ربات انسان‌نمای جدید شرکت RobotEra رونمایی شد

شرکت چینی RobotEra از ربات انسان‌نمای جدید خود با نام Star1 رونمایی کرده است، که به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ربات‌های این شرکت شناخته می‌شود. به گزارش تک‌ناک، این ربات که در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی ۲۰۲۴ در چین به نمایش درآمد، به لطف فناوری‌های هوش مصنوعی پیشرفته و طراحی انسان‌محور، قابلیت‌های بسیاری از جمله […] نوشته ربات انسان‌نمای جدید شرکت RobotEra رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ مهر , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  1
ربات انسان‌نمای جدید شرکت RobotEra رونمایی شد

شرکت چینی RobotEra از ربات انسان‌نمای جدید خود با نام Star1 رونمایی کرده است، که به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ربات‌های این شرکت شناخته می‌شود.

به گزارش تک‌ناک، این ربات که در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی ۲۰۲۴ در چین به نمایش درآمد، به لطف فناوری‌های هوش مصنوعی پیشرفته و طراحی انسان‌محور، قابلیت‌های بسیاری از جمله ارتباط با انسان‌ها و انجام وظایف پیچیده را دارد.

همچنین ربات Star1 با هدف کمک به صنایع مختلف از جمله تولید و مراقبت از سالمندان طراحی شده است.

طراحی آن به گونه‌ای است که بتواند در محیط‌های چالش‌برانگیز، مانند: بیابان گبی، نیز به‌ خوبی کار کند. این ربات جدید گامی بزرگ در توسعه ربات‌های انسان‌نما و کاربردهای آنها در صنایع مختلف است.

چند ماه پیش، شرکت چینی Robot Era قابلیت‌های پیاده‌روی ربات انسان‌نمای XBot-L خود را با رها کردن آن در دیوار بزرگ چین به نمایش گذاشت. اکنون این شرکت ویدیویی از دو مدل پرچمدار Star1 خود منتشر کرده است که در صحرای گبی مسابقه می‌دهند.

شرکت چینی RobotEra از ربات انسان‌نمای جدیدی به نام Star1 رونمایی کرد

Robot Era یک شرکت به نسبت جدید در فضای ربات‌های انسان‌نما است که در آگوست ۲۰۲۳ از دانشگاه Tsinghua شروع به کار کرده است.

این شرکت در حال حاضر تعدادی ربات انسان‌نما در اختیار دارد و حتی به تازگی یک دست انسان‌نما و ماهر توسعه داده و در نمایش خلاقانه محصولات خود در ویدیوهای تبلیغاتی مهارت زیادی پیدا کرده است.

آخرین ویدیو که اواخر ماه گذشته ضبط شده است، ربات انسان‌نمای جدید پرچمدار این شرکت که Star1 نام دارد را نشان می‌دهد. در واقع در این ویدیو دو ربات‌ انسان‌نما در حال مسابقه دادن در مسیرهای سنگی، چشم‌اندازهای چمنی و جاده‌های پیچ‌درپیچ در بخش‌هایی از صحرای گبی هستند. یکی از آنها پابرهنه می‌دود در حالی که دیگری یک جفت کفش ورزشی شیک به پا دارد.

متأسفانه اطلاعات زیادی درباره این ربات پرچمدار دونده نداریم، اما می‌توانیم بگوییم که قد آن ۱.۷۱ متر و وزن آن ۶۵ کیلوگرم است. سبک دویدن عجیب آن باعث می‌شود بدن به صورت صاف و راست بماند در حالی که پاهای مفصلی آن به جلو حرکت می‌کنند.

این شرکت گزارش می‌دهد که ربات انسان‌نمای کفش‌پوش با تأخیر مسابقه را شروع کرد، اما به سرعت از رقیب خود پیشی گرفت و با سرعت ۳.۶ متر بر ثانیه به مدت ۳۴ دقیقه دوید.

هر دو ربات دارای موتورهای اختصاصی ۴۰۰ نیوتن‌متر هستند که شامل کاهنده‌های سیاره‌ای دقیق، انکودرهای با دقت بالا و درایورها به همراه ماژول‌های ارتباطی با سرعت بالا می‌شوند. محاسبات هوش مصنوعی با سرعت تا ۲۷۵ تریلیون عملیات در ثانیه به آنها کمک می‌کند تا دنیای اطراف خود را درک کنند و خود را با زمین‌های مختلف تطبیق دهند.

رونمایی از ربات انسان‌نمای جدید شرکت RobotEra

شرکت Robot Era می‌گوید که این آزمایش به عنوان بخشی از مأموریت این شرکت برای آوردن ربات‌های انسان‌نمای عمومی به خانه‌ها و محل‌های کار است، که توسط هوش مصنوعی قدرت می‌گیرند تا راه را برای استفاده از ربات‌های آن در موقعیت‌های مختلف هموار کند.

نوشته ربات انسان‌نمای جدید شرکت RobotEra رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow