اضافه‌شدن قابلیت Gems به اپلیکیشن موبایل جمنای

گوگل قابلیت Gems را برای اپلیکیشن موبایل جمنای دردسترس قرار داد. این قابلیت ابتدا برای نسخه‌ی دسکتاپ این هوش مصنوعی معرفی شده بود. به‌گزارش تک‌ناک، ماه گذشته، گوگل قابلیت جدیدی به نام Gems را برای نسخه‌ی دسکتاپ Gemini، چت‌بات هوش مصنوعی خود، عرضه کرد. حالا خبرها حاکی از این است که قابلیت مذکور به‌زودی در […] نوشته اضافه‌شدن قابلیت Gems به اپلیکیشن موبایل جمنای اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
اضافه‌شدن قابلیت Gems به اپلیکیشن موبایل جمنای

گوگل قابلیت Gems را برای اپلیکیشن موبایل جمنای دردسترس قرار داد. این قابلیت ابتدا برای نسخه‌ی دسکتاپ این هوش مصنوعی معرفی شده بود.

به‌گزارش تک‌ناک، ماه گذشته، گوگل قابلیت جدیدی به نام Gems را برای نسخه‌ی دسکتاپ Gemini، چت‌بات هوش مصنوعی خود، عرضه کرد. حالا خبرها حاکی از این است که قابلیت مذکور به‌زودی در نسخه‌ی موبایلی این چت‌بات نیز در‌دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین، صفحه‌ی اصلی Gemini در حال بازطراحی است که رابط کاربری ساده‌تری شبیه به صفحه‌ی جست‌وجوی گوگل ارائه می‌کند. این تغییرات هنوز برای همه‌ی کاربران در‌دسترس نیستند.

قابلیت Gems؛ شخصی‌سازی هوشمند

Gems ابزاری است که امکان ایجاد متخصصان سفارشی در Gemini را فراهم می‌کند. با این قابلیت، کاربران می‌توانند جمنای را به‌صورت اختصاصی برای انجام وظایف تکراری خود تنظیم کنند. برای مثال، می‌توان از آن برای انجام کارهای خاص و خودکارسازی برخی فرایندها استفاده کرد. این ویژگی در ابتدا فقط برای نسخه‌ی دسکتاپ چت‌بات در‌دسترس بود؛ اما حالا نوبت به اپلیکیشن‌های موبایلی این هوش مصنوعی رسیده است.

در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن‌های Gemini برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، بخش Recent به Chat & Gems تغییر نام داده شده است. اگر هنوز این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنید.

در رابط کاربری جدید، بخشی به نام «مدیر Gem» اضافه شده است که در فهرست آواتار قرار دارد و سه برگه‌ی جدید را نمایش می‌دهد: All و Your Gems و By Google. این امکان به کاربران داده می‌شود تا با انتخاب چت‌بات سفارشی، توضیحات و نمونه‌هایی از استفاده را مشاهده کنند. طراحی مجدد صفحه اصلی Gemini در دسکتاپ طراحی مجدد صفحه اصلی Gemini

هم‌زمان با عرضه‌ی قابلیت Gems، گوگل به‌نظر می‌رسد که تغییرات دیگری نیز برای Gemini در نظر گرفته است. برای مثال، صفحه‌ی اصلی این چت‌بات در حال طراحی مجدد است و تغییرات زیادی به آن اضافه شده که انتظار می‌رود تجربه‌ی کاربری بهتری فراهم کند. در نسخه‌ی جدید، پیشنهادهای خودکار حذف شده‌اند و این صفحه حالا طراحی مینیمال‌تری پیدا کرده که یادآور صفحه‌ی اصلی موتور جست‌وجوی گوگل است.

این تغییرات عمدتاً به‌دلیل بازخوردهایی است که کاربران ارائه داده‌اند. برای آن دسته از کاربرانی که از پیشنهادهای پیش‌فرض استفاده زیادی نمی‌کنند، این طراحی ساده‌تر مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد. با‌این‌حال، طراحی جدید هنوز به‌صورت گسترده عرضه نشده است و تنها برخی از کاربران در نسخه‌ی موبایلی آن را مشاهده کرده‌اند.

پیشرفت‌های اخیر Gemini

گوگل همچنان به بهبود جمنای و ادغام آن با سرویس‌های دیگر خود ادامه می‌دهد. یکی از این بهبودها، امکان استفاده از هوش مصنوعی Gemini برای ایجاد فرم‌های سفارشی در Google Forms است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی و با کمک هوش مصنوعی، فرم‌های موردنیاز خود را طراحی کنند. همچنین، قابلیت پیشرفته‌ای برای جست‌وجو در صندوق ورودی جیمیل نیز اضافه شده است که از قدرت Gemini برای فیلتر‌کردن و یافتن ایمیل‌های خاص استفاده می‌کند.

با‌توجه‌به این تغییرات و پیشرفت‌های درخورتوجه در هوش مصنوعی گوگل، کاملاً طبیعی است که جمنای به‌روزرسانی‌های متعددی دریافت کند. این فناوری هوشمند همچنان در حال تکامل است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ی نزدیک قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شود. گوگل با سرمایه‌گذاری روی این پروژه، به‌دنبال بهبود تجربه‌ی کاربری و آسان‌تر‌کردن زندگی روزمره‌ی ‌کاربران خود است.

به‌نظر می‌رسد که عرضه‌ی قابلیت‌های جدید همچنان ادامه خواهند یافت و کاربران باید منتظر باشند تا ببینند این فناوری هوش مصنوعی در آینده چگونه به کمک آن‌ها خواهد آمد.

نوشته اضافه‌شدن قابلیت Gems به اپلیکیشن موبایل جمنای اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow