آتش سوزی در کارخانه مونتاژ آیفون در هند؛ تولید آیفون متوقف شد

روز شنبه صبح زود آتش‌سوزی شدیدی در یکی از کارخانه‌های مهم مونتاژ آیفون شرکت تاتا الکترونیکس (Tata Electronics) در شهر هوسور از ایالت تامیل نادو هند رخ داد که منجر به توقف کامل تولید در این کارخانه شد. خوشبختانه، گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حادثه هیچ تلفات انسانی وجود نداشته یا آسیبی […]

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  3
آتش سوزی در کارخانه مونتاژ آیفون در هند؛ تولید آیفون متوقف شد

روز شنبه صبح زود آتش‌سوزی شدیدی در یکی از کارخانه‌های مهم مونتاژ آیفون شرکت تاتا الکترونیکس (Tata Electronics) در شهر هوسور از ایالت تامیل نادو هند رخ داد که منجر به توقف کامل تولید در این کارخانه شد. خوشبختانه، گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حادثه هیچ تلفات انسانی وجود نداشته یا آسیبی به کارکنان وارد نشده است. با دیجی رو همراه باشید.

سخنگوی شرکت تاتا الکترونیکس این حادثه را تایید کرد و اظهار داشت:

یک حادثه ناگوار آتش‌سوزی در کارخانه ما در هوسور، تامیل نادو رخ داده است. … پروتکل‌های اضطراری ما در کارخانه به خوبی عمل کردند و تمامی کارکنان ما در امان هستند.

هر چند که این حادثه تلفات انسانی در پی نداشت، اما آتش‌سوزی خسارات زیادی به بخش‌های تولیدی کارخانه وارد کرد. بر اساس گزارش ETTimes، تولید در این کارخانه متوقف شده و کارکنان نیز به خانه‌هایشان فرستاده شدند. همچنین، گزارش‌های مربوط به آتش‌نشانی تایید کرده است که یک ساختمان در داخل کارخانه فرو ریخته است.

آتش سوزی در کارخانه مونتاژ آیفون

یکی از منابع آگاه از عملیات کارخانه به خبرگزاری رویترز گفت که ساختمان آسیب دیده در حال تولید برخی از قطعات آیفون بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ساختمان مجاور، که قرار بود تا پایان سال جاری تولید گوشی‌های هوشمند را آغاز کند، تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته است یا خیر.

مسئولان ایمنی صنعتی منطقه اظهار داشتند که برای بازگشت به حالت عادی و ارزیابی کامل آسیب‌ها زمان لازم است. جی ساروانان (J. Saravanan)، یکی از مقامات ارشد ایمنی صنعتی منطقه، به رویترز گفت:

ما نمی‌توانیم هم‌اکنون وارد کارخانه شویم زیرا مسیرها تخریب شده‌اند. برای خنک شدن محیط حداقل یک روز زمان لازم است.

ابعاد کامل این حادثه هنوز مشخص نیست. تا این لحظه، شرکت تاتا الکترونیکس در مورد هر گونه تأخیر احتمالی در تولید یا راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها اظهار نظری نکرده است. اما به نظر می‌رسد که بازگشت کارخانه‌ها به ظرفیت تولید اولیه خود به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز داشته باشد.

آتش سوزی در کارخانه مونتاژ آیفون

برای کسانی که با تاتا الکترونیکس آشنا نیستند، باید گفت که این شرکت یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران تولید آیفون در هند است و در کنار شرکت‌های دیگری مانند فاکس‌کان فعالیت می‌کند. کارخانه هوسور، که چهارمین تأسیسات مونتاژ اپل در هند است، قرار بود تولید خود را در ماه نوامبر امسال آغاز کند. اما با وقوع این حادثه، احتمالاً این زمان‌بندی به تأخیر خواهد افتاد.

این کارخانه بیش از 250 هکتار مساحت دارد و بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود که این تأسیسات تا دو سال آینده شامل 20 خط تولید باشد و حدود 50 هزار کارگر در آن مشغول به کار شوند.

این حادثه نه تنها برنامه‌های تولید آیفون را در هندوستان مختل کرده، بلکه ممکن است تأثیرات گسترده‌تری بر زنجیره تأمین جهانی اپل داشته باشد، چرا که این کارخانه یکی از نقاط کلیدی تولید آیفون در خارج از چین محسوب می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید که این آتش‌سوزی تا چه اندازه تأثیرات بلند مدتی بر برنامه‌های اپل و تولید گوشی‌های آیفون خواهد گذاشت.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow