکیبی از نوآوری و کارایی را به کاربران ارائه دهند. گلکسی زد فلیپ 6، جدیدترین عضو این خانواده، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و بهبودهای چشمگیر در مقایسه با مدل‌های قبلی، تجربه‌ای منحصر به فرد و پیشرفته را فراهم می‌کند. از ویژگی‌های بارز این سری می‌توان به قابلیت حمل آسان، نمایشگری با کیفیت بالا، دوربین‌های قدرتمند و باتری با دوام اشاره کرد.

سامسونگ با تاکید بر طراحی شیک و کاربرپسند، تلاش دارد تا با گلکسی زد فلیپ 6، مرزهای جدیدی را در صنعت گوشی‌های هوشمند تعریف کند و نیازهای مختلف کاربران مدرن را پاسخ دهد. این گوشی نه تنها نمادی از تکنولوژی پیشرفته، بلکه ترکیبی هنرمندانه از طراحی و عملکرد برتر است. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های گلکسی زد فلیپ 6 داشته باشیم.

گلکسی زد فلیپ 6

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی زد فلیپ 6

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 نسبت به نسل قبلی خود که در سال 2023 عرضه شد، باریک‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر و از نظر هوش مصنوعی پیشرفته‌تر شده است. برخلاف پرچمدارهای سری گلکسی اس، این گوشی هوشمند در تمامی مناطق با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 مخصوص گلکسی عرضه می‌شود. توان پردازشی این تراشه برای انجام کارهای مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار بالا بوده و برای اولین بار در سری زد فلیپ، خنک کننده محفظه بخار برای کنترل گرمای دستگاه تعبیه شده است.

علاوه بر این، گلکسی زد فلیپ 6 اکنون با 12 گیگابایت حافظه رم (در مقایسه با 8 گیگابایت مدل سال گذشته) و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود.

گلکسی زد فلیپ 6

دوربین اصلی این گوشی به یک سنسور 50 مگاپیکسلی (لنز f/1.8 با زاویه دید 85 درجه و لرزشگیر اپتیکال تصویر) ارتقا یافته است که امکان زوم دو برابری درون سنسور را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با زوم مبتنی بر هوش مصنوعی که تا 10 برابر بزرگنمایی را ارائه می‌دهد، به سوژه خود بسیار نزدیک‌تر شوید. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (با زاویه دید 123 درجه) و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی (با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری و زاویه دید 85 درجه) نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده‌اند.

نمایشگر اصلی این گوشی یک پنل LTPO (با نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر 1 تا 120 هرتز) است، اما همچنان اندازه 6.7 اینچی و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خود را حفظ کرده است. نمایشگر بیرونی موسوم به Flex Display نیز مانند قبل از نظر اندازه و رزولوشن (3.4 اینچ با رزولوشن 720 در 748 پیکسل) و نرخ تازه‌سازی تصویر (60 هرتز) بدون تغییر باقی مانده است. با این حال، این بار این نمایشگر می‌تواند به حداکثر روشنایی 1600 نیت برسد.

گلکسی زد فلیپ 6

«زوم خودکار» (Auto Zoom) یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حالت خمیده (Flex Mode) است (یعنی زمانی که از گوشی به صورت نیمه تا شده استفاده می‌کنید تا به عنوان سه‌پایه خود نیز عمل کند). این ویژگی به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم شما، برای داشتن بهترین کادر تصویر، بزرگنمایی را کم و زیاد می‌کند و امکان ثبت عکس‌های گروهی بدون نیاز به دست زدن را فراهم می‌سازد. همچنین، قابلیت «Nightgraphy» (عکاسی شب) اکنون از حالت HDR برای فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، امکان دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته پردازش تصویر در داخل برنامه اینستاگرام وجود دارد.

دیگر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز از نمایشگر Flex Display بهره می‌برند. برای مثال، «پیشنهاد پاسخ» (Suggested Replies) پیام‌های اخیر شما را تجزیه و تحلیل کرده و پاسخی را برای پیام‌های دریافتی پیشنهاد می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن گوشی یا تایپ کردن در حالت بسته، بتوانید به آن‌ها پاسخ دهید. این قابلیت همچنین می‌تواند اعلان‌هایی از برنامه Samsung Health را نمایش دهد. علاوه بر این، ویجت‌های جدیدی برای شخصی‌سازی بیشتر اضافه شده‌اند و می‌توانید چندین ویجت را به طور همزمان داشته باشید.

گلکسی زد فلیپ 6

سامسونگ لولای این گوشی را برای دستیابی به بدنه‌ای باریک‌تر در حالت بسته بهینه‌سازی کرده است. ضخامت گلکسی زد فلیپ 6 در حالت بسته 8.51 میلی متر و در حالت باز 14.9 میلی متر است. وزن آن نیز 187 گرم است. ضخامت زد فلیپ 5 در حالت بسته 15.1 میلی متر بود (اما ضخامت آن در حالت باز همان 6.9 میلی متر بود). سایر فاکتورهای بدنه، از جمله وزن، بدون تغییر باقی مانده‌اند.

زد فلیپ 6 و زد فولد 6 اولین گوشی‌های تاشو با درجه حفاظت در برابر نفوذ ذرات (IP48) هستند. این بدان معناست که این گوشی‌ها نمی‌توانند به طور کامل مانع ورود گرد و غبار شوند، اما می‌توانند در برابر ذرات بزرگ‌تر از 1 میلی متر مقاومت داشته باشند. محافظت در برابر آب نیز در همان سطح نسل قبل باقی مانده و می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری زیر آب دوام بیاورد. این گوشی از نسخه‌های ارتقا یافته Armor Aluminum و گوریلا گلس ویکتوس 2 بهره می‌برد که آن را به بادوام‌ترین گوشی زد فلیپ تا به امروز تبدیل می‌کند. در راستای اقدامات سامسونگ در سری گلکسی اس 24، این دستگاه از کبالت و عناصر کمیاب بازیافتی، و همچنین پلاستیک، آلومینیوم و شیشه بازیافتی ساخته شده است. بسته‌بندی آن نیز از 100 درصد کاغذ بازیافتی تولید شده است.

گلکسی زد فلیپ 6

همان‌طور که در سری S24 شاهد بودیم، سامسونگ متعهد شده است که به دارندگان گلکسی زد فلیپ 6 (و زد فولد 6) به مدت 7 سال به‌روزرسانی سیستم عامل و وصله‌های امنیتی را ارائه دهد. این امر به طور قابل توجهی به کاهش زباله‌های الکترونیکی کمک می‌کند. این گوشی با اندروید 14 و رابط کاربری اختصاصی One UI 6.1.1 عرضه می‌شود، بنابراین اندروید 15 و One UI 7 اولین به‌روزرسانی‌های اصلی آن خواهند بود.

ظرفیت باتری به 4000 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است که ارتقاء مناسبی نسبت به باتری 3700 میلی آمپر ساعتی زد فلیپ 5 محسوب می‌شود. سرعت شارژ همچنان 25 وات به صورت سیمی (50 درصد در حدود 30 دقیقه) و 15 وات بی‌سیم باقی مانده است.

قابلیت‌های اتصال این گوشی شامل 5G است و برخی از نسخه‌های آن از سیم‌کارت فیزیکی به همراه eSIM پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، وای-فای 6E و بلوتوث نسخه 5.3 نیز در این گوشی تعبیه شده‌اند.

گلکسی زد فلیپ 6 معرفی شد؛ ترکیبی از زیبایی و تکنولوژی پیشرفته

گلکسی زد فلیپ 6 در رنگ‌های نقره‌ای، زرد، آبی و نعنایی عرضه می‌شود. با این حال، وب‌سایت سامسونگ برخی از گزینه‌های انحصاری را نیز ارائه می‌دهد که عبارتند از: مشکی، سفید و بژ.

پیش‌سفارش سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 از امروز آغاز شده و عرضه عمومی آن از 24 ژوئیه (3 مرداد) شروع خواهد شد. قیمت مدل پایه 12/256 گیگابایتی 1100 دلار یا 1200 یورو است. برای مقایسه، قیمت زد فلیپ 5 (نسخه 8/256 گیگابایتی) در زمان عرضه 1000 دلار بود. با این حال، خبر خوب برای اروپایی‌ها این است که قیمت زد فلیپ 6 همان 1200 یورو نسل قبلی است.

جمع‌بندی

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 با ارتقاهای قابل توجهی در دوربین، باتری، و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، به عنوان یک گوشی تاشو جذاب و پیشرفته در سال 2024 قدمی رو به جلو برداشته است. علاوه بر این، تعهد سامسونگ به ارائه به‌روزرسانی‌های نرم افزاری به مدت 7 سال، این گوشی را به انتخابی جذاب برای کاربرانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک دستگاه بادوام و مدرن هستند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow