10 نکته مهم از اولین نشست خبری رییس دولت چهاردهم

مسعود پزشکیان رییس دولت چهاردهم عصر دوشنبه در اولین نشست خبری خود پیش روی خبرنگاران رسانه های گروهی داخلی وخارجی قرار گرفت و پاسخگوی سوالات آنها شد. به گزارش تکناک، در این نشست رییس جمهور به سوالات متعددی در حوزه های مختلف پاسخ داد که 10 نکته مهم آن را با هم مرور می کنیم. […] نوشته 10 نکته مهم از اولین نشست خبری رییس دولت چهاردهم اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
10 نکته مهم از اولین نشست خبری رییس دولت چهاردهم

مسعود پزشکیان رییس دولت چهاردهم عصر دوشنبه در اولین نشست خبری خود پیش روی خبرنگاران رسانه های گروهی داخلی وخارجی قرار گرفت و پاسخگوی سوالات آنها شد.

به گزارش تکناک، در این نشست رییس جمهور به سوالات متعددی در حوزه های مختلف پاسخ داد که 10 نکته مهم آن را با هم مرور می کنیم.

حل گره FATF

در رابطه با رفع تحریم‌ها ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم. نامه‌ای هم به تشخیص مصلحت حتما خواهم نوشت، برای اینکه دوباره بحث FATF را به جریان بگذارند تا بتوانیم حلش کنیم و باید حل شود.

ناترازی انرژی

در رابطه با ناترازی انرژی، وضعیت اقتصادی کشور با این روند روز به روز بدتر می شود. در حوزه انرژی، پولی و محیط زیست ناترازی داریم و اگر رها کنیم روز به روز وضعیت بدتر می شود. اگر بگوییم به ناترازی دست نزنید صدا بلند می‌شود و امکان برون رفت از این مشکلات وجود نخواهد داشت.

استفاده از نخبگان

به وزرا گفته‌ایم تا از نخبگان، دانشجویان و افراد جوان در کنار خود استفاده کنند، گفت: این رویه سبب خواهد شد همراه معاونان تجربه‌ای کسب کنند؛ در مراحل پایین‌تر هم به جوانان میدان بدهند تا رشد کنند ضمن آنکه در حین رشد، آموزش‌های لازم را ببینند.

تلاش می‌کنیم تا موضوع فیلترینگ سریعتر نهایی و اجرایی شود.

انتقال پایتخت

نشست زمین در تهران از نظر محیط زیستی وحشتناک است. آب‌های زیرزمینی رو به اتمام است و تمام سدهایی که در اطراف تهران است، در صورت کاهش بارندگی تمام خواهد شد.

برهمین اساس باید  توسعه را به جایی ببریم که امکان توسعه در آن وجود دارد. اکثر شهرهای بزرگ دنیا کنار دریاست. ما یک امکان بزرگ در کنار خلیج فارس داریم که بسیاری از کشورها حسرت آن را می‌کشند. 

بازگشت دانشجویان اخراجی

از کرسی‌های آزاداندیشی حمایت خواهیم کرد و جلوی پرونده‌سازی علیه منتقدان را خواهیم گرفت. اگر بلد نیستند جواب منتقد را بدهند، نباید منتقد را اخراج کنند، باید خود را اصلاح کنند. با زور، دعوا، اخراج و تبعید، مملکت درست نمی‌شود؛ مملکت با گفت‌وگو درست می‌شود.

در بررسی پرونده و برگرداندن دانشجویان اخراجی تأکید داریم. منظور این نیست که توطئه‌گر برگردد؛ توطئه‌گر باید توسط قوه قضاییه محاکمه شود.

گلایه مردم از رشوه و رانت

آنچه مردم از آن گلایه دارند، رانت‌ها، رشوه‌ها و دزدی هاست که اگر حل شود، آرامش در مردم ایجاد و ثبات فکری و امنیتی نیز در جامعه ایجاد می شود. 

عده ای را مسئول بررسی آنها کرده‌ایم و شنبه در این خصوص جلسه داریم. با جدیت این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

به دنبال بمب هسته ای نیستیم

ما برای حفظ امنیت مردم و کشورمان نیاز به قدرت دفاعی داریم، ما هیچ‌وقت شروع کننده هیچ جنگی نبودیم شما ۲۰۰ سال گذشته را نگاه کنید. قدرت دفاعی‌مان را که بتوانیم از مردم‌مان دفاع کنیم از دست نخواهیم داد، مگر اینکه همه خلع سلاح شوند. 

ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم، آنها هستند که ما را تهدید می‌کنند. 

حل مشکل کمبود سرانه آموزشی

تصمیم گرفتیم همراه با قرارگاه خاتم، بنیاد مستضعفان و چند نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری، با حرکت بسیجی برای تمام شهرهایی که منطقه محروم هستند و مدرسه ندارند برنامه ریزی کنیم و این مشکل را در عرض یکسال حل کنیم.

برای این موضوع باید از نرم‌افزاری، فضا و تجهیزات و معلمان و روش آموزش، اصلاحات انجام شود.

مشکل فیلترینگ را حل می کنیم

در ارتباط با رفع فیلترینگ در حال نوشتن برنامه‌ای هستیم که بتوانیم با جریانات ذی‌ربط، درباره این روند مذاکره کنیم و موضوع در دستور کار است و پیگیر جمع بندی آن در شورای عالی امنیت ملی هستیم. بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا موضوع سریعتر نهایی و اجرایی شود.

حضور زنان در مسئولیت ها

در ارتباط با بحث زنان آن چیزی که از دست ما برمی‌آید این است که در دولت سعی خواهیم کرد از زنان در جایگاه‌هایی که باید باشند استفاده کنیم. در دولت ۴ نفر خانم هستند و فکر می‌کنم در هیچ دولتی ۴ نفر خانم نبوده‌اند. از قومیت‌ها هم هستند.

به وزرا هم توصیه کرده‌ایم که حتما در معاونت‌ها از زنان استفاده کنند. هر کاری از دستمان برآید برای اینکه بتوانیم بستر را برای حضور خواهران و زنان و دخترانمان آماده کنیم، این کار را خواهیم کرد.

نوشته 10 نکته مهم از اولین نشست خبری رییس دولت چهاردهم اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow