AMD با به‌روزرسانی بایوس، عملکرد پردازنده‌های Zen 5 را بهبود می‌بخشد

AMD با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای بایوس مادربردها، عملکرد پردازنده‌های Zen 5 خود را بهبود می‌بخشد و تأخیر در اجرای دستورها را کاهش می‌دهد. به‌گزارش تک‌ناک، AMD با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید بایوس عملکرد پردازنده‌های Zen 5، نظیر Ryzen 9600X و 9700X را بهبود بخشیده است. این به‌روزرسانی‌ها به کاهش تأخیرها کمک و مشکلات عملکردی گزارش‌شده […] نوشته AMD با به‌روزرسانی بایوس، عملکرد پردازنده‌های Zen 5 را بهبود می‌بخشد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
AMD با به‌روزرسانی بایوس، عملکرد پردازنده‌های Zen 5 را بهبود می‌بخشد

AMD با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای بایوس مادربردها، عملکرد پردازنده‌های Zen 5 خود را بهبود می‌بخشد و تأخیر در اجرای دستورها را کاهش می‌دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، AMD با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید بایوس عملکرد پردازنده‌های Zen 5، نظیر Ryzen 9600X و 9700X را بهبود بخشیده است. این به‌روزرسانی‌ها به کاهش تأخیرها کمک و مشکلات عملکردی گزارش‌شده در بررسی‌های اولیه‌ی پردازنده‌های Zen 5 را برطرف می‌کنند. بهبودهای یادشده هم‌زمان با به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱ حاصل شده است که بهینه‌سازی‌های خاصی برای پردازنده‌های AMD ارائه می‌دهد.

ورج می‌نویسد که بررسی‌ها نشان داده‌اند پردازنده‌های Ryzen 9000، تأخیر بیشتری بین هسته‌های پردازشی دارند. تیم قرمز با بهینه‌سازی بایوس، این مشکل را برطرف کرده است. بایوس نرم‌افزاری است که عملکرد سخت‌افزار کامپیوتر را کنترل می‌کند.

AMD با انتشار به‌روزرسانی AGESA PI 1.2.0.2 برای مادربردهای AM5، بهینه‌سازی‌هایی را در معماری پردازنده‌های Ryzen 9 ۹۰۰۰ اعمال کرده است. این به‌روزرسانی با کاهش تعداد تراکنش‌های مورد‌نیاز برای تبادل اطلاعات بین CCDهای مختلف پردازنده، تأخیر بین هسته‌ها را بسیار کاهش داده و در‌نتیجه، عملکرد کلی سیستم را بهبود بخشیده است.

به‌روزرسانی BIOS جدید گزینه‌ی افزایش توان طراحی حرارتی (cTDP) به ۱۰۵ وات را برای پردازنده‌های Ryzen 9600X و 9700X ارائه می‌دهد. AMD تأکید می‌کند که این پردازنده‌ها از ابتدا برای عملکرد پایدار در ۱۰۵ وات طراحی شده‌اند؛ بنابراین، با فعال‌کردن این گزینه پردازنده‌ها فراتر از محدودیت‌های ایمن کار نخواهند کرد.

به‌روزرسانی BIOS AMD

این افزایش توان به‌طور ویژه برای بهبود عملکرد در کارهای پیچیده و چند‌رشته‌ای مانند رندرینگ و ویرایش ویدئو مفید است. با‌این‌حال، ممکن است در برنامه‌های تک‌رشته‌ای نیز شاهد افزایش اندکی در سرعت پردازش باشید. برای فعال‌کردن حالت ۱۰۵ واتی، به سیستم خنک‌کننده‌ی قوی نیاز دارید. طبق ادعای AMD، این حالت حدود ۱۰ درصد عملکرد پردازنده‌های Ryzen 9600X و Ryzen 9700X را افزایش می‌دهد و خوشبختانه گارانتی دستگاه شما را نیز باطل نمی‌کند.

AMD این هفته نسل جدید مادربردهای AM5 خود را با مدل‌های X870 و X870E روانه‌ی بازار کرد. اگرچه این مادربردها برای استفاده با پردازنده‌های Ryzen 9000 الزامی نیستند، ویژگی‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌دهند که برای آینده‌نگری سیستم شما بسیار مفید خواهد بود.

ازجمله ویژگی‌های مهم‌ این مادربردها می‌توان به پشتیبانی کامل از استاندارد USB 4.0 و PCIe 5.0 برای کارت گرافیک و درایوهای NVMe اشاره کرد. این یعنی می‌توانید از حداکثر پهنای باند ممکن برای انتقال داده استفاده کنید و برای نسل آینده‌ی کارت‌های گرافیک مانند RTX 5090 آماده باشید. AMD با تأکید بر اهمیت پشتیبانی از PCIe 5.0، نشان می‌دهد که به آینده‌ی فناوری بسیار اهمیت می‌دهد و می‌خواهد کاربرانش بتوانند از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره‌مند شوند.

مادربردهای X870 و X870E با فعال‌سازی پروفایل‌های XMP DDR5-8000، امکان دستیابی به پهنای باند و فرکانس بیشتر را فراهم می‌آورند. این ارتقا کاهش تأخیر به‌میزان تقریبی ۱ تا ۲ نانوثانیه درمقایسه‌با DDR5-6000 را در پی دارد و بهینه‌سازی چشمگیری در عملکرد سیستم، به‌ویژه در کاربردهای حساس به حافظه، ایجاد می‌کند.

نوشته AMD با به‌روزرسانی بایوس، عملکرد پردازنده‌های Zen 5 را بهبود می‌بخشد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow