افزایش ۳۰ درصدی سرعت آیفون ۱۶ با پردازنده جدید

یک افشای جدید درباره آیفون 16 نشان می‌دهد که تراشه A18 در این دستگاه دارای یک افزایش سرعت ویژه نسبت به نسل قبلی خواهد بود. به گزارش تکناک،پس از ماه‌ها افشاگری، اپل امروز خانواده iPhone 16 را معرفی خواهد کرد. یکی از جذابیت‌های اصلی این گوشی‌های جدید، قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها خواهد بود. از آنجا... نوشته افزایش ۳۰ درصدی سرعت آیفون ۱۶ با پردازنده جدید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
افزایش ۳۰ درصدی سرعت آیفون ۱۶ با پردازنده جدید

یک افشای جدید درباره آیفون 16 نشان می‌دهد که تراشه A18 در این دستگاه دارای یک افزایش سرعت ویژه نسبت به نسل قبلی خواهد بود.

به گزارش تکناک،پس از ماه‌ها افشاگری، اپل امروز خانواده iPhone 16 را معرفی خواهد کرد. یکی از جذابیت‌های اصلی این گوشی‌های جدید، قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها خواهد بود.

از آنجا که بسیاری از این ویژگی‌ها به‌طور مستقیم در دستگاه اجرا می‌شوند، گوشی‌ها به قدرت پردازش زیادی نیاز خواهند داشت و برای این منظور به یک چیپست سریع احتیاج دارند.

حالا گزارشی جدید از روزنامه فایننشال تایمز  فاش کرده است که این چیپ بر اساس جدیدترین معماری V9 از Arm ساخته خواهد شد.

طراحی چیپ‌های Arm، دستورالعمل‌های عملکردی را تعیین می‌کند که بر کارایی و سرعت این تراشه‌ها تأثیرگذار هستند.

جدیدترین و سریع‌ترین چیپ Apple برای آیفون، A17 Pro، که قدرت پردازشی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را تأمین می‌کند، بر پایه نسل قبلی معماری V8 توسعه یافته است.

رونمایی از iphone 16 با تراشه A18 جدید

چیپ M4 اپل که در آخرین مدل iPad Pro مورد استفاده قرار گرفته نیز مبتنی بر معماری V9 از Arm بوده و نسبت به نسل‌های پیشین، جهش قابل توجهی در عملکرد دارد. این معماری جدید از نظر فنی امکان افزایش کارایی تا ۳۰ درصد را فراهم کرده و همچنین با قابلیت‌های پیشرفته‌تری در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همراه شده است.

تمامی محصولات هوش مصنوعی اپل تحت عنوان Apple Intelligence عرضه می‌شوند و به عنوان بخشی از سیستم‌عامل iOS 18 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

تنها دو مدل آیفون 15 Pro و Pro Max، که از بهترین گوشی‌های سال 2024 به شمار می‌آیند، قادر به اجرای این ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی هستند. این دستگاه‌ها به اندازه کافی سریع و قدرتمند هستند تا قابلیت‌های پیچیده هوش مصنوعی را پشتیبانی کنند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل مشابه با فناوری‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌هایی نظیر گوگل و سامسونگ است. این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهد متن‌ها را خلاصه کنند، تصاویر جدیدی بر اساس درخواست‌های خود ایجاد کنند و استفاده بهینه‌تری از دستیار هوشمند Siri داشته باشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تراشه جدید A18 حدود 10 درصد سریع‌تر از A17 Pro است. اگرچه این تفاوت ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما با توجه به اینکه A17 Pro در حال حاضر یکی از سریع‌ترین تراشه‌های بازار است، این افزایش سرعت نیز قابل توجه محسوب می‌شود.

همچنین گفته شده که موتور عصبی تراشه A18، که مجموعه‌ای از هسته‌های تخصصی برای انجام وظایف هوش مصنوعی است، نسبت به A17 Pro هسته‌های بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، شایعه شده که مساحت بزرگ‌تری برای محاسبات هوش مصنوعی لبه در این تراشه وجود دارد، به این معنا که می‌تواند اجزای بیشتری را برای بهبود عملکرد در خود جای دهد. این پیشرفت‌ها به پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه کمک شایانی خواهد کرد و تجربه کاربری بهتری را ارائه خواهد داد.

نوشته افزایش ۳۰ درصدی سرعت آیفون ۱۶ با پردازنده جدید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow