گوگل جست‌وجوی ویدئویی را برای گوگل لنز فعال کرد

گوگل ویژگی جدیدی برای گوگل لنز اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با ضبط ویدئو کوتاه، درباره‌ی اشیای اطرافشان سؤال کنند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در کنفرانس I/O 2024 با معرفی ویژگی جست‌وجوی ویدئویی برای گوگل لنز، گامی بزرگ در جهت هوشمندتر‌کردن جست‌وجو برداشت. این ویژگی که از چند روز پیش دردسترس برخی کاربران […] نوشته گوگل جست‌وجوی ویدئویی را برای گوگل لنز فعال کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۹ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
گوگل جست‌وجوی ویدئویی را برای گوگل لنز فعال کرد

گوگل ویژگی جدیدی برای گوگل لنز اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با ضبط ویدئو کوتاه، درباره‌ی اشیای اطرافشان سؤال کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در کنفرانس I/O 2024 با معرفی ویژگی جست‌وجوی ویدئویی برای گوگل لنز، گامی بزرگ در جهت هوشمندتر‌کردن جست‌وجو برداشت. این ویژگی که از چند روز پیش دردسترس برخی کاربران اندروید قرار گرفته است، به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویدئو، اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی اشیای اطرافشان به‌دست آورند.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با ضبط ویدئویی کوتاه از هر شیء یا صحنه‌ای، سؤالات خود را مستقیماً با گوگل مطرح کنند. گوگل این قابلیت را گامی بزرگ در‌زمینه‌ی جست‌وجوی بصری می‌داند. به‌عبارت‌دیگر، کاربران با استفاده از ویدئو می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی دنیای اطرافشان به‌دست آورند.

تصور کنید گرامافون قدیمی دارید که درست کار نمی‌کند. با فیلم‌برداری کوتاه از مشکل و جست‌وجوی آن در گوگل، به‌سرعت می‌توانید ویدئوهای آموزشی دقیقی پیدا کنید که گام‌به‌گام شما را در حل مشکل راهنمایی می‌کنند. این روش بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از جست‌وجوی متنی است.

به‌نقل از نئووین، برای استفاده از جست‌وجوی ویدئویی در گوگل لنز، کافی است اپلیکیشن را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید و با فشردن طولانی روی دکمه‌ی شاتر، کلیپ ویدئویی ضبط کنید. پس‌از‌آن، می‌توانید سؤال خود را درباره‌ی محتوای ویدئو مطرح کنید. در‌صورتی‌که قابلیت  AI Overviews فعال باشد، سیستم با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، به پرسش شما پاسخ خواهد داد.

گوگل اعلام کرد که این ویژگی نوآورانه نخست به‌صورت آزمایشی برای کاربران انگلیسی‌زبان در ایالات متحده در‌دسترس قرار خواهد گرفت و در آینده‌ای نزدیک، به سایر زبان‌ها و مناطق جغرافیایی گسترش خواهد یافت.

نوشته گوگل جست‌وجوی ویدئویی را برای گوگل لنز فعال کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow