دیجی‌اکسپرس بیش از 30 میلیون بسته را در سال 1402 ارسال کرد

دیجی‌اکسپرس در سالی که گذشت، رکوردهای جدیدی را به جا گذاشت. این مجموعه بیش از 30 میلیون بسته را ارسال کرد و درصد سفارش‌ها را در زمان مقرر به دست مشتریان رساند.  گزارش داتیکا به نقل از شرق، دیجی‌اکسپرس تا سال 1399 فقط به عنوان واحد لجستیک دیجی‌کالا فعالیت می‌کرد. پس از آن با توسعه... The post دیجی‌اکسپرس بیش از 30 میلیون بسته را در سال 1402 ارسال کرد appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  3
دیجی‌اکسپرس بیش از 30 میلیون بسته را در سال 1402 ارسال کرد

دیجی‌اکسپرس در سالی که گذشت، رکوردهای جدیدی را به جا گذاشت. این مجموعه بیش از 30 میلیون بسته را ارسال کرد و درصد سفارش‌ها را در زمان مقرر به دست مشتریان رساند.

 گزارش داتیکا به نقل از شرق، دیجی‌اکسپرس تا سال 1399 فقط به عنوان واحد لجستیک دیجی‌کالا فعالیت می‌کرد. پس از آن با توسعه زیرساخت‌ها در زمینه عملیات و ارسال، فعالیت‌های خود را گسترش داده و به دنبال ایفای نقش در صنعت لجستیک ایران است.

گزارش سال 1402 دیجی‌اکسپرس نشان می‌دهد این مجموعه بیش از 2 هزار شهر و روستا را پوشش داده و 94 درصد سفارش‌ها را در زمان مقرر به دست مشتریان رسانده. دیجی‌اکسپرس سال گذشته بیش از 30 میلیون بسته را ارسال کرده است.

وضعیت صنعت لجستیک در دنیا

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده، 356 میلیارد بسته در سال 2023 در دنیا جابه جا شده است. آمریکا، چین و ژاپن بیش از 80 درصد از این بازار را در اختیار دارند. ایران نیز با جابه جایی 600 میلیون بسته، سهم کمتر از یک درصدی دارد.

شرکت ملی پست، بازیگر اصلی صنعت ارسال بسته در ایران است. این شرکت در سال گذشته بیش از 270 میلیون بسته و پاکت را ارسال کرده است.

دیجی‌اکسپرس

براساس گزارش سالانه تجارت الکترونیک، شرکت ملی پست 60 درصد این بازار را در اختیار دارد. شرکت‌های پست خصوصی با سهم 15 درصدی و شرکت‌های پیک خصوصی با سهم ده درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

رکوردهای دیجی‌اکسپرس در سال 1402

این مجموعه در سال گذشته بیش از 30 میلیون بسته را ارسال کرده است. آنها 100 درصد بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتند را سر وقت تحویل دادند.

بیشترین بسته‌های تحویل شده در یک روز به جمعه سیاه دیجی‌کالا باز می‌گردد که 150 هزار بسته توسط دیجی‌اکسپرس تحویل شده است. سه میلیون بسته نیز بیشترین میزان بسته‌های ارسالی در یک ماه و مربوط به اسفند سال 1402 است. بیشترین میزان ارسال بسته به تهران با سهم 42 درصدی اختصاص دارد. استان البرز با 6 و اصفهان با 5 درصد در جایگاه بعدی قرار دارند. بد نیست بدانید 55 بسته در هر دقیقه در شهر تهران توزیع می‌شود و 392 هزار و 546 سفر برای تحویل کالا در این شهر انجام شده است.

دیجی‌‌اکسپرس

«ارسال 45 دقیقه‌ای» یکی از سرویس‌های دیجی‌اکسپرس است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سفارش‌های مشتریانشان را در کمتر از 45 دقیقه تحویل دهند.

در سال گذشته بیش از 655 هزار بسته از طریق این سرویس با میانگین زمان 38 دقیقه ارسال شده است. پرترافیک‌ترین ماه این سرویس نیز اسفندماه بوده که بیش از 71 هزار و 670 بسته را ارسال کرده‌اند.

دیجی‌اکسپرس، 78 مرکز عملیاتی به مساحت 38 هزار مترمربع در سراسر کشور دارد. در تهران و کرج یک مرکز مبادله، چهار مرکز عملیاتی توزیع کالای فوری، سه مرکز توزیع کالای سوپرمارکتی، 9 مرکز توزیع کوچک و 20 مرکز متحرک جمع‌آوری کالا از فروشندگان فعالیت می‌کنند.

نیمی از رانندگان، فریلنسر هستند

در سالی که گذشت، حدود 8500 راننده با دیجی‌اکسپرس همکاری کرده و حداقل یک بسته را به مقصد رسانده‌اند. 19 درصد آنها سفیر موتوری فریلنسر، 39 درصد سفیر خودرویی فریلنسر، 9درصد سفیر استخدامی و 33 درصد هم سفیر پیمانکاری هستند. به طور کلی 6.5 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

پردرآمدترین راننده دیجی‌اکسپرس در سال گذشته 350 میلیون تومان درآمد و میزان جذب راننده نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

تعداد کل سرمایه انسانی دیجی اکسپرس در سال گذشته 4381 نفر بوده که بیش از دو سوم آنها در بخش واحد عملیات مشغول به کار هستند. میانگین سنی نیروهای انسانی دیجی‌اکسپرس 34 سال است و زنان سهم 13 درصدی از کل همکاران دارند.

«علیشاد اعتضادی»، مدیرعامل دیجی‌اکسپرس، در این گزارش نقشه راهشان را ترسیم کرده: «ارائه راهکارهای لجستیکی مبتنی بر فناوری در بالاترین سطح به طوری که تجربه تجارت الکترونیک را برای شرکای تجاری ما و مشتریان آنها ارتقا دهد. ما متعهد به سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های جدید، توسعه پایدار و پرورش استعدادهایی هستیم که ما را به سمت نوآوری سوق می‌دهد. ما با هم نه‌تنها در حال ساختن آینده لجستیک نوین در تجارت الکترونیک ایران هستیم، بلکه استانداردهای جدیدی را برای تعالی خدمات در این صنعت تعیین می‌کنیم.»

The post دیجی‌اکسپرس بیش از 30 میلیون بسته را در سال 1402 ارسال کرد appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow