گوگل پیکسل 9 پرو فولد با بدنه‌ای باریک‌تر و نمایشگرهای بزرگ‌تر معرفی شد

سری جدید گوشی‌های پیکسل 9 شامل چهار مدل مختلف است که مدل پیکسل 9 پرو فولد به عنوان پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین عضو این سری معرفی شده است. این مدل جدید در مقایسه با اولین نسل پیکسل فولد، که نسبت به سایر دستگاه‌های تاشوی بازار ظاهر قدیمی‌تری داشت، به وضوح بهبود یافته و طراحی بهتری دارد. […]

۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 19:59
 0  5
گوگل پیکسل 9 پرو فولد با بدنه‌ای باریک‌تر و نمایشگرهای بزرگ‌تر معرفی شد

سری جدید گوشی‌های پیکسل 9 شامل چهار مدل مختلف است که مدل پیکسل 9 پرو فولد به عنوان پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین عضو این سری معرفی شده است. این مدل جدید در مقایسه با اولین نسل پیکسل فولد، که نسبت به سایر دستگاه‌های تاشوی بازار ظاهر قدیمی‌تری داشت، به وضوح بهبود یافته و طراحی بهتری دارد.

شرکت گوگل در طراحی مدل پیکسل 9 پرو فولد به طور کامل بازنگری کرده و تغییرات چشمگیری اعمال کرده است. این گوشی اکنون نسبت به مدل قبلی خود بلندتر و باریک‌تر شده و طراحی آن به طور کلی تغییر کرده است. نسل دوم این گوشی تاشو، شکلی مربعی‌تر به خود گرفته و به طور دقیق حدود 15.5 میلی متر بلندتر از پیکسل فولد اولیه است. این افزایش طول باعث شده که حتی از گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6 نیز بلندتر باشد و از نظر ابعاد به یکی از بلندترین گوشی‌های تاشو تبدیل شود. طراحی جدید، علاوه بر این که جذاب‌تر و مدرن‌تر شده، استفاده از دستگاه را نیز راحت‌تر کرده است.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

گوشی پیکسل 9 پرو فولد زمانی که در حالت بسته قرار دارد، ضخامتی معادل 10.5 میلی متر دارد و وقتی آن را باز کنید، ضخامت آن به تنها 5.1 میلی متر کاهش می‌یابد. گوگل با کاهش وزن این گوشی به 257 گرم، استفاده از آن را راحت‌تر و خوش‌دست‌تر کرده است. یکی از تغییرات چشمگیری که در طراحی این مدل مشاهده می‌شود، بهبود لولاهای آن است. این لولاها اکنون قادرند به طور کامل و بدون هیچ‌گونه انحنایی باز شوند، قابلیتی که در نسل اول پیکسل فولد وجود نداشت و باعث محدودیت‌هایی می‌شد. همچنین، این مدل جدید دارای ویژگی مقاومت در برابر آب با استاندارد IPX8 است که به کاربران اطمینان بیشتری در استفاده از آن در شرایط آب‌وهوایی مختلف می‌دهد.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

با تغییر نسبت ابعاد، پیکسل 9 پرو فولد به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری مجهز شده است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش بیرونی با اندازه 6.3 اینچ است که به کاربران امکان مشاهده اطلاعات مختلف را در حالت بسته می‌دهد. همچنین، صفحه نمایش اصلی آن که در حالت باز شدن نمایان می‌شود، به شکل مربعی و با اندازه 8 اینچ طراحی شده است. هر دو صفحه نمایش از فناوری اولد بهره می‌برند و رزولوشن آن‌ها فول اچ دی پلاس است، که تصاویری با کیفیت بالا و رنگ‌های زنده ارائه می‌دهد. این نمایشگرها همچنین از نرخ تازه‌سازی تطبیقی 120 هرتز برخوردارند که تجربه‌ای روان و بدون تأخیر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. حداکثر روشنایی آن‌ها نیز به 2700 نیت می‌رسد که مشاهده محتوا در زیر نور خورشید را بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، هر دو صفحه نمایش به دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی مجهز هستند که درون یک حفره تعبیه شده و به کاربران امکان می‌دهد تا در هر شرایطی عکس‌های سلفی با کیفیت بگیرند.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

در بخش پشتی، گوشی پیکسل 9 پرو فولد به یک سیستم دوربین پیشرفته و قدرتمند مجهز شده است، هر چند که این سیستم شباهت زیادی به مدل قبلی دارد. این مجموعه شامل یک دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل است که می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند. همچنین، یک لنز تله فوتوی 10.5 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر در این گوشی قرار دارد که به کاربران امکان می‌دهد بدون افت کیفیت، سوژه را تا پنج برابر نزدیک‌تر کنند. علاوه بر این، یک ماژول فوق عریض 12 مگاپیکسلی به‌روزرسانی شده نیز در این مجموعه وجود دارد که برای ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیکسل 9 پرو فولد از تراشه پردازشی جدید گوگل با نام تنسور G4 بهره می‌برد که به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تراشه‌های حال حاضر بازار شناخته می‌شود. این تراشه با استفاده از فناوری 4 نانومتری شرکت سامسونگ تولید شده و عملکردی بسیار قدرتمند دارد. در ساختار این تراشه، یک هسته پردازشی Cortex-X4 با سرعت 3.1 گیگاهرتز به کار رفته که مسئولیت پردازش‌های سنگین را بر عهده دارد. همچنین، سه هسته Cortex-A720 با سرعت 2.6 گیگاهرتز برای عملکردهای متوسط و چهار هسته Cortex-A520 با سرعت 1.95 گیگاهرتز برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و انجام کارهای سبک‌تر در نظر گرفته شده است. این گوشی را می‌توان با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی کرد که فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات و اجرای هم‌زمان چندین برنامه را فراهم می‌کند.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

پیکسل 9 پرو فولد، مانند دیگر گوشی‌های سری پیکسل 9، با سیستم عامل اندروید 14 و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و پیشرفته هوش مصنوعی گوگل وارد بازار می‌شود. این گوشی مجهز به قابلیت‌های جدیدی از جمله Gemini Nano می‌باشد که یکی از فناوری‌های نوین هوش مصنوعی است. همچنین، ویژگی‌هایی مانند گرفتن اسکرین‌شات‌های هوشمند از طریق Pixel Screenshots و یک ویرایشگر جادویی که نسخه بهبودیافته‌ای از ویرایشگرهای قبلی است، در این مدل وجود دارد. این ویرایشگر به شما امکان می‌دهد تا افراد یا جزئیاتی را به عکس‌هایی اضافه کنید که در ابتدا در آن‌ها حضور نداشتند!

گوگل متعهد شده است که پیکسل 9 پرو فولد به مدت 7 سال از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برخوردار خواهد بود. این مدل دارای یک باتری با ظرفیت 4650 میلی آمپر ساعت است که طبق ادعای گوگل، برای استفاده معمولی به مدت 24 ساعت کافی است. طبق معمول، غول جستجوی اینترنتی جهان علاقه چندانی به ارائه سرعت شارژ بالا در گوشی‌هایش نداشته و در اینجا نیز شارژ سیمی به 21 وات محدود شده است.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

پیکسل 9 پرو فولد در دو رنگ زیبا و جذاب یعنی چینی (Porcelain) و سبز تیره (Obsidian) عرضه می‌شود. قیمت این گوشی برای نسخه 256 گیگابایتی 1799 دلار (یا 1899 یورو) تعیین شده و نسخه 512 گیگابایتی نیز با قیمت 1919 دلار (یا 2029 یورو) به فروش می‌رسد. گوگل همچنین برای کاربرانی که از اکنون تا 5 سپتامبر (15 شهریور) سفارش دهند، ارتقاء رایگان فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد. تحویل این گوشی‌ها از 4 سپتامبر (14 شهریور) آغاز خواهد شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow