آپدیت KB5043145 ویندوز ۱۱ باعث ایجاد مشکل صفحه آبی می‌شود

کاربران پس از نصب آپدیت KB5043145 ویندوز ۱۱، با مشکلاتی مانند بوت‌نشدن صحیح سیستم و نمایش صفحه آبی مرگ مواجه شده‌اند. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت هشدار داده است که برخی از کاربران ویندوز ۱۱ پس از نصب به‌روزرسانی پیش‌نمایش سپتامبر ۲۰۲۴ (KB5043145) با مشکلاتی جدی مواجه شده‌اند. این به‌روزرسانی که به‌صورت اختیاری منتشر شده است، می‌تواند […] نوشته آپدیت KB5043145 ویندوز ۱۱ باعث ایجاد مشکل صفحه آبی می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
آپدیت KB5043145 ویندوز ۱۱ باعث ایجاد مشکل صفحه آبی می‌شود

کاربران پس از نصب آپدیت KB5043145 ویندوز ۱۱، با مشکلاتی مانند بوت‌نشدن صحیح سیستم و نمایش صفحه آبی مرگ مواجه شده‌اند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت هشدار داده است که برخی از کاربران ویندوز ۱۱ پس از نصب به‌روزرسانی پیش‌نمایش سپتامبر ۲۰۲۴ (KB5043145) با مشکلاتی جدی مواجه شده‌اند. این به‌روزرسانی که به‌صورت اختیاری منتشر شده است، می‌تواند باعث بوت‌شدن مداوم سیستم یا نمایش صفحه آبی مرگ شود. این در حالی است که به‌روزرسانی یادشده برای رفع مشکلاتی مانند هنگ‌کردن مرورگر اج و تسک منجر دردسترس کاربران قرار گرفته است.

بلیپینگ‌کامپیوتر می‌نویسد که یک روز پس از انتشار این آپدیت تجمعی، مایکروسافت رسماً به وجود مشکلی اعتراف کرد که باعث می‌شود برخی سیستم‌های ویندوز ۱۱ 22H2 و 23H2 وارد حلقه‌های بوت مجدد یا حالت بی‌پاسخ شوند. مایکروسافت دراین‌باره گفت:

پس از نصب این آپدیت، برخی از مشتریان گزارش داده‌اند که دستگاه آن‌ها چندین بار راه‌اندازی مجدد می‌شود یا با صفحه‌های آبی یا سبز بدون حرکت می‌شود… طبق گزارش‌ها، برخی از دستگاه‌ها پس از تلاش‌های مکرر برای راه‌اندازی مجدد، به‌طور خودکار ابزار تعمیر خودکار را باز می‌کنند. در برخی مواقع نیز، بازیابی BitLocker ممکن است فعال شود.

ابزار تعمیر خودکار همراه با محیط بازیابی ویندوز، یکی از ویژگی‌های کاربردی ویندوز است. این ابزار به‌طور خودکار در سیستم‌های دچار مشکلات رایج مانند خطاها و مشکلات یا خرابی‌ها باز می‌شود تا نصب‌های ویندوزی که نمی‌توانند به‌درستی بوت شوند، تشخیص و تعمیر کند.

همچنین، مایکروسافت در ورودی جداگانه در داشبورد سلامت ویندوز، از مشتریانی که پس از نصب آپدیت پیش‌نمایش KB5043145 با مشکلات بوت مواجه هستند، درخواست می‌کند تا با استفاده از Feedback Hub گزارشی را برای ارائه‌ی ‌جزئیات بیشتر ارسال کنند.

آپدیت ویندوز ۱۱ KB5043145

مایکروسافت افزود:

ما در حال بررسی این مشکل هستیم. زمانی‌که اطلاعات بیشتری درباره‌ی مشکل مذکور کسب کنیم، آن را به کاربران نیز ارائه خواهیم کرد.

مایکروسافت در ماه آگوست نیز مشکلی شناخته‌شده را برطرف کرد که باعث ایجاد مشکلات بوت و فریز‌شدن در سیستم‌های ویندوز سرور ۲۰۱۹ می‌شد. افزون‌براین، مهندسان شرکت ردموندی در حال رفع اشکال دیگری هستند که باعث ایجاد مشکلات بوت لینوکس در سیستم‌های دارای دو بوت با Secure Boot فعال می‌شود. این مشکلات در پی به‌روزرسانی‌های امنیتی آگوست ۲۰۲۴ ویندوز معرفی شدند.

در ماه آگوست، مایکروسافت اشکالی در به‌روزرسانی‌های امنیتی جولای ۲۰۲۴ ویندوز را برطرف کرد که باعث می‌شد برخی از دستگاه‌های ویندوز به حالت بازیابی BitLocker بوت شوند. یک ماه قبل، ردموندی‌ها مشکل شناخته‌شده‌ی دیگری را برطرف کردند که در آپدیت پیش‌نمایش KB5039302 ژوئن ۲۰۲۴ معرفی شده بود. مشکل مذکور باعث ایجاد حلقه‌های راه‌اندازی مجدد و مشکلات نوار‌وظیفه در سیستم‌های ویندوز ۱۱ می‌شد.

نوشته آپدیت KB5043145 ویندوز ۱۱ باعث ایجاد مشکل صفحه آبی می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow