ال‌جی باتری‌ ۴۶۸۰ را با ذخیره انرژی ۵ برابری می سازد

شرکت ال‌جی در حال ساخت باتری‌ 4680 است، که پنج برابر بیشتر از مدل‌های فعلی، انرژی ذخیره می‌کنند و می‌توانند عملکرد خودروهای الکتریکی را بهبود بخشند. به گزارش تک‌ناک، تحلیلگران و کارشناسان این صنعت تأکید می‌کنند که این باتری‌ پنج برابر چگالی انرژی و شش برابر خروجی باتری سنتی 2170 را ارائه می‌دهد، در حالی... نوشته ال‌جی باتری‌ ۴۶۸۰ را با ذخیره انرژی ۵ برابری می سازد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
ال‌جی باتری‌ ۴۶۸۰ را با ذخیره انرژی ۵ برابری می سازد

شرکت ال‌جی در حال ساخت باتری‌ 4680 است، که پنج برابر بیشتر از مدل‌های فعلی، انرژی ذخیره می‌کنند و می‌توانند عملکرد خودروهای الکتریکی را بهبود بخشند.

به گزارش تک‌ناک، تحلیلگران و کارشناسان این صنعت تأکید می‌کنند که این باتری‌ پنج برابر چگالی انرژی و شش برابر خروجی باتری سنتی 2170 را ارائه می‌دهد، در حالی که برد خودروهای الکتریکی را حداقل تا 20 درصد بهبود می‌بخشد.

باتری‌های 4680 با ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتر، به عنوان یک گام مهم در پیشرفت فناوری ذخیره‌سازی انرژی شناخته می‌شوند و می‌توانند تأثیر زیادی در بازار خودروهای الکتریکی و دیگر صنایع داشته باشند.

ال‌جی قصد دارد در رقابت برای تولید باتری‌ 4680 با شرکت‌های CATL، سامسونگ، SK، پاناسونیک و تسلا، پیشروی کند.

باتری‌ 4680 با قطر 46 میلی‌متر و طول 80 میلی‌متر، یک پیشرفت در صنعت باتری به حساب می‌آید.

اگرچه انواع باتری‌های کیسه‌ای و منشوری در میان سازندگان خودروهای الکتریکی رایج‌تر هستند، خودروسازانی مانند: BMW، GM و Stellantis به دلیل مزایای آن، به طور فزاینده‌ای از باتری استوانه‌ای 4680 استفاده می‌کنند.

تمام تولیدکنندگان بزرگ باتری‌، از جمله شرکت‌های کره‌ای مانند: LG Energy Solution، SK On و Samsung SDI، برای تولید در مقیاس بزرگ تلاش می‌کنند.

با وجود این، هیچ یک هنوز موفق نشده‌اند با چالش اصلی تکنولوژی مورد نیاز برای تولید انبوه، به این مهم دست یابند.

ال‌جی در حال ساخت باتری 4680 می‌باشد

باتری‌ 4680 یک سلاح جدید

اوایل سال جاری، کیم دونگ میونگ، مدیر عامل LG Energy اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تولید انبوه سلول‌های استوانه‌ای بزرگ‌تر مورد استفاده شرکت تسلا را در اوایل ماه آگوست آغاز کند.

یکی دیگر از مقامات LG Energy تأکید کرد که دستیابی به تولید انبوه باتری 4680 می‌تواند بازی را تغییر دهد.

شرکت LG Energy  به عنوان سومین سازنده باتری در جهان، باتری 4680 را ابزاری مهم برای تغییر پویایی بازار، پس از CATL چین و شرکت BYD می‌داند.

این مقام مسئول تصریح کرد: «باتری‌ 4680 سلاحی است که با آن می‌توانید پویایی بازار را تغییر دهید.»

مدیران این شرکت اکنون انتظار دارند که تولید باتری‌های 4680 در مقیاس بزرگ را در ماه دسامبر یعنی چهار ماه دیرتر از برنامه‌ریزی اولیه، آغاز کنند.

در صورت موفقیت، ال‌جی به اولین شرکت در جهان تبدیل می‌شود که به این موفقیت دست یافته است.

همچنین شرکت ال‌جی اعلام کرده است که باتری‌های جدید را به تسلا و سایر مشتریان عرضه خواهد کرد.

هر چند خطرات زیاد است، چرا که تسلا که دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی در جهان پس از BYD چین است، بر اساس گزارش‌ها در توسعه باتری 4680 داخلی با چالش‌هایی مواجه می‌باشد.

این شرکت با مشکلات تکنولوژیکی، از جمله بازده محصول پایین دست و پنجه نرم می‌کند، که بر تلاش‌های ال‌جی برای تبدیل شدن به اولین تولید کننده انبوه این باتری‌ها فشار می‌آورد.

وضعیت سوپرسل برای عملکرد و مزایای هزینه آن

باتری‌ 4680 به دلیل کارایی بالاتر، ایمنی بالا و هزینه کمتر در مقایسه با باتری‌های معمولی، اغلب به عنوان یک سوپرسل شناخته می‌شود.

باتری‌ 4680 70 تا 80 درصد کمتر از باتری‌های کیسه‌ای یا منشوری مشابه وزن دارد، در حالی که چگالی انرژی یکسانی را ارائه می‌کند و در نتیجه برد رانندگی طولانی‌تری دارد.

طراحی آن نیاز به ماژول‌های جداگانه را از بین می‌برد، سیستم مدیریت باتری (BMS) را ساده می‌کند و ایمنی را افزایش می‌دهد.

با وجود این، مقامات صنعت خاطرنشان می‌کنند که تولید باتری‌ 4680 با اجزای کلیدی یعنی کاتد، آند، الکترولیت و جداکننده، در داخل شکل استوانه‌ای همچنان چالش‌برانگیز است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که حداقل یک دهه طول می‌کشد تا خودروهای الکتریکی به طور کامل باتری 4680 را به صورت تجاری به کار گیرند.

اما امیدواری وجود دارد که یک شرکت کره‌ای بتواند در توسعه نسل بعدی این باتری‌ موفق شود.

همان‌گونه که یکی از مدیران صنعت خاطرنشان کرد، ا‌ل‌جی در صورت موفقیت، مزیت قابل توجهی در جذب خودروسازانی مانند BMW و مرسدس بنز که در حال حاضر به شدت به باتری‌های منشوری چینی متکی هستند، به دست می‌آورد.

 

نوشته ال‌جی باتری‌ ۴۶۸۰ را با ذخیره انرژی ۵ برابری می سازد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow