رکورد جهانی اورکلاک حافظه DDR5 با ماژول CUDIMM شکسته شد

اورکلاکر حرفه‌ای Kovan Yang توانست با اورکلاک ماژول حافظه DDR5 به سرعت DDR5-12108، رکورد جهانی جدیدی را به ثبت برساند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این رکورد جدید اورکلاک حافظه DDR5 با استفاده از ماژول Kingston Fury Renegade DDR5 CUDIMM و مادربرد MSI MEG Z890 Unify-X به همراه پردازنده Intel Core Ultra 7 265KF به […] نوشته رکورد جهانی اورکلاک حافظه DDR5 با ماژول CUDIMM شکسته شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۶ آبان , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
رکورد جهانی اورکلاک حافظه DDR5 با ماژول CUDIMM شکسته شد

اورکلاکر حرفه‌ای Kovan Yang توانست با اورکلاک ماژول حافظه DDR5 به سرعت DDR5-12108، رکورد جهانی جدیدی را به ثبت برساند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این رکورد جدید اورکلاک حافظه DDR5 با استفاده از ماژول Kingston Fury Renegade DDR5 CUDIMM و مادربرد MSI MEG Z890 Unify-X به همراه پردازنده Intel Core Ultra 7 265KF به دست آمد.

به گزارش Kingston در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، این دستاورد سرعت انتقال بی‌سابقه DDR5-12108 را ثبت کرد. وب‌سایت HWBot نیز تأیید کرد که کاربر Kovan Yang با استفاده از ۲۴ گیگابایت حافظه Kingston Fury Renegade DDR5-8400 CUDIMM به این رکورد دست یافت.

این تنها رکورد جدید در زمینه اورکلاک حافظه نیست. شرکت G.Skill نیز با گرامیداشت دستاوردهای چهار اورکلاکر دیگر اعلام کرد که این افراد موفق به عبور از مرز DDR5-12000 شده‌اند. این اورکلاکرها با استفاده از حافظه‌های G.Skill Trident Z5 و پردازنده‌های Intel Core Ultra 9 285K به همراه مادربردهای Asus ROG Maximus Z890 Apex به این موفقیت دست یافتند.

بیشتر این رکوردداران برای خنک‌سازی سیستم خود از نیتروژن مایع بهره گرفتند. روشی که در اورکلاک حرفه‌ای رایج است، اما امکان استفاده از آن در سیستم‌های خانگی وجود ندارد.

این رکوردها نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر فناوری حافظه می‌باشد و بیانگر این است که اکنون می‌توان به سرعت‌های بی‌نظیر دست یافت، بدون اینکه قابلیت اطمینان سیستم به خطر بیفتد.

شکست رکورد جهانی اورکلاک حافظه DDR5 با ماژول CUDIMM

این دستاوردها درست پیش از عرضه رسمی پردازنده‌های نسل جدید Intel Core Ultra 200S و مادربردهای Z890 ثبت شده‌اند.

تراشه‌های جدید اینتل به صورت بومی از DDR5-6400 پشتیبانی می‌کنند، اما تولیدکنندگانی مانند: G.Skill، Asgard و TeamGroup ماژول‌های حافظه‌ای با سرعت بیشتر را ارائه کرده‌اند که در صورت استفاده با مادربردهای پیشرفته Z890، می‌توانند به DDR5-9600 برسند.

این اورکلاکرهای حرفه‌ای تنها با خرید گران‌ترین حافظه‌ها و مادربردها به این رکورد دست نیافته‌اند، بلکه با اصلاحات دقیق در تنظیمات پیشرفته مادربرد نظیر تغییر ولتاژ و زمان‌بندی حافظه، توانستند از مرز DDR5-12000 عبور کنند.

همچنین دستیابی به این رکورد به دلیل گرمای بالای تولیدشده در هنگام اورکلاک، نیازمند استفاده از نیتروژن مایع به‌عنوان خنک‌کننده است، چرا که خنک‌کننده‌های معمولی برای چنین پردازش‌های سنگینی مناسب نیستند.

برای کاربرانی که به صورت معمول از کامپیوتر استفاده می‌کنند یا حتی بیشتر کاربران حرفه‌ای، نیاز به سرعت‌هایی نظیر DDR5-12000 وجود ندارد، اما این دستاوردها نشان می‌دهند که فناوری حافظه به چه میزان پیشرفت کرده است.

به‌ زودی و با عرضه سخت‌افزارهای قدرتمندتر و کارآمدتر، شاید این سرعت‌های بالا به استاندارد رایج تبدیل شوند.

نوشته رکورد جهانی اورکلاک حافظه DDR5 با ماژول CUDIMM شکسته شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow