HMD Crest و HMD Crest Max معرفی شدند؛ گوشی‌های فایو جی ارزان با دوربین سلفی 50 مگاپیکسل

شرکت HMD که به تازگی با برند خود مشغول تولید گوشی‌های اندرویدی است، پس از عرضه مدل‌هایی همچون HMD Pulse، HMD Aura و HMD Skyline، بالاخره پا به بازار هند گذاشته و دو گوشی جدید را با نام‌های «اچ‌ام‌دی کرست» (HMD Crest) و «اچ‌ام‌دی کرست مکس» (HMD Crest Max) معرفی کرده است. نکته جالب توجه […]

۰۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
HMD Crest و HMD Crest Max معرفی شدند؛ گوشی‌های فایو جی ارزان با دوربین سلفی 50 مگاپیکسل

شرکت HMD که به تازگی با برند خود مشغول تولید گوشی‌های اندرویدی است، پس از عرضه مدل‌هایی همچون HMD Pulse، HMD Aura و HMD Skyline، بالاخره پا به بازار هند گذاشته و دو گوشی جدید را با نام‌های «اچ‌ام‌دی کرست» (HMD Crest) و «اچ‌ام‌دی کرست مکس» (HMD Crest Max) معرفی کرده است. نکته جالب توجه درباره این گوشی‌ها آن است که به صورت محلی در هند تولید خواهند شد.

مشخصات فنی

هر دو گوشی کرست و کرست مکس از نمایشگر 6.67 اینچی اولد با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز بهره می‌برند. این نمایشگر با پوشش محافظی تقویت‌شده پوشیده شده و پنل پشتی گوشی‌ها نیز از جنس شیشه است. در بخش مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، این گوشی‌ها دارای گواهینامه IP52 هستند که مقاومت آن‌ها را در برابر پاشش آب تضمین می‌کند.

HMD Crest و HMD Crest Max
HMD Crest (سمت چپ) و HMD Crest Max (سمت راست)

قلب تپنده هر دو مدل، تراشه یونیساک T760 است که تحت فرآیند تولید 6 نانومتری ساخته شده و از چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برد. این تراشه همچنین از شبکه‌های فایو جی پشتیبانی می‌کند.

HMD Crest به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی مجهز شده است که با استفاده از کارت میکرو اس دی قابل افزایش است. اما مدل رده بالاتر یعنی HMD Crest Max دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

در بخش دوربین، HMD Crest به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق مجهز شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز 50 مگاپیکسلی است و قابلیت عکاسی سلفی بدون تماس با استفاده از حرکات دست را دارد. مدل مکس در این بخش عملکرد بهتری داشته و به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین سلفی این مدل نیز همچنان 50 مگاپیکسلی است.

HMD Crest و HMD Crest Max

هر دو مدل از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کنند. HMD ادعا می‌کند که این باتری تا 800 چرخه شارژ دوام خواهد داشت. علاوه بر پورت USB-C، یک جک هدفون 3.5 میلی متری نیز در این گوشی‌ها تعبیه شده است. از نظر اتصال بی‌سیم نیز، این گوشی‌ها از شبکه‌های 5G، وای‌-فای 5 و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کنند.

سیستم عامل و نرم افزار

گوشی‌های کرست و کرست مکس به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 14 از جعبه خارج می‌شوند و HMD وعده داده است که این گوشی‌ها بدون هیچگونه نرم افزار اضافی عرضه خواهند شد. با این حال، پشتیبانی نرم افزاری این گوشی‌ها تنها به دو سال دریافت پچ‌های امنیتی محدود می‌شود و هیچ اطلاعاتی درباره بروزرسانی‌های اصلی سیستم عامل منتشر نشده است.

قابلیت تعمیرپذیری

یکی از نکات جالب توجه درباره این گوشی‌ها، قابلیت تعمیرپذیری آن‌ها است. HMD ادعا می‌کند که این گوشی‌ها با قابلیت تعمیرپذیری نسل اول طراحی شده‌اند و قطعاتی مانند نمایشگر، باتری، پورت شارژ و پنل پشتی به راحتی قابل تعویض هستند و تنها چیزی که نیاز دارید، یک سری ابزارهای ساده و آموزش تعویض قطعات است.

HMD Crest و HMD Crest Max

قیمت و زمان در دسترس بودن

قیمت پایه HMD Crest برابر با 14500 روپیه هند (حدود 175 دلار) و قیمت پایه HMD Crest Max برابر با 16500 روپیه هند (حدود 195 دلار) تعیین شده است. با این حال، در جریان فروش ویژه آمازون هند در ماه اوت (یک هفته دیگر)، قیمت این گوشی‌ها به ترتیب به 13000 روپیه و 15000 روپیه کاهش خواهد یافت.

جمع‌بندی

HMD Crest و Crest Max دو گوشی میان‌رده هستند که با مشخصات فنی قابل قبول و قیمتی رقابتی وارد بازار شده‌اند. تمرکز این گوشی‌ها بر دوربین سلفی، نمایشگر باکیفیت و قابلیت تعمیرپذیری ساده تمرکز دارند. با این حال، پشتیبانی نرم افزاری محدود این گوشی‌ها می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود. همچنین، باید دید که عملکرد واقعی تراشه یونیساک T760 در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

در نهایت، تصمیم‌گیری درباره خرید این گوشی‌ها به نیازها و اولویت‌های شخصی هر فرد بستگی دارد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow