امارات تراکنش‌های مالی رمزارزی را از مالیات معاف کرد

امارات متحده عربی با تصویب مجموعه قوانین تازه‌ای، هرگونه نقل‌وانتقال و تراکنش‌های مالی رمزارزی و دارایی‌های دیجیتال را از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌کند. به‌ گزارش تک‌ناک، امارات متحده عربی با هدف حفظ جایگاه خود به‌ عنوان یکی از کشورهای دوستدار فناوری بلاک چین و رمزارزها از معافیت تراکنش‌های رمزارزی در پرداخت مالیات خبر […] نوشته امارات تراکنش‌های مالی رمزارزی را از مالیات معاف کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 10:00
 0  5
امارات تراکنش‌های مالی رمزارزی را از مالیات معاف کرد

امارات متحده عربی با تصویب مجموعه قوانین تازه‌ای، هرگونه نقل‌وانتقال و تراکنش‌های مالی رمزارزی و دارایی‌های دیجیتال را از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌کند.

به‌ گزارش تک‌ناک، امارات متحده عربی با هدف حفظ جایگاه خود به‌ عنوان یکی از کشورهای دوستدار فناوری بلاک چین و رمزارزها از معافیت تراکنش‌های رمزارزی در پرداخت مالیات خبر داد.

به‌ نقل از کوین‌تلگراف، در روز دوم اکتبر، سازمان مالیات فدرال امارات متحده عربی موسوم به FTA با صدور بخش‌نامه تازه‌ای، متممی را در این زمینه بر قوانین مالیات‌ستانی این کشور افزود.

بر اساس مفاد مندرج در این متمم، صندوق‌های مدیریت ثروت و هرگونه نقل‌وانتقال و مبادله دارایی دیجیتال مشتمل بر رمزارزها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.

تراکنش‌های مالی رمزارزی در امارات  از مالیات معاف شد

از قرار معلوم، این معافیت عطف به ماسبق می‌شود و تمامی تراکنش‌های رمزارزی از ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ به این سو می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

شرکت حسابرسی PwC می‌گوید که تعریف پذیرفته‌شده دارایی‌های مجازی در دولت امارات متحده عربی از این قرار است:

«دارایی‌های مجازی در واقع مابه‌ازای دیجیتالی ارزشی هستند که می‌توان آن را به‌ صورت مجازی دادوستد یا منتقل کرد. علاوه‌ بر این، می‌توان از این دارایی‌ها برای مقاصد سرمایه‌گذاری بهره گرفت.»

همچنین مطابق این تعریف، نمی‌توان ارزهای فیات (ارزهای رایج و رسمی) و اوراق بهادار مالی را به‌ عنوان دارایی‌های دیجیتال قلمداد کرد. شرکت PwC به صاحبان کسب‌وکار و افراد حقوقی که با رمزارزها سروکار دارند، توصیه کرده است که اثر این معافیت را بر صورت‌های مالی خود تجزیه‌ و تحلیل کنند.

این شرکت مدعی است که بر اساس قوانین مالیاتی حاکم بر امارات می‌توان وجوهی را که پیش‌تر در قالب مالیات به دولت پرداخت شده است، بازیابی کرد و باز پس گرفت.

این شرکت می‌گوید که قانون جدید و معافیت تراکنش‌های رمزارزی از مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند نقشی مؤثر در افشای داوطلبانه صورت‌های مالی شرکت‌هایی ایفا کند، که رمزارز در اختیار دارند.

نوشته امارات تراکنش‌های مالی رمزارزی را از مالیات معاف کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow