One UI 6.1.1 تجربه استریم برنامه‌ها در ویندوز را بهبود می‌بخشد

سامسونگ با به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 6.1.1، تجربه‌ی استریم برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی را بهبود بخشیده است. به‌گزارش تک‌ناک، اگر گوشی اندرویدی و کامپیوتر ویندوزی دارید، یکی از بهترین کارها برای بهبود عملکرد آن‌ها با یکدیگر‌، نصب Link to Windows روی گوشی‌تان است. با نصب Link to Windows روی گوشی اندرویدی، می‌توانید... نوشته One UI 6.1.1 تجربه استریم برنامه‌ها در ویندوز را بهبود می‌بخشد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
One UI 6.1.1 تجربه استریم برنامه‌ها در ویندوز را بهبود می‌بخشد

سامسونگ با به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 6.1.1، تجربه‌ی استریم برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی را بهبود بخشیده است.

به‌گزارش تک‌ناک، اگر گوشی اندرویدی و کامپیوتر ویندوزی دارید، یکی از بهترین کارها برای بهبود عملکرد آن‌ها با یکدیگر‌، نصب Link to Windows روی گوشی‌تان است. با نصب Link to Windows روی گوشی اندرویدی، می‌توانید به تعدادی از عملکردهای آن از‌طریق برنامه‌ی Phone Link روی کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید؛ از‌جمله مشاهده و ارسال پیام‌های متنی و برقراری تماس تلفنی و کنترل پخش موسیقی.

برخی از ویژگی‌های Phone Link مانند استریم برنامه فقط در‌صورتی در‌دسترس هستند که Link to Windows از قبل روی گوشی اندرویدی شما نصب شده باشد. به‌عنوان مثال، Link to Windows روی گوشی‌های گلکسی با سیستم‌عامل One UI سامسونگ از پیش نصب شده است؛ اما پس از به‌روزرسانی One UI 6.0، استریم برنامه‌ها از گوشی‌های گلکسی به کامپیوترهای ویندوزی کمی آزاردهنده شد. خوشبختانه این مشکل دیگر با تغییر در One UI 6.1.1 وجود ندارد.

پس از انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۴ برای کاربران گوشی‌های اندرویدی که از استریم برنامه از‌طریق Link to Windows پشتیبانی می‌کرد، کاربران خیلی زود متوجه شدند که این به‌روزرسانی استریم برنامه‌ها را بسیار آزاردهنده کرده است.

مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه بودند، این بود که پس از به‌روزرسانی اندروید ۱۴، هر بار که می‌خواستند صفحه‌ی گوشی خود یا برنامه‌ای را میرور کنند، باید روی دکمه‌ی «شروع» (Start Now) ضربه می‌زدند.

این در حالی است که قبل از به‌روزرسانی اندروید ۱۴، فقط لازم بود هر بار که گوشی را روشن می‌کردید، یک بار روی دکمه‌ی «شروع» ضربه بزنید. این تغییر در‌واقع شما را مجبور می‌کرد هر بار که می‌خواستید برنامه‌ای متفاوت را روی کامپیوتر استریم کنید، گوشی خود را بردارید.

به‌روزرسانی One UI 6.1.1، تجربه پخش برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی

دلیل بروز این مشکل، مسدود‌شدن نقصی امنیتی به‌واسطه‌ی اندروید ۱۴ بود. برنامه‌هایی همچون Link to Windows از این نقص برای دورزدن درخواست مجوز کاربر در هر بار استریم برنامه استفاده می‌کردند.

API استفاده‌شده Link to Windows مدیا پروچکشن (MediaProjection) نام دارد که در طول این مدت اساساً برای استریم برنامه‌ها طراحی نشده است. این API برای ضبط یا استریم صفحه‌نمایش دستگاه طراحی شده است، نه کنترل آن.

به‌نقل از اندروید اتوریتی، اعطای مجوز ضبط صفحه به هر برنامه‌ای می‌تواند خطرناک باشد. به‌همین‌دلیل، هرگاه برنامه‌ای قصد شروع جلسه‌ی ضبط صفحه از‌طریق ای‌پی‌آی MediaProjection را داشته باشد، سیستم از کاربر درخواست مجوز می‌کند. اینجاست که دیالوگ حاوی دکمه‌ی «شروع» ظاهر می‌شود.

اگر از ویژگی Phone Hub سیستم‌عامل کروم برای استریم برنامه‌ها از گوشی اندرویدی خود به کروم‌بوک استفاده می‌کنید، پس تحت‌تأثیر این تغییر در اندروید ۱۴ قرار نگرفته‌اید. دلیل این امر آن است که برنامه‌ی Cross-Device Services روی گوشی‌های اندرویدی از APIهای Companion App Streaming سیستم‌عامل استفاده می‌کند؛ مجموعه‌ای از APIها که گوگل در اندروید ۱۳ برای استریم برنامه طراحی کرده است.

وقتی می‌خواهید برنامه‌ای را از گوشی خود روی کروم‌بوک اجرا کنید، Cross-Device Services نمایشگری مجازی ایجاد و برنامه را روی آن نمایشگر اجرا و سپس ویدئویی از آن نمایشگر را به کروم‌بوک پخش می‌کند. سپس Chrome OS ورودی‌ها و داده‌های دیگر را به نمایشگر مجازی بازمی‌گرداند. به‌روزرسانی One UI 6.1.1، تجربه پخش برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی به‌روزرسانی One UI 6.1.1، تجربه پخش برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی

با انتشار One UI 6.1.1 که درحال‌حاضر فقط روی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در‌دسترس است، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برنامه‌ی Link to Windows را به‌گونه‌ای تغییر داده است که با سیستم اندروید بهتر کار کند. بنابراین، کاربران دیگر مجبور نیستند هر بار که می‌خواهند برنامه‌ای را از گلکسی زد فولد ۶ خود به کامپیوتر ویندوزی استریم کنند، روی دکمه‌ی «شروع» ضربه بزنند. به‌روزرسانی One UI 6.1.1، تجربه پخش برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی به‌روزرسانی One UI 6.1.1، تجربه پخش برنامه‌های گوشی‌های گلکسی روی کامپیوترهای ویندوزی

تصویر سمت چپ نشان می‌دهد که Link to Windows روی گلکسی زد فولد ۶ از همان روش استریم برنامه‌ی نمایشگر مجازی مانند Phone Hub گوگل استفاده می‌کند.

تصویر سمت راست نیز نشان می‌دهد که به برنامه‌ی Link to Windows Service همان نقش «استریم برنامه» (App Streaming) اعطا شده است که به Cross-Device Services در گوشی‌های پیکسل اعطا می‌شود.

گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ اولین دستگاه‌هایی هستند که پیاده‌سازی به‌روز‌شده Link to Windows را شامل می‌شوند. شرکت‌های دیگری مانند ایسوس تغییراتی اعمال کردند که به Link to Windows اجازه می‌دهد تا رضایت برای ضبط صفحه را تا ریبوت بعدی اعطا کند.

باوجوداین، این راه‌حل مناسبی برای بلندمدت نیست؛ زیرا به‌طور واضح محدودیت امنیتی‌ای را دور می‌زند که گوگل عمداً در اندروید ۱۴ قرار داده است. با مهاجرت به پیاده‌سازی هدفمند اندروید، Link to Windows می‌تواند از هریک از ویژگی‌های جدیدی استفاده کند که گوگل ممکن است برای بهبود تجربه‌ی استریم برنامه‌ی اندروید اضافه کند.

نوشته One UI 6.1.1 تجربه استریم برنامه‌ها در ویندوز را بهبود می‌بخشد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow