آیا رویای فلیپنینگ به تاریخ پیوسته است؟

با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد درباره وقوع فلیپنینگ، ارزش بازار بیت کوین روزبه‌روز در حال رکوردشکنی است. به‌ گزارش تک‌ناک، پیش‌تر بسیاری از اتریوم‌دوستان بر این باور بودند که دیر یا زود اتریوم از نظر ارزش بازار، بیت کوین را پشت سر می‌گذارد. از این رخداد در محافل رمزارزی با عنوان «فلیپنینگ» یاد می‌شود و عده‌ای […] نوشته آیا رویای فلیپنینگ به تاریخ پیوسته است؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۶ آبان , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
آیا رویای فلیپنینگ به تاریخ پیوسته است؟

با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد درباره وقوع فلیپنینگ، ارزش بازار بیت کوین روزبه‌روز در حال رکوردشکنی است.

به‌ گزارش تک‌ناک، پیش‌تر بسیاری از اتریوم‌دوستان بر این باور بودند که دیر یا زود اتریوم از نظر ارزش بازار، بیت کوین را پشت سر می‌گذارد. از این رخداد در محافل رمزارزی با عنوان «فلیپنینگ» یاد می‌شود و عده‌ای آن را سرآغاز افول بیت کوین قلمداد می‌کنند.

به‌ نقل از کریپتوپوتیتو، بیت کوین و اتریوم که گاه با عناوینی مانند: پادشاه و ملکه رمزارزها از آنها یاد می‌شود، اگرچه در جایگاه‌های نخست و دوم برترین رمزارزها جا خوش کرده‌اند، اما اختلاف میان این دو روزانه در حال افزایش است.

در حال‌ حاضر، ارزش بازار بیت کوین در مقایسه با اتریوم، به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. بعید به‌ نظر می‌رسد که اتریوم دست‌کم در افق زمانی کوتاه‌مدت بتواند این شکاف بزرگ را پر کند.

بیت کوین یکه تاز است و رویای فلیپنینگ به تاریخ پیوست!

با توجه به آمار و ارقام برگرفته از پایگاه‌های مرجع، بیت کوین در روز پنج‌شنبه با رسیدن به محدوده قیمتی ۶۸ هزار دلار توانست به ارزش بازاری فراتر از ۱/۳۴ تریلیون دلار دست یابد. اتریوم اما در مقابل در محدوده قیمتی ۲,۵۳۰ دلار دادوستد می‌شود و ارزش بازار آن تنها برابر با ۳۰۵ میلیارد دلار است.

با این حساب، نسبت قیمت میان اتریوم و بیت کوین (ETH/BTC) چیزی در حدود ۰/۰۳۷ است. این نسبت به کمترین سطوح خود از آوریل ۲۰۲۱ به این سو رسیده، حال آنکه در چرخه صعودی پیشین بازار رمزارزها، اتریوم هم‌پای بیت کوین رشد کرد و باعث شد موضوع فلیپنینگ در محافل رمزارزی مطرح شود.

از زمان به‌روزرسانی مهم اتریوم یعنی «مرج» که در سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد، رمزارز ETH بیش از نیمی از ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست داده است. این در حالی می‌باشد که ارزش کل بازار رمزارزها روندی صعودی را طی کرده و بیت کوین نیز به حوالی اوج تاریخی خود رسیده است.

در حال‌ حاضر، دامیننس یا سهم بیت کوین از کل بازار رمزارزها روند روبه‌رشد خود را حفظ و این رمزارز سهمی بیش از ۵۹ درصدی از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.

نوشته آیا رویای فلیپنینگ به تاریخ پیوسته است؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow