آیفون 16 چگونه خواهد بود؟ مروری بر آنچه که تاکنون در مورد این سری می‌دانیم

سری آیفون 16 به زودی رونمایی خواهد شد و اپل با انتظارات بالایی به استقبال این نسل جدید از گوشی‌های خود می‌رود. این سری قرار است در رویدادی به نام “It’s Glowtime” در تاریخ 9 سپتامبر 2024 (19 شهريور) معرفی شود و جایگزین مدل‌های سری آیفون 15 شود. با توجه به کاهش 10 درصدی فروش […]

۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 20:59
 0  2
آیفون 16 چگونه خواهد بود؟ مروری بر آنچه که تاکنون در مورد این سری می‌دانیم

سری آیفون 16 به زودی رونمایی خواهد شد و اپل با انتظارات بالایی به استقبال این نسل جدید از گوشی‌های خود می‌رود. این سری قرار است در رویدادی به نام “It’s Glowtime” در تاریخ 9 سپتامبر 2024 (19 شهريور) معرفی شود و جایگزین مدل‌های سری آیفون 15 شود. با توجه به کاهش 10 درصدی فروش آیفون در اوایل سال جاری، اپل امیدوار است که با ارائه ویژگی‌های جدید و بهبود یافته در سری آیفون 16، به سهم بهتری از بازار دست پیدا کند.

گزارش‌ها و شایعات اخیر حاکی از تغییرات قابل توجهی در طراحی، مشخصات فنی و دوربین این سری هستند. آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با یک طراحی جدید برای ماژول دوربین، و مدل‌های پرو با حاشیه‌های بسیار باریک‌تر و احتمالاً اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ‌تر عرضه خواهند شد. همچنین، استفاده از پردازنده‌های جدید و پیشرفته‌تر، بهبود دوربین‌ها و افزایش عمر باتری از دیگر تغییرات مورد انتظار در این سری است. این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها می‌توانند آیفون 16 را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آیفون تبدیل کنند و انتظارات کاربران را برآورده سازند. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر تمام آنچه که تا کنون از سری آیفون 16 می‌دانیم.

آیفون 16: تاریخ عرضه

اپل به طور رسمی رویداد بعدی خود با عنوان “It’s Glowtime” را برای روز 9 سپتامبر 2024 (19 شهريور) برنامه‌ریزی کرده است. انتظار می‌رود در این رویداد سری آیفون 16، اپل واچ سری 10 و موارد دیگری معرفی شوند.

به شکل سنتی، پیش فروش گوشی‌های جدید از صبح جمعه بعد از مراسم رونمایی آغاز می‌شود و عرضه آن‌ها نیز جمعه هفته بعد انجام می‌گیرد. بنابراین، با توجه به تاریخ اعلام شده، پیش فروش آیفون‌های جدید احتمالاً از 13 سپتامبر (23 شهريور) کلید خورده و عرضه عمومی آن نیز از 20 سپتامبر (30 شهريور) شروع خواهد شد.

اپل انتظارات بالایی از آیفون 16 دارد. پس از کاهش 10 درصدی فروش آیفون در اوایل سال جاری، این شرکت امیدوار است تا در مدت زمان باقی مانده از سال 2024 شاهد بازگشت قوی‌تری به بازار باشد. دلیل عمده این امیدواری بالا نیز احتمالاً قابلیت هوش مصنوعی جدید معرفی شده در iOS 18 تحت عنوان “Apple Intelligence” است.

آیفون 16: قیمت احتمالی

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

در حالی که انتظار می‌رفت سری آیفون 15 افزایش قیمت داشته باشد، این اتفاق به جز در مورد مدل آیفون 15 پرو مکس رخ نداد. این مدل اکنون با قیمت پایه 1200 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی عرضه می‌شود (نسخه 128 گیگابایتی دیگر وجود ندارد). این تنها مدلی بود که در سری آیفون 15 افزایش قیمت داشت.

قیمت قطعات آیفون 15 بسیار افزایش یافته بود، اما اپل به خوبی توانست این هزینه‌های اضافی را مدیریت کند. با این حال، ممکن است این اتفاق در سال 2024 تکرار نشود و شاهد افزایش جزئی قیمت برای تمام مدل‌های آیفون 16 باشیم.

آیفون 16: طراحی

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

بر اساس شنیده‌ها، تغییرات بزرگی در زمینه طراحی گوشی‌های آیفون در راه است، به ویژه برای مدل‌های استاندارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس. گزارش‌های اولیه از MacRumors به سه نمونه طراحی مختلف برای آیفون 16 اشاره داشتند، اما جدیدترین اطلاعات فاش شده به شکل دقیق‌تری به این موضوع اشاره کرده و طراحی گوشی‌های آیفون را تشریح کرده‌اند.

بر این اساس، در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، اپل از چیدمان دوربین‌های مورب که در سال‌های اخیر استفاده کرده بود، فاصله گرفته و به جای آن از جزیره دوربین به شکل کپسول عمودی استفاده می‌کند، مشابه آنچه که در آیفون 10 دیده بودیم. البته، این بار ماژول دوربین کمی بزرگ‌تر خواهد بود که به دلیل افزایش اندازه لنزها و سنسورها است.

این شایعات توسط منبع دیگری به نام Majin Bu نیز به نوعی تأیید شده است. این منبع دو عکس از قاب آیفون 16 پرو را منتشر کرده که نشان دهنده برش‌های بزرگ‌تر برای دوربین‌ها است. گفته می‌شود که سنسور دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با یک سنسور بزرگ‌تر 48 مگاپیکسلی از نوع سونی IMX903 جایگزین خواهد شد.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

تغییرات طراحی برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس ممکن است کمتر ملموس باشد، زیرا به نظر می‌رسد اپل از تغییرات اعمال شده در مدل‌های آیفون 15 پرو راضی است. با این حال، گزارش اخیر از یک منبع معتبر به نام Ice Universe نشان می‌دهد که اپل در آیفون 16 پرو حاشیه‌ها را حتی بیشتر کاهش خواهد داد و آن را به یک گوشی با حاشیه بسیار باریک‌تر از سامسونگ گلکسی اس 24 تبدیل خواهد کرد. این رویکرد ممکن است به حاشیه‌های 1.2 میلی‌متری در آیفون 16 پرو و 1.15 میلی‌متری در آیفون 16 پرو مکس منجر شود.

گزارش‌ها نشان داده‌اند که دکمه کپچر (Capture) جدید به جای فیزیکی بودن، حساس به لمس بوده و همسطح با قاب گوشی خواهد بود. از آنجا که گفته شده این دکمه یک دکمه کپچر است، احتمالاً می‌تواند به عنوان دکمه شاتر دوربین عمل کند، اگر چه ممکن است مشابه دکمه اکشن (Action) قابل سفارشی‌سازی نیز باشد. از آنجا که به نظر می‌رسد عملکرد این دکمه بر پایه لمس است، ممکن است بتواند اقدامات مختلفی را از طریق حرکات مانند کشیدن انگشت بر روی آن انجام دهد. دکمه کپچر همچنین می‌تواند توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز برای برنامه‌های دوربین اختصاصی خودشان استفاده شود.

آنتن بی‌سیم هم برای سازگاری با این دکمه حساس به لمس به طرف دیگر آیفون منتقل خواهد شد. از طرف دیگر، دکمه اکشن ممکن است در مدل‌های آیفون 16 پرو بزرگ‌تر از آیفون 15 پرو فعلی باشد.

با اینکه تغییرات طراحی آیفون تا زمانی که اپل خود گوشی را معرفی نکند، تایید نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد که این شایعات صحت دارند. در اوایل آوریل، یکی از افراد مطلع و مشهور در زمینه افشای اطلاعات اپل، به نام سانی دیکسون، تصاویری از مدل‌های ساختگی آیفون 16 و آیفون 16 پرو منتشر کرد که تمام تغییرات طراحی ذکر شده در آن‌ها دیده می‌شد.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

یک کانال یوتیوب به نام EFTM هم تعدادی مدل فلزی از آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را دریافت کرده است. این مدل‌های ساختگی معمولاً زودتر از ورود گوشی‌ها به بازار، در اختیار تولیدکنندگان قاب و لوازم جانبی قرار می‌گیرند تا بتوانند لوازم جانبی خود را تولید کرده و در زمان عرضه محصول واقعی، آماده باشند. به نظر می‌رسد مدل‌های ساختگی که EFTM دریافت کرده، وجود ماژول‌های دوربین عمودی در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را تایید می‌کنند.

با این حال، یک نکته قابل توجه در تمام مدل‌های ساختگی وجود دارد و آن هم دکمه‌های اکشن و کپچر است. بر اساس، مدل‌های فلزی آیفون‌های جدید اپل، به نظر می‌رسد دکمه‌های اکشن و کپچر در تمام مدل‌ها وجود خواهند داشت. شایعات قبلی اشاره به حضور دکمه اکشن در مدل‌های استاندارد آیفون 16 داشتند، اما قبلاً گزارش شده بود که دکمه کپچر فقط در مدل‌های پرو قرار خواهد داشت. بنابراین، اگر این مدل‌های ساختگی دقیق باشند، به نظر می‌رسد اپل تغییراتی را اعمال کرده است.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

از آنجا که دکمه کپچر در لبه پایین سمت راست گوشی قرار می‌گیرد، این گمانه‌زنی بسیار جدی‌تر می‌شود که اپل ممکن است سیم‌کارت فیزیکی را به طور کامل در تمامی کشورها حذف کند. اپل از زمان عرضه آیفون 14 در ایالات متحده به استفاده از eSIM به جای سیم‌کارت فیزیکی روی آورده است و اکنون به نظر می‌رسد که این تغییر به سایر نقاط جهان نیز خواهد رسید.

در اواخر آوریل، سانی دیکسون عکس‌های بیشتری از واحدهای ساختگی آیفون 16 را در شبکه ایکس (که قبلاً توییتر نام داشت) منتشر کرد. این مدل‌های ساختگی خاص کامل‌تر به نظر می‌رسند و دید واضح‌تری از آنچه که در آیفون‌های امسال خواهیم دید، ارائه می‌دهند.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

به تازگی، برخی از قالب‌های لو رفته از ShopSystem به صورت آنلاین منتشر شده است. این قالب‌ها نشان می‌دهند که حلقه شارژ MagSafe در مدل‌های آیفون 16 در مقایسه با مدل‌های آیفون 15 کمی کوچکتر است. اگر این اطلاعات دقیق باشند، نشان می‌دهد که اپل سعی کرده است اجزای MagSafe را کوچک‌تر کند تا میزان مواد مغناطیسی مورد نیاز را کاهش دهد، هر چند که موقعیت کلی آهنرباها تغییر نکرده است. این یک نکته مثبت است زیرا به این معنی است که لوازم جانبی قدیمی MagSafe همچنان با مدل‌های جدید کار خواهند کرد.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

در مورد رنگ‌ها، به نظر می‌رسد مدل‌های پایه آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در پنج رنگ عرضه خواهند شد و این موضوع برخلاف هفت رنگی است که قبلاً شایعه شده بود. این پنج رنگ شامل سفید، مشکی، آبی، سبز و صورتی است. اما باید توجه داشت که این رنگ‌ها نسبت به مجموعه آیفون 15 قبلی اشباع‌تر به نظر می‌رسند که می‌توان آن را یک نکته مثبت تلقی کرد.

برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، به نظر می‌رسد که در مجموع چهار رنگ وجود خواهد داشت که عبارتند از: تیتانیوم سفید، تیتانیوم مشکی، تیتانیوم طبیعی و یک رنگ برنز جدید که ممکن است “تیتانیوم بیابانی” نامیده شود. این رنگ جدید جایگزین گزینه تیتانیوم آبی در آیفون 15 پرو خواهد شد، اما با رنگ رزگلد که قبلاً شایعه شده بود، تفاوت زیادی دارد.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

اپل همچنین میکروفون‌های سری آیفون 16 را هم ارتقاء داده تا نسبت سیگنال به نویز بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشند. این بدان معنی است که دستگاه می‌تواند صدای شما را واضح‌تر بشنود، که می‌تواند در پاسخ‌دهی بهتر سیری بسیار مؤثر باشد. با توجه به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد iOS 18 دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد بیشتری خواهد بود، سیری دقیق‌تر و سریع‌تر، چیزی است که کاربران مسلماً به آن نیاز خواهند داشت.

آیفون 16: صفحه نمایش

به نظر می‌رسد تغییراتی در اندازه نمایشگر مدل‌های آیفون 16 پرو در راه است، اما نسخه‌های استاندارد آیفون 16 بدون تغییر باقی خواهند ماند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که اندازه نمایشگر آیفون 16 پرو ممکن است به 6.3 اینچ افزایش یابد، در حالی که اندازه فعلی آن 6.1 اینچ است. همچنین، نمایشگر مدل بزرگ‌تر یعنی آیفون 16 پرو مکس به جای 6.7 اینچ، 6.9 اینچی خواهد بود.

افزایش اندازه نمایشگر در آیفون 16 پرو این امکان را فراهم می‌کند که یک لنز تله‌فوتو بزرگ‌تر در آن جای بگیرد و به این ترتیب، قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری که در آیفون 15 پرو مکس معرفی شد، در این مدل نیز موجود باشد. به دلیل محدودیت‌های اندازه 6.1 اینچ، لنز تتراپریزم در مدل‌های قبلی جا نمی‌شد، اما شاسی 6.3 اینچی می‌تواند این مشکل را حل کند.

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

اپل در تمامی مدل‌ها حاشیه‌های نمایشگر را کاهش خواهد داد، هر چند که این تغییرات بیشتر در مدل‌های پرو محسوس خواهد بود. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که اپل از فناوری جدیدی به نام Border Reduction Structure (به اختصار BRS) برای کاهش اندازه حاشیه‌های سیاه دور نمایشگر استفاده کرده است.

علاوه بر این، ممکن است شاهد نمایشگرهایی با روشنایی بیشتر و مصرف انرژی بهینه‌تر باشیم، زیرا گفته می‌شود اپل از فناوری میکرولنز در پنل‌های اولد آیفون 16 استفاده خواهد کرد.

گزارش جدیدی از The Elec نشان می‌دهد که در سری آیفون 17، همه مدل‌ها، از جمله مدل‌های پایه، از پنل‌های OLED LTPO با قابلیت ProMotion و نمایشگر همیشه روشن استفاده خواهند کرد. متاسفانه، در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس همچنان باید انتظار نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را داشته باشیم.

همچنین، بر اساس گزارش دیگری از The Elec، تولید انبوه نمایشگرهای اولد برای آیفون 16، 16 پلاس، و 16 پرو پس از تأیید نهایی اپل آغاز خواهد شد. نمایشگر اولد آیفون 16 پرو مکس هنوز در حال بهینه‌سازی توسط اپل بوده و ممکن است تأیید نهایی برای تولید آن تا اواخر ژوئن به تأخیر بیفتد. این پنل‌ها قرار است توسط سه تأمین‌کننده اولد، از جمله سامسونگ که پنل‌های هر چهار مدل آیفون 16 را تولید می‌کند، ساخته شوند. از سوی دیگر، LG پنل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را تولید خواهد کرد و BOE مسئولیت تولید پنل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را بر عهده خواهد داشت.

آیفون 16: مشخصات فنی

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

برای مدل‌های پایه آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، انتظار می‌رود که از تراشه پردازشی A17 استفاده شود. اما این ممکن است همان تراشه A17 پرو که در حال حاضر در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس وجود دارد، نباشد. احتمالاً اپل از یک فرآیند کم‌هزینه‌تر برای ساخت چیپ استاندارد A17 استفاده خواهد کرد که به مدل‌های استاندارد آیفون 16 خواهد رسید.

با این حال، تحلیل‌گر معروف، جف پو، معتقد است که اپل ممکن است مسیر دیگری را پیش بگیرد و از نام‌های A18 و A18 پرو برای پردازنده‌های جدید خود استفاده کند. این بدان معناست که تمام مدل‌های آیفون 16 به جای استفاده از A17، از نوعی چیپ A18 استفاده خواهند کرد تا برچسب نسل گذشته بودن به پردازنده آن‌ها نخورد.

در حالی که مسئله گرمای بیش از حد در مدل‌های اولیه آیفون 15 وجود داشت، گفته می‌شود که اپل روی یک طراحی حرارتی جدید کار کرده است تا به دفع حرارت کمک کند. این طراحی می‌تواند به شکل یک سیستم حرارتی گرافنی برای مدل‌های پایه آیفون 16 باشد، در حالی که آیفون 16 پرو ممکن است دارای محفظه باتری فلزی باشد. در حال حاضر، آیفون از مس برای سینک‌های حرارتی استفاده می‌کند، اما گرافن دارای هدایت حرارتی بالاتری است.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی چیپ‌های مودم 5G داخلی خود است، اما این اتفاق در سال 2024 رخ نخواهد داد. در عوض، احتمال دارد آیفون 16 پرو از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام برای اتصال 5G سریع‌تر و کارآمدتر استفاده کند. اما مدل‌های پایه آیفون 16 به استفاده از چیپ X70 کوالکام که در حال حاضر در آیفون 15 وجود دارد، ادامه خواهند داد. همچنین، آیفون 16 ممکن است دارای فناوری وای-فای 7 باشد که می‌تواند حداقل 30 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر 40 گیگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشد.

آیفون 16: مشخصات دوربین‌ها

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

طبق گزارشات اخیر، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس دارای یک سیستم دوربین دوگانه با چیدمان عمودی در یک جزیره دوربین به شکل کپسولی خواهند بود. در مقابل، به نظر می‌رسد که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از همان چیدمان دوربین سه‌گانه‌ای که در چند سال گذشته استفاده شده، بهره خواهند برد.

اطلاعات جدیدی که به بیرون درز کرده، جزئیات دقیق مشخصات دوربین برای هر دو مدل استاندارد آیفون 16 و آیفون 16 پرو را فاش کرده است.

در سیستم دوربین دوگانه آیفون 16، یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری خواهیم داشت. لنز فوق عریض همچنان دارای بزرگنمایی 0.5 برابری خواهد بود، اما گشودگی دیافراگم آن از f/2.4 به f/2.2 ارتقاء یافته است. این تغییرات منجر به ثبت تصاویر بهتر در شرایط نور کم با دوربین فوق عریض خواهد شد. همچنین، به نظر می‌رسد که اپل برای اولین بار حالت عکاسی ماکرو را به مدل‌های معمولی آیفون 16 اضافه کرده است.

در مورد آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، سیستم دوربین سه‌گانه شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.78، یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.8 و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری (که در مدل پرو کوچک‌تر نیز وجود خواهد داشت)، و یک دوربین فوق عریض جدید 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 (ارتقاء یافته از f/2.4 در مدل سال گذشته) برای عملکرد بهتر در نور کم خواهد بود.

آیفون 16: عمر باتری و سرعت شارژ

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

به نظر می‌رسد که سری آیفون 16 پرو، بالاخره به عمر باتری بهتری دست خواهد یافت، چرا که شایعات حاکی از آن هستند که در این سری از فناوری باتری لایه‌ای استفاده خواهد شد. با این فناوری، ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتری برای باتری‌ها به دست می‌آید. همچنین ممکن است این تکنولوژی منجر به سرعت شارژ سریع‌تر 40 وات در حالت سیمی و 20 وات در حالت شارژ بی‌سیم با MagSafe شود.

اپل مدت‌هاست که از نظر سرعت شارژ از رقبا عقب مانده است. اگر آیفون 16 واقعاً بتواند این مسئله را حل کند، می‌توانیم انتظار یک بهبود چشمگیر را داشته باشیم.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط MajinBuOfficial@، باتری‌های مورد انتظار در تمامی مدل‌های آیفون 16 نیز تغییراتی خواهند داشت. این منبع ادعا می‌کند که آیفون 16 و آیفون 16 پرو مکس دارای باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهند بود. اما آیفون 16 پلاس ممکن است با ظرفیت باتری کمتر نسبت به قبل وارد بازار شود. همچنین، مدل پرو مکس دیگر از طراحی باتری L شکل استفاده نخواهد کرد و به شکل مستطیلی شبیه به آیفون 16 و 16 پلاس باز خواهد گشت.

بر اساس افشاگری قبلی MajinBuOfficial@، که سابقه‌ای خوب در افشای اطلاعات اپل دارد، گفته شده است که آیفون 16 استاندارد دارای باتری 3561 میلی آمپر ساعتی (بهبود یافته‌تر نسبت به 3349 میلی آمپر ساعت در آیفون 15) خواهد بود. باتری آیفون 16 پلاس ظرفیت 4006 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت (کاهش یافته از 4383 میلی آمپر ساعت در آیفون 15 پلاس)، و باتری آیفون 16 پرو مکس نیز به ظرفیت 4747 میلی آمپر ساعت دست خواهد یافت (ارتقاء یافته از 4422 میلی آمپر ساعت در آیفون 15 پرو مکس). همچنین، به نظر می‌رسد که آیفون 16 پرو دارای باتری 3577 میلی آمپر ساعتی (بهبود یافته‌تر نسبت به 3274 میلی آمپر ساعت در آیفون 15 پرو) خواهد بود، که در گزارشی در وب‌سایت MacRumors نیز آمده است.

در ماه ژوئیه، خبری منتشر شد که کاربران آیفون پرو مدت‌ها منتظر آن بودند. مدل‌های پرو امسال ممکن است با ارتقاء سرعت شارژ همراه شوند، به طوری که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از شارژ سیمی 40 وات و شارژ بی‌سیم 20 وات MagSafe پشتیبانی خواهند کرد. این می‌تواند اولین تغییر مهم در سرعت شارژ باتری گوشی‌های اپل طی چند سال اخیر باشد.

آیفون 16: نرم افزار و سایر امکانات

هر آنچه از آیفون 16 می‌دانیم

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC 2024) که در ماه ژوئن برگزار شد، اپل از iOS 18 به عنوان یک سیستم عامل انقلابی رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های مورد انتظار iOS 18 معرفی Apple Intelligence است، یک به‌روزرسانی نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی که به گونه‌ای طراحی شده تا نحوه تعامل ما با دستگاه‌هایمان را به کلی متحول کند. این فناوری جدید از تغییرات در نحوه نگارش پیام‌ها و ایمیل‌ها تا بهبود مدیریت کتابخانه‌های عکس و ارتباط با دستیار صوتی سیری، تجربه کاربری گوشی‌های آیفون را به سطحی بی‌نظیر ارتقا خواهد داد.

علاوه بر ادغام Apple Intelligence در بخش‌های مختلف، iOS 18 مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و بهبود یافته را ارائه خواهد داد. این ویژگی‌ها شامل ابزارهای جدیدی برای شخصی‌سازی تجربه کاربری، بازطراحی مرکز کنترل (Control Center) برای فراهم آوردن راحتی بیشتر، و به‌روزرسانی اپلیکیشن Photos است که وعده می‌دهد سازماندهی و مرور خاطرات را جذاب‌تر از همیشه کند. با iOS 18، اپل نه تنها یک به‌روزرسانی ساده را معرفی کرده، بلکه آینده تعامل کاربر با فناوری را شکل می‌دهد.

انتظار می‌رود اولین نسخه رسمی iOS 18 چند روز پیش از عرضه رسمی مدل‌های آیفون 16 برای آیفون‌های قدیمی سازگار منتشر شود.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow