انتشار قابلیت Gemini Live برای کاربران رایگان اندروید

گوگل پس از انتشار Gemini Live برای مشترکان Advanced در ماه گذشته، اکنون این قابلیت را برای کاربران رایگان دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، هوش مصنوعی جمنای لایو (Gemini Live) برای کاربران رایگان اندروید دردسترس قرار گرفت. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با چت‌بات Gemini به‌شکل طبیعی و با تبادل اطلاعات […] نوشته انتشار قابلیت Gemini Live برای کاربران رایگان اندروید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
انتشار قابلیت Gemini Live برای کاربران رایگان اندروید

گوگل پس از انتشار Gemini Live برای مشترکان Advanced در ماه گذشته، اکنون این قابلیت را برای کاربران رایگان دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، هوش مصنوعی جمنای لایو (Gemini Live) برای کاربران رایگان اندروید دردسترس قرار گرفت. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با چت‌بات Gemini به‌شکل طبیعی و با تبادل اطلاعات متقابل، گفت‌وگوهای هدفمند و پویا داشته باشند و حتی در جریان مکالمه، اطلاعات جدید یا دستورالعمل‌های دیگری دریافت کنند.

قابلیت Gemini Live؛ تجربه‌ی گفت‌وگوی هوشمند

Gemini Live به کاربران امکان می‌دهد تا در محیطی پویا و تمام‌صفحه، تعاملات هوشمندانه‌ای با چت‌بات برقرار کنند. برای دسترسی به این قابلیت، کاربران باید از آیکون جدید موج دایره‌ای درخشان در قسمت پایین سمت راست صفحه استفاده کنند. این آیکون کاربران را به رابطی تمام‌صفحه منتقل می‌کند که در آن دکمه‌های Hold و End در پایین صفحه قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های اصلی Gemini Live این است که کاربران می‌توانند حین استفاده از این قابلیت، از برنامه‌های دیگر گوشی خود نیز استفاده یا حتی صفحه‌ی گوشی را قفل کنند. Gemini Live همچنان در پس‌زمینه فعال باقی می‌ماند و به‌محض پایان مکالمه، اعلانی برای بستن آن ظاهر می‌شود یا کاربران می‌توانند با گفتن عبارت Stop به مکالمه پایان دهند. پس از پایان گفتگو، متن مکالمه شامل درخواست‌های شما و پاسخ‌های Gemini در بخش تاریخچه ظاهر می‌شود تا امروز، قابلیت Live از Gemini Extensions برای دسترسی به Gmail، YouTube Music و دیگر اپلیکیشن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، شما می‌توانید از این رابط کاربری خارج شوید تا به استفاده از گوشی خود ادامه دهید یا صفحه را قفل کنید، در حالی که Gemini Live در پس‌زمینه به کار خود ادامه می‌دهد

پس از اتمام گفت‌وگو، متن مکالمه به‌همراه درخواست‌ها و پاسخ‌های Gemini در بخش تاریخچه ذخیره می‌شود؛ به‌طوری‌که کاربران می‌توانند به‌راحتی به مکالمات قبلی خود دسترسی داشته باشند و در‌صورت نیاز، گفت‌وگو را از سر بگیرند.

محدودیت‌ها و توسعه‌های آتی

در‌حال‌حاضر، قابلیت جمنای لایو هنوز از Gemini Extensions برای دسترسی به سرویس‌هایی مانند جیمیل و یوتیوب موزیک و دیگر اپلیکیشن‌ها پشتیبانی نمی‌کند. بااین‌حال، گوگل اعلام کرده است که این امکانات در به‌روزرسانی‌های آینده اضافه خواهند شد. این قابلیت‌ها می‌توانند به کاربران اجازه دهند تا در مکالمات خود، مستقیماً به این سرویس‌ها متصل و از امکانات بیشتر بهره‌مند شوند.

صداهای جدید در Gemini

گوگل با ارائه‌ی Gemini Live، ده صدای جدید نیز به این چت‌بات اضافه کرده است. کاربران می‌توانند این صداها را در بخش تنظیمات Gemini آزمایش کنند. صداهای یادشده با تُن‌های مختلف و نام‌هایی مانند Nova ، Ursa ،‌Vega و Pegasus ارائه شده‌اند که هر‌کدام ویژگی‌های صوتی متفاوتی دارند.

برخی از این صداها تُن‌های آرام و ملایم و بعضی دیگر صدای پرانرژی و فعال‌تری دارند. یکی از صداها، Capella، با لهجه‌ی بریتانیایی ارائه می‌شود که برای کاربرانی جذابیت دارد که به این لهجه علاقه دارند. کاربران از این صداها در سایر بخش‌های جمنای نیز می‌توانند استفاده و به‌راحتی آن‌ها را تنظیم و امتحان کنند تا صدایی را برگزینند که بیشترین تطابق را با سلیقه‌ی آن‌ها دارد.

پس از انتشار اولویت‌دار به مشترکان Advanced در ماه گذشته، گوگل از امروز Gemini Live را برای کاربران رایگان نیز در‌دسترس قرار داده است. در‌حال‌حاضر، قابلیت جمنای لایو برای آن دسته از دستگاه‌های اندرویدی فعال شده است که به زبان انگلیسی تنظیم شده‌اند. باوجوداین، گوگل برنامه‌هایی برای افزودن زبان‌های بیشتر در آینده‌ی نزدیک دارد.

  قابلیت Gemini Live در حال حاضر برای دستگاه‌های اندرویدی که به زبان انگلیسی تنظیم شده‌اند، Gemini Live با قابلیت‌های جدید و امکان دسترسی به گفتگوی طبیعی و پویا، گامی مهم در توسعه هوش مصنوعی گوگل به شمار می‌رود گوگل با ارائه Gemini Live، ۱۰ صدای جدید نیز به این چت‌بات اضافه کرده است

Gemini Live با قابلیت‌های جدید و امکان دسترسی به گفت‌وگوی طبیعی و پویا، گامی مهم در توسعه‌ی هوش مصنوعی گوگل به‌شمار می‌رود. این ابزار نه‌تنها به کاربران امکان تعامل هوشمندانه‌تر می‌دهد؛ بلکه تجربه‌ای چندوجهی را فراهم می‌کند که می‌تواند در مدیریت کارها و دسترسی به اطلاعات کاربردی‌تر باشد. با به‌روزرسانی‌های جدید و افزودن امکانات جدید، Gemini Live می‌تواند به یکی از ابزارهای محبوب و پرکاربرد در بین کاربران اندروید تبدیل شود.

نوشته انتشار قابلیت Gemini Live برای کاربران رایگان اندروید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow