از این پس در Steam شما فقط لایسنس بازی‌ها را می‌خرید

اگر قصد خرید بازی در Steam دارید، دقت کنید که در صفحه‌ی Shopping Cart و درست زیر دکمه‌ی «ادامه برای پرداخت» یک پیام کوچک وجود دارد که توضیح می‌دهد شما دقیقا در حال خرید چه چیزی هستید. به گزارش تکناک، از این به بعد، با خرید دیجیتالی در Steam، شما یک لایسنس برای بازی دریافت […] نوشته از این پس در Steam شما فقط لایسنس بازی‌ها را می‌خرید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  0
از این پس در Steam شما فقط لایسنس بازی‌ها را می‌خرید

اگر قصد خرید بازی در Steam دارید، دقت کنید که در صفحه‌ی Shopping Cart و درست زیر دکمه‌ی «ادامه برای پرداخت» یک پیام کوچک وجود دارد که توضیح می‌دهد شما دقیقا در حال خرید چه چیزی هستید.

به گزارش تکناک، از این به بعد، با خرید دیجیتالی در Steam، شما یک لایسنس برای بازی دریافت می‌کنید نه مالکیت آن:

«خرید یک محصول دیجیتال در Steam تنها مجوز استفاده از آن محصول را به شما می‌دهد.»

به گزارش سایت neowin این پیام به وضوح نشان می‌دهد که خرید دیجیتالی یک بازی به معنای مالکیت آن نیست. این تغییر در پی چندین بحث و جدل در مورد «مالکیت» محتواهای دیجیتال خریداری شده از فروشگاه‌های مختلف انجام شده است.

به عنوان مثال، یوبیسافت به دلیل حذف The Crew از کتابخانه‌های کاربران پس از خاموشی سرورهایش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. سونی نیز به علت حذف دسترسی کاربران به برخی برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های خریداری شده در PlayStation Store، با واکنش شدید طرفداران مواجه شد.

از این به بعد، با خرید دیجیتالی در Steam، شما یک لایسنس برای بازی دریافت می‌کنید نه مالکیت آن دائم آن‌ها را

علاوه بر ایجاد نگرانی‌های عمیق برای کاربران، این رویکردها نگرانی‌های جدی درباره‌ی حفظ تاریخچه‌ی بازی‌ها را نیز به وجود آورده است. این چالش‌ها نه تنها برخی کاربران را به استفاده از روش‌های غیرمجاز سوق داده، بلکه توجه دولت‌ها را نیز به این موضوع جلب کرده است.

سال آینده یک قانون جدید در کالیفرنیا فروشگاه‌های دیجیتال را ملزم خواهد کرد تا محدودیت‌های خرید دیجیتال را به طور شفاف اعلام کنند و تأکید کنند که خرید به معنای مالکیت نیست. به نظر می‌رسد Steam با بروزرسانی اخیرش به پیشواز این قانون رفته باشد و شفافیت بیشتری برای گیمرها ایجاد کرده است.

نوشته از این پس در Steam شما فقط لایسنس بازی‌ها را می‌خرید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow