آغاز مذاکرات OpenAI برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه، شرکت OpenAI، خالق ChatGPT، در حال مذاکره برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه است. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، برای اولین‌بار در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کرد. بعدها و در سال ۲۰۲۳، این شرکت همکاری و سرمایه‌گذاری خود را افزایش درخورتوجهی داد. ردموندی‌ها مقدار دقیق این... نوشته آغاز مذاکرات OpenAI برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 06:59
 0  6
آغاز مذاکرات OpenAI برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه، شرکت OpenAI، خالق ChatGPT، در حال مذاکره برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، برای اولین‌بار در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کرد. بعدها و در سال ۲۰۲۳، این شرکت همکاری و سرمایه‌گذاری خود را افزایش درخورتوجهی داد.

ردموندی‌ها مقدار دقیق این سرمایه‌گذاری را مشخص نکرده‌اند؛ اما اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری چند‌ساله و چند‌میلیارد‌دلاری انجام داده‌اند. گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI ممکن است به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.

اخیراً وال استریت ژورنال گزارش داد که مایکروسافت قصد دارد در دور جدید تأمین مالی شرکت سم‌ آلتمن شرکت کند. این استارتاپ هوش مصنوعی قصد دارد چند‌میلیارد دلار جمع‌آوری کند و ارزش خود را از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر ببرد. شرکت سرمایه‌گذاری محبوب Thrive Capital این دور را رهبری و حدود ۱ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

جمع آوری سرمایه برای OpenAI بسیار مهم است

در اواخر سال گذشته زمانی‌که کارمندان OpenAI سهام خود را فروختند، این شرکت ۸۶ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود. وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد که یک یا چند سهام‌دار فعلی OpenAI در حال مذاکره برای فروش سهام خود با قیمتی هستند تا ارزش شرکت مذکوز را ۱۰۳ میلیارد دلار تعیین کنند. بنابراین، انتظار می‌رود ارزش دور جدید تأمین مالی حتی بیشتر باشد.

جمع‌آوری سرمایه برای OpenAI بسیار مهم است؛ زیرا توسعه‌ی مدل‌های چندوجهی هوش مصنوعی به میلیاردها دلار نیاز دارد. با وجود محبوبیت فراوان، OpenAI هنوز شرکتی سودآور نیست. این شرکت سالانه میلیاردها دلار برای ارائه‌ی ChatGPT به صدها‌میلیون نفر کاربر از دست می دهد. علاوه‌بر‌این، میلیاردها دلار برای ارائه‌ی مدل‌های پیشرفته به توسعه‌دهندگان از‌طریق API هزینه می کند.

ماه گذشته، مایکروسافت به OpenAI اطلاع داد که کرسی ناظر خود در هیئت‌مدیره‌ی OpenAI را کنار می‌گذارد. علاوه‌بر‌این، شرکت یادشده تیم Inflection AI را برای توسعه‌ی محصولات هوش مصنوعی خود، از‌جمله Copilot، برای رقابت با ChatGPT استخدام کرد.

با وجود این تحولات، تصمیم مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی OpenAI نشان‌دهنده‌ی اطمینان آن به فناوری و نقشه‌ی راه خود است. چشم‌انداز هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تغییر است و دیدن نوآوری‌های آینده‌ی مایکروسافت و OpenAI بسیار جالب خواهد بود.

نوشته آغاز مذاکرات OpenAI برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow