آغاز ساخت بزرگ‌ترین آسمان‌‌خراش جهان در عربستان

عربستان سعودی در حال ساخت یک آسمان‌خراش شگفت‌انگیز به نام مکعب (Mukaab) است که بزرگ‌ترین ساختمان جهان خواهد بود. به گزارش تک‌ناک، به تازگی اطلاعات جدیدی درباره پیشرفت ساخت و ابعاد عظیم پروژه منتشر شده است. این ساختمان که به شکل یک مکعب بسیار بلند می‌باشد در پایتخت عربستان سعودی، ریاض، با ارتفاع ۴۰۰ متر […] نوشته آغاز ساخت بزرگ‌ترین آسمان‌‌خراش جهان در عربستان اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ آبان , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  2
آغاز ساخت بزرگ‌ترین آسمان‌‌خراش جهان در عربستان

عربستان سعودی در حال ساخت یک آسمان‌خراش شگفت‌انگیز به نام مکعب (Mukaab) است که بزرگ‌ترین ساختمان جهان خواهد بود.

به گزارش تک‌ناک، به تازگی اطلاعات جدیدی درباره پیشرفت ساخت و ابعاد عظیم پروژه منتشر شده است. این ساختمان که به شکل یک مکعب بسیار بلند می‌باشد در پایتخت عربستان سعودی، ریاض، با ارتفاع ۴۰۰ متر ساخته خواهد شد، اما موضوع تحسین‌برانگیز این است که طول و عرض آن نیز برابر با ارتفاع آن خواهد بود.

به گفته صندوق سرمایه‌گذاری عمومی دولت سعودی، این مکعب به قدری بزرگ خواهد بود که می‌تواند ۲۰ ساختمان امپایر استیت را در خود جای دهد. علاوه بر این، بلومبرگ می‌گوید که این ساختمان در واقع بزرگ‌ترین ساختمان جهان خواهد بود.

طراحی این آسمان‌خراش عظیم از معماری سنتی اسلامی الهام گرفته و دارای حدود ۲ میلیون متر مربع فضای داخلی است. در مرکز آن، یک برج پیچشی بزرگ دیگر قرار خواهد داشت.

همچنین این آسمان‌خراش عربستان دارای یک سیستم هولوگرافیک خواهد بود، که برای نمایش صحنه‌های زیر آب و صحنه‌های عجیب و غریب دیگر در داخل ساختار مکعب استفاده خواهد شد.

عربستان سعودی در حال ساخت یک آسمان‌خراش شگفت‌انگیز به نام مکعب (Mukaab) است

کارهای خاک‌برداری این آسمان‌خراش عربستان تقریباً به پایان رسیده و تا به امروز حدود ۱۰ میلیون متر مکعب خاک جابه‌جا شده است. فرایند خاک‌برداری نیاز به استفاده روزانه از حدود ۲۵۰ بیل مکانیکی و بیش از ۴۰۰ قطعه تجهیزات برای مدیریت خاک داشته است و کارگران ساختمانی تاکنون حدود ۳ میلیون ساعت کار کرده‌اند.

علاوه بر این، یک پل در حال ساخت است تا در فرایند ساخت و تکمیل این آسمان‌خراش، همه چیز خیلی بهتر جابه‌جا شود.

این پل موقت، به عنوان یک تسهیل‌کننده حیاتی عمل و محل ساخت‌وساز را به جاده ملک خالد متصل می‌کند. این اتصال به توسعه مستمر کمک خواهد کرد و زمینه را برای شروع عملیات ساخت آسمان‌خراش مکعب در ماه‌های آینده فراهم می‌آورد.

انتظار می‌رود این پل حرکت حدود ۸۰۰,۰۰۰ کامیون را برای خاک‌برداری در جاده‌های عمومی کاهش دهد و بر زیرساخت‌های اطراف تأثیر مثبت بگذارد. با حضور روزانه حدود ۹۰۰ کارگر، کار به سرعت پیش می‌رود و این پروژه به تکمیل نزدیک‌تر می‌شود.

ساخت بزرگ‌ترین آسمان‌‌خراش دنیا در عربستان آغاز شد

انتظار می‌رود که آسمان‌خراش مکعب عربستان تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود.

نوشته آغاز ساخت بزرگ‌ترین آسمان‌‌خراش جهان در عربستان اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow