۱۵ ویژگی جدید در اندروید ۱۵ که باید بدانید

نسخه اندروید ۱۵ با بهبودهای قابل توجه و ویژگی‌های جدید بسیار، هم‌اکنون در دستگاه‌های پیکسل در حال عرضه است. به‌ گزارش تک‌ناک، این نسخه جدید اندروید که به صورت داخلی با نام Vanilla Ice Cream شناخته می‌شود، بهبودهایی برای دستگاه‌های تاشو و صفحه‌نمایش‌های بزرگ دارد، همچنین ویژگی‌های جدید زیادی برای هر دستگاه بدون توجه به […] نوشته ۱۵ ویژگی جدید در اندروید ۱۵ که باید بدانید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ مهر , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  1
۱۵ ویژگی جدید در اندروید ۱۵ که باید بدانید

نسخه اندروید ۱۵ با بهبودهای قابل توجه و ویژگی‌های جدید بسیار، هم‌اکنون در دستگاه‌های پیکسل در حال عرضه است.

به‌ گزارش تک‌ناک، این نسخه جدید اندروید که به صورت داخلی با نام Vanilla Ice Cream شناخته می‌شود، بهبودهایی برای دستگاه‌های تاشو و صفحه‌نمایش‌های بزرگ دارد، همچنین ویژگی‌های جدید زیادی برای هر دستگاه بدون توجه به اندازه صفحه‌نمایش ارائه شده است.

در ادامه به ۱۵ مورد از ویژ‌گی‌های اندروید ۱۵ می‌پردازیم.

فضای خصوصی در اندروید ۱۵

معرفی ۱۵ویژگی جدید در اندروید ۱۵

مهم‌ترین ویژگی در اندروید ۱۵، فضای خصوصی است. این ویژگی مشابه پوشه امن سامسونگ یا برنامه‌های مخفی در iOS 18 است. با این ویژگی شما می‌توانید برنامه‌های حساس را در بخشی جداگانه از گوشی خود پنهان کنید که برای باز کردن آن نیاز به رمز عبور یا پین دارد. حتی می‌توانید از رمز عبور یا پین متفاوتی نسبت به آنچه برای باز کردن گوشی خود استفاده می‌کنید، بهره بگیرید. این ویژگی امنیت دستگاه شما را افزایش می‌دهد.

وقتی فضای خصوصی قفل است، برنامه‌ها از نمای اخیر، اعلان‌ها، تنظیمات و حتی سایر برنامه‌ها پنهان می‌شوند. بنابراین، هیچ راهی برای کسی وجود ندارد که بداند آن برنامه در گوشی شما وجود دارد. این ویژگی برای برنامه‌های بانکی یا برخی برنامه‌های دیگر که نمی‌خواهید کسی ببیند، مناسب است.

سیستم هشدار زلزله

با اینکه این ویژگی جدید نیست، اما سیستم هشدار زلزله با اندروید ۱۵ ارتقای خوبی دریافت کرده است. افرادی که در ایالات متحده هستند، به لطف فناوری تشخیص زلزله مبتنی بر جمع‌سپاری، اعلان‌هایی درباره زلزله دریافت خواهند کرد. همچنین نکاتی در مورد اقدامات پس از زلزله ارائه خواهد داد.

ویژگی‌های اضافی اتصال ماهواره‌ای

 اتصال ماهواره‌ای در اندروید جدید نیست، اما با اندروید ۱۵، ویژگی‌های اضافی دریافت کرده است. گوگل می‌گوید که با این به‌روزرسانی برخی از برنامه‌های RCS و SMS باید بتوانند پیام‌های متنی را از طریق ماهواره ارسال کنند. در گذشته این ویژگی فقط برای استفاده اضطراری محدود بود.

گوگل همچنین پنجره‌های پاپ‌آپ و سایر عناصر رابط کاربری را استاندارد کرده است تا واضح‌تر نشان دهد که شما به یک ماهواره متصل هستید.

نقشه‌های آفلاین برای Wear OS

در حالی که ناوبری با ساعت هوشمند ممکن است روش مورد علاقه همه برای ناوبری نباشد، اما می‌تواند بسیار مفید باشد. گوگل از این موضوع آگاه است و اکنون قابلیت نقشه‌های آفلاین را به Wear OS اضافه کرده است.

این یعنی اگر به پیاده‌روی بروید و آنتن نداشته باشید، با این ویژگی می‌توانید راه بازگشت به خانه را پیدا کنید. به صورت کلی هر برنامه‌ای که در گوشی شما دانلود شده باشد، اکنون می‌تواند روی مچ دست شما استفاده شود.

ضبط بخشی از صفحه نمایش در اندروید ۱۵

۱۵ویژگی جدید در اندروید ۱۵ که باید بدانید

 اکنون با اندروید ۱۵، به جای ضبط کل صفحه، می‌توانید بخشی از آن را ضبط کنید. علاوه بر این، ورودها و رمزهای یک‌بار مصرف به‌طور خودکار از دید بینندگان از راه دور پنهان می‌شوند.

این ویژگی برای مدتی در پیکسل‌ها موجود بوده است، اما اکنون بخشی از اندروید ۱۵ می‌باشد و باید به دستگاه‌های دیگر نیز برسد.

مسدود کردن برنامه‌های مخرب

 گوگل از قبل در مسدود کردن برنامه‌های مخرب در اندروید با Google Play Protect اقداماتی انجام داده، اما اکنون گوگل چندین به‌روزرسانی اضافه کرده است که باعث می‌شود ورود برنامه‌های مخرب به دستگاه شما سخت‌تر شود.

این کار شامل جلوگیری سوءاستفاده از قابلیت‌هایی است که به شما اجازه می‌دهند یک فعالیت را در برنامه دیگری شروع کنید. این قابلیت‌ها اغلب توسط بدافزارها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

قفل تشخیص سرقت اندروید ۱۵

قفل تشخیص چهره در اندروید ۱۵

ویژگی جدید قفل تشخیص سرقت در اندروید ۱۵ از هوش مصنوعی برای حفظ امنیت داده‌های شما استفاده می‌کند. اگر گوشی شما حس کند که کسی آن را ربوده و در حال دویدن، دوچرخه‌سواری یا رانندگی است، به‌طور خودکار دستگاه شما را قفل می‌کند.

قفل از راه دور همچنان برای قفل کردن سریع دستگاه شما با استفاده از شماره تلفن و یک بررسی امنیتی ساده کار می‌کند. این ویژگی در واقع برای دستگاه‌های اندروید ۱۰ و بالاتر نیز در دسترس است.

با اندروید ۱۵، گوگل حفاظت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد که از حدس زدن رمزهای عبور شما و دسترسی به اطلاعات حساس توسط سارقان جلوگیری می‌کند.

گوگل الزامات احراز هویت را برای تنظیماتی که هدف سارقان هستند، مانند حذف سیم‌کارت یا خاموش کردن Find My Device، اضافه کرده است و اگر دستگاه شما چندین تلاش ناموفق برای برنامه‌ها و تنظیمات را حس کند، آن را قفل می‌کند.

نوار وظیفه شناور در دستگاه‌های تاشو و تبلت‌های اندروید

نوار وظیفه شناور در اندروید ۱۵

این ویژگی فقط برای دستگاه‌های تاشو و تبلت‌ها است و به شما امکان می‌دهد نوار وظیفه را به پایین صفحه پین کنید.

این ویژگی باعث می‌شود که چندوظیفگی در این دستگاه‌های صفحه‌نمایش بزرگ ساده‌تر شود. گوگل به شما اجازه می‌دهد به راحتی نوار وظیفه را از صفحه خود پین و دوباره آن‌پین کنید.

آزاد کردن فضا با بایگانی برنامه‌ها

یک ویژگی جدید در اندروید ۱۵ امکان روشن کردن بایگانی برنامه‌ها است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد با بایگانی خودکار برنامه‌ها و بازی‌هایی که زیاد استفاده نمی‌کنید، فضای دستگاه خود را آزاد نمایید.

تنظیمات کاربری و داده‌های ذخیره شده در بازی‌ها همچنان در دستگاه شما باقی می‌مانند، بنابراین وقتی برنامه را بازیابی می‌کنید، مانند این است که هرگز آن را ترک نکرده‌اید.

دوربین بهتر در نور کم اندروید ۱۵

گوگل چند تغییر در برنامه دوربین اندروید ۱۵ ایجاد کرده است. اولین تغییر، تقویت نور کم می‌باشد. این ویژگی پیش‌نمایش‌های بهتری در شرایط نور کم ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید عکس‌های شبانه خود را بهتر قاب‌بندی کنید و کدهای QR را در شرایط نور بسیار محدود اسکن نمایید.

گوگل همچنین گزینه‌های جدیدی برای کنترل دقیق‌تر فلش به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانید شدت فلش را برای هر دو حالت فلش تک و حالت چراغ قوه مداوم تنظیم کنید.

حفاظت پیشرفته در برابر کلاهبرداری

اندروید ۱۵ با ویژگی های جدید عرضه شد

شاید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین به‌روزرسانی در اندروید ۱۵ همین مورد باشد. گوگل چندین به‌روزرسانی در اندروید ۱۵ انجام داده است که به محافظت از شما در برابر کلاهبرداران و متقلبان کمک می‌کند.

این غول جست‌وجو از هوش مصنوعی از طریق Play Protect برای اسکن و علامت‌گذاری رفتارهای مشکوک استفاده می‌کند. علاوه بر این، رمزهای یک‌بار مصرف (OTP) اکنون از سیستم اعلان‌ها پنهان شده‌اند، که باعث می‌شود برنامه‌ها نتوانند آنها را رهگیری کنند.

عمر باتری بهبود یافته در اندروید ۱۵

 این ویژگی در هر نسخه جدید از یک سیستم عامل وجود دارد، اما ما شاهد بهبود عمر باتری در اندروید ۱۵ هستیم. گوگل بررسی‌های بیشتری روی خدمات پیش‌زمینه انجام می‌دهد و برنامه‌هایی که به طور فعال در حال اجرا هستند را محدود می‌کند.

این باعث می‌شود گوشی شما روان‌تر کار کند و با یک بار شارژ بیشتر دوام بیاورد. این ویژگی همچنین به سریع‌تر شدن گوشی شما کمک می‌کند، به خصوص اگر گوشی شما دارای رم زیادی مثلا ۱۲ گیگابایت یا بیشتر باشد.

داده‌های  Health Connect

 Health Connect یک برنامه است که به شما امکان می‌دهد تمام داده‌های سلامتی و تناسب اندام خود را از دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف جمع‌آوری کنید و تغییر از Samsung Health به Fitbit یا سرویس دیگری را آسان‌تر می‌کند.

اکنون در اندروید ۱۵، گوگل دو نوع داده جدید اضافه کرده است، که شامل دمای پوست و برنامه‌های تمرینی می‌باشد. این داده‌ها اکنون می‌توانند دانلود و بین برنامه‌ها منتقل شوند.

جست‌وجوی آهنگ با Circle to Search

 Circle to Search اوایل امسال در سری Galaxy S24 به عنوان یک روش سریع برای جست‌وجوی موارد روی صفحه نمایش معرفی شد. اکنون گوگل دوباره این ویژگی را گسترش داده است.

با اندروید ۱۵، می‌توانید دکمه home یا نوار ناوبری را نگه دارید تا Circle to Search فعال شود. سپس، روی آیکون موسیقی ضربه بزنید تا آهنگی که در حال پخش است، شناسایی شود. با برخی از آهنگ‌ها، می‌توانید لینک ویدیوی یوتیوب آنها را نیز دریافت کنید.

اشتراک‌گذاری صوتی بهبودیافته اندروید ۱۵

 گوگل اشتراک‌گذاری صوتی را در اندروید ۱۵ بهبود داده است که به شما امکان می‌دهد صدا را از گوشی خود به دستگاه‌های دیگر در محدوده بلوتوث پخش کنید. این دستگاه‌ها شامل گوشی‌ها و هدفون‌های دوستان و خانواده می‌شود که می‌توانند با اسکن یک کد QR به اشتراک‌گذاری بپیوندند.

مواردی که خواندید فقط برخی از ویژگی‌های جدید و بسیار زیاد در اندروید ۱۵ هستند. در حالی که به نظر می‌رسد این یک به‌روزرسانی کوچک است، اما اندروید ۱۵ به یک به‌روزرسانی بزرگ تبدیل شده است، حتی اگر از دستگاه پیکسل استفاده نکنید. Vivo در حال حاضر اندروید ۱۵ را عرضه می‌کند و سامسونگ قرار است این نسخه را اوایل سال آینده با One UI 7 عرضه نماید.

اگر دستگاه شما برای دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۵ برنامه‌ریزی شده باشد، عرضه‌های اندروید ۱۵ به زودی آغاز می‌شود. در همین حال، انتظار می‌رود اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده برای اندروید ۱۶ به زودی منتشر شود، چرا که این نسخه سه ماه زودتر از سال آینده عرضه خواهد شد.

نوشته ۱۵ ویژگی جدید در اندروید ۱۵ که باید بدانید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow