اظهارات جنجالی مدیرعامل پیشین گوگل در مورد عقب ماندگی این شرکت در هوش مصنوعی

اریک اشمیت، مدیرعامل پیشین گوگل، در اظهاراتی جنجالی، سیاست دورکاری را عامل عقب‌ماندگی این شرکت در رقابت تنگاتنگ حوزه هوش مصنوعی دانست. با این حال، وی پس از واکنش‌های گسترده، این ادعا را پس گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اشمیت در سخنرانی‌ای در دانشگاه استنفورد، اولویت‌بندی تعادل بین کار و زندگی و ترویج […] منبع خبر اظهارات جنجالی مدیرعامل پیشین گوگل در مورد عقب ماندگی این شرکت در هوش مصنوعی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
اظهارات جنجالی مدیرعامل پیشین گوگل در مورد عقب ماندگی این شرکت در هوش مصنوعی

اریک اشمیت، مدیرعامل پیشین گوگل، در اظهاراتی جنجالی، سیاست دورکاری را عامل عقب‌ماندگی این شرکت در رقابت تنگاتنگ حوزه هوش مصنوعی دانست. با این حال، وی پس از واکنش‌های گسترده، این ادعا را پس گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اشمیت در سخنرانی‌ای در دانشگاه استنفورد، اولویت‌بندی تعادل بین کار و زندگی و ترویج دورکاری در گوگل را عامل اصلی عقب‌ماندگی این شرکت در برابر رقبای نوپای حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI عنوان کرد. وی بر این باور بود که این سیاست‌ها مانع از تمرکز کامل کارکنان بر روی نوآوری و پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی شده است.

اما این اظهارات با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. بسیاری از مدیران عامل شرکت‌های فناوری، از جمله سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، با نظر اشمیت مبنی بر محدودیت‌های دورکاری موافق بودند. آلتمن معتقد است که تجربه نشان داده است که کار تمام‌وقت از راه دور، به ویژه در استارتاپ‌ها، به اندازه کافی مؤثر نیست.

با این حال، تحقیقات در این زمینه نتایج متناقضی را نشان می‌دهد. برخی مطالعات افزایش بهره‌وری در محیط‌های دورکاری را گزارش کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر تأثیر منفی این رویکرد را بر بهره‌وری نشان می‌دهند. گفتنی است که شرکت‌هایی مانند گوگل، OpenAI و Salesforce سیاست‌های ترکیبی از کار حضوری و دورکاری را اتخاذ کرده‌اند. این شرکت‌ها معتقدند که ترکیبی از هر دو روش، به کارکنان امکان می‌دهد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

در نهایت، اظهارات اریک اشمیت بحث های داغی را در مورد مزایا و معایب دورکاری و تأثیر آن بر بهره‌وری و نوآوری در صنعت فناوری ایجاد کرده است. اگرچه تحقیقات بیشتری برای رسیدن به نتیجه‌گیری قطعی در این زمینه مورد نیاز است، اما به نظر می‌رسد که ترکیبی از کار حضوری و دورکاری، رویکردی متعادل و مؤثر برای بسیاری از شرکت‌ها باشد.

منبع خبر اظهارات جنجالی مدیرعامل پیشین گوگل در مورد عقب ماندگی این شرکت در هوش مصنوعی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow