«ادپلی» آغاز به کار کرد: تبلیغات تعاملی و جای‌گذاری محصول در بازی‌های موبایلی

پلتفرم ادپلی با هدف ارائه تبلیغات تعاملی و جای‌گذاری محصول (Product Placement) در بازی‌های موبایلی، فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را در بیش از ۲۰ بازی پرمخاطب موبایلی با مجموع نصب ۶۵ میلیون و با ظرفیت حداقل ۱۲۰ میلیون بازدید ماهانه به نمایش بگذارند. …

۰۴ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
«ادپلی» آغاز به کار کرد: تبلیغات تعاملی و جای‌گذاری محصول در بازی‌های موبایلی

پلتفرم ادپلی با هدف ارائه تبلیغات تعاملی و جای‌گذاری محصول (Product Placement) در بازی‌های موبایلی، فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را در بیش از ۲۰ بازی پرمخاطب موبایلی با مجموع نصب ۶۵ میلیون و با ظرفیت حداقل ۱۲۰ میلیون بازدید ماهانه به نمایش بگذارند. تبلیغات جای‌گذاری محصول در بازی‌های موبایلی، بدون ایجاد وقفه و به‌عنوان بخشی از تجربه کاربری، تأثیری ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. در واقع تبلیغات به‌عنوان بخشی از جریان و داستان بازی ارائه می‌شود. ادپلی با افزودن نقش عاملیت به تبلیغات در بستر بازی‌های موبایلی، در تلاش است تحولی در چشم‌انداز صنعت تبلیغات ایجاد کند.

ادپلی بر این باور است که تبلیغات تعاملی درون بازی (Advergaming) فرصت تازه‌ای برای ارتباط متفاوت‌تر و خلاقانه‌تری ایجاد می‌کند. با توجه به رشد بازی‌های موبایلی و تنوع گسترده مخاطبان آن، ادپلی فرصتی ویژه برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را در محیطی یکپارچه و بدون مزاحمت ارائه دهند. با قرار دادن محصولات به‌طور مستقیم در داستان و جریان بازی، ادپلی این اطمینان را می‌دهد که پیام‌های برند به‌طور عمیق‌تری در ذهن کاربران حک می‌شود و تجربه‌ی ماندگارتری را برای بازیکنان خلق می‌شود.

adplay

براساس گزارش «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» در سال ۱۴۰۰، تعداد بازیکنان ایرانی ۳۴ میلیون برآورد شده که ۹۶ درصد آن‌ها از موبایل برای بازی استفاده می‌کردند. با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۷ درصد، تخمین زده می‌شود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۸ میلیون نفر رسیده باشد. افزون بر تعداد بالای مخاطبین و گرایش نسل زد، بازی‌های موبایلی با تکیه بر نقش تعاملی کاربر، به‌عنوان درگیرکننده‌ترین رسانه سرگرمی، فرصت‌های بی‌نظیری برای تبلیغات کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند. همچنین ارزش بازار صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱۴ میلیارد دلار برآورد شده که بیش از دو برابر مجموع صنعت موسیقی و سینما است. ادپلی با شناخت این ظرفیت‌ها، به کسب‌وکارها امکان ارائه تبلیغات درون بازی و همچنین خلق فرصت‌های درآمدزایی برای شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی را می‌دهد.

در حال حاضر، ادپلی با ۲۰ بازی پرطرفدار ایرانی مانند «گلمراد»، «شب‌های مافیا»، «کوییز آو کینگز»، «آمیرزا» و «سفره‌چی» همکاری می‌کند. همچنین قابلیت ارائه بیش از ۱۵ مدل تبلیغات تعاملی و جای‌‌گذاری محصول را دارد که می‌توان به «جای‌‌گذاری اشیا در محیط بازی»، «رویدادهای سفارشی برند» و «داستان‌گویی در مراحل بازی» اشاره کرد. علاوه‌بر جای‌گذاری محصول درون بازی‌های موبایلی ادپلی در سایر بسترهای نمایش مانند محتوای ویدیویی، فضاهای فیزیکی و بردگیم خدمات جای‌گذاری محصول را ارائه می‌دهد. این مدل تبلیغات برخلاف تبلیغات همسان و بنری در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به تجربه کاربری بازیکن لطمه‌ای نمی‌زند و منجر به کاهش و ریزش کاربران بازی‌ها نمی‌شود. با رشد این نوع تبلیغات برای بازی‌های ایرانی نیز جریان درآمدی پایداری شکل می‌گیرد که کمک به رشد کسب‌وکار استودیوهای بازی‌سازی خواهد کرد.

مزایای راهکارهای تبلیغاتی ادپلی:

  • ایجاد تعامل عمیق و نقش‌آفرینی کاربر در تبلیغات
  • ادغام بی‌نقص تبلیغات با محتوای بازی، بدون ایجاد وقفه و مزاحمت
  • دسترسی هدفمند به مخاطبان با مشخصات جمعیت‌شناختی متنوع و طبقه‌بندی‌شده

ادپلی، با بررسی جامعه هدف کسب‌وکارها، بسته‌ای از بازی‌های مناسب را براساس تطابق مخاطبان ارائه می‌کند. سپس با همکاری استودیوهای بازی‌سازی، کمپین‌های تبلیغاتی را به‌عنوان بخشی از داستان و جریان بازی به‌صورت تعاملی طراحی و اجرا می‌کند. در طول کمپین نیز امکان رصد لحظه‌ای نتایج برای کسب‌وکارها فراهم است. ادپلی آماده ارائه خدمات به صنایع مختلف است و تاکنون با برندهای مطرحی از جمله «خانومی»، «فیلیمو» و «تبدیل» همکاری داشته است.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با راهکارهای تبلیغات تعاملی و جای‌گذاری محصول ادپلی، می‌توانید به وب‌سایت Adplay.ir مراجعه کنید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow