امکان درج کامنت لینک‌دار در نسخه موبایل یوتیوب فراهم شد

یوتیوب در اقدامی جدید، امکان درج کامنت لینک‌دار را برای تعداد بیشتری از کاربران فعال کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب که تحت مالکیت شرکت گوگل قرار دارد، قابلیت کامنت دارای لینک را برای کاربران بیشتری فعال کرده است. این ویژگی جدید به‌گونه‌ای طراحی شده است تا با اضافه‌کردن لینک به کلمات در کامنت‌ها، کاربران را […] نوشته امکان درج کامنت لینک‌دار در نسخه موبایل یوتیوب فراهم شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  3
امکان درج کامنت لینک‌دار در نسخه موبایل یوتیوب فراهم شد

یوتیوب در اقدامی جدید، امکان درج کامنت لینک‌دار را برای تعداد بیشتری از کاربران فعال کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب که تحت مالکیت شرکت گوگل قرار دارد، قابلیت کامنت دارای لینک را برای کاربران بیشتری فعال کرده است. این ویژگی جدید به‌گونه‌ای طراحی شده است تا با اضافه‌کردن لینک به کلمات در کامنت‌ها، کاربران را به صفحات وب مرتبط هدایت می‌کند. در‌صورت لمس این کلمات، کاربران ممکن است به وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک یا دیگر منابع اطلاعاتی منتقل شوند.

کامنت لینک‌دار یوتیوب چیست؟

به‌طور ساده، کامنت‌های لینک‌دار شامل کلماتی هستند که به لینک‌های وب متصل شده‌اند. این قابلیت اولین‌بار در سال گذشته به‌صورت آزمایشی معرفی شد. در آن زمان، یوتیوب از‌طریق YouTube Creator Insider اعلام کرد آزمایشی را آغاز کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیماً از بخش کامنت‌ها، جست‌وجو درباره موضوعات مرتبط را انجام دهند.

طبق گفته این شرکت، در‌صورتی‌که «اطلاعات یا موضوعات مرتبط موجود باشد»، کلمات خاصی به رنگ آبی نمایش داده و آیکون ذره‌بین کنار آن‌ها ظاهر می‌شود. کاربران با کلیک روی این کلمات به صفحه نتایج هدایت می‌شوند و ویدئویی که در حال تماشا بودند، در پخش‌کننده کوچک همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهد.

یوتیوب در اقدامی جدید، امکان درج لینک در کامنت‌ها را برای تعداد بیشتری از کاربران فعال کرده است

گسترش کامنت لینک‌دار یوتیوب به کاربران موبایل

این ویژگی اکنون برای کاربران موبایل یوتیوب نیز فعال شده است. برخی از کاربران مشاهده می‌کنند که چندین کلمه یا عبارت در یک نظر به لینک‌های مرتبط متصل شده است. این تغییرات باعث شده است تا برخی کامنت‌ها شامل چندین پیوند باشند که به‌صورت تصادفی به‌نظر می‌رسند.

اندرویدهدلاینز می‌نویسد که این قابلیت با هدف تسهیل دسترسی به اطلاعات بیشتر و کاهش اصطکاک در فرایند یادگیری درباره موضوعات مرتبط با ویدئوها طراحی شده است. باوجوداین‌، امکان اضافه یا ویرایش لینک برای کاربران نظردهنده وجود ندارد و تنها یوتیوب می‌تواند این پیوندها را ایجاد کند. این موضوع باعث شده است تا برخی از کامنت‌ها به پست‌های وبلاگی مشابه هرزنامه‌ها برای محصولات و خدمات مشکوک شبیه شوند.

کنترل محدود برای سازندگان محتوا

پلتفرم یوتیوب پیش‌تر به سازندگان محتوا اطمینان داده بود که در‌صورت تمایل می‌توانند این لینک‌ها را از کامنت‌های ویدئوهای خود حذف کنند. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد گزینه‌ای برای غیرفعال‌کردن کامنت لینک‌دار در پلتفرم یوتیوب استودیو موجود نیست. این احتمال وجود دارد که در آینده، یوتیوب گزینه‌ای برای حذف این لینک‌ها برای سازندگان یا شاید برای مشترکان پرداختی فراهم کند.

این ویژگی جدید بازخوردهای مختلفی به‌دنبال داشته است و منتقدان آن را تصادفی توصیف می‌کنند. این انتقادات به‌ویژه به‌دلیل نبود معیار مشخص برای انتخاب کلمات لینک‌دار و شباهت آن‌ها به محتوای مشکوک در برخی وبلاگ‌های تبلیغاتی مطرح شده است.

نوشته امکان درج کامنت لینک‌دار در نسخه موبایل یوتیوب فراهم شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow