انتشار تصاویر ویدیویی از اولین پرواز بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider آمریکا

نیروی هوایی ایالات متحده و پیمانکار اصلی آن، Northrop Grumman، در کنفرانس Air, Space, and Cyber واشنگتن دی‌سی، برای اولین بار ویدیویی از پرواز بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider منتشر کردند. به گزارش تک‌ناک، این ویدیو به همراه به‌روزرسانی‌هایی درباره برنامه B-21 به نمایش گذاشته شد. این بمب‌افکن، که به عنوان یکی از جدیدترین پیشرفت‌های نظامی […] نوشته انتشار تصاویر ویدیویی از اولین پرواز بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider آمریکا اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
انتشار تصاویر ویدیویی از اولین پرواز بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider آمریکا

نیروی هوایی ایالات متحده و پیمانکار اصلی آن، Northrop Grumman، در کنفرانس Air, Space, and Cyber واشنگتن دی‌سی، برای اولین بار ویدیویی از پرواز بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider منتشر کردند.

به گزارش تک‌ناک، این ویدیو به همراه به‌روزرسانی‌هایی درباره برنامه B-21 به نمایش گذاشته شد. این بمب‌افکن، که به عنوان یکی از جدیدترین پیشرفت‌های نظامی آمریکا شناخته می‌شود، قرار است به تدریج جایگزین بمب‌افکن‌های قدیمی نیروی هوایی شود و نقش مهمی در نیروی بازدارندگی هسته‌ای آمریکا ایفا کند.

رونمایی و به‌روزرسانی برنامه B-21

در این رویداد، هیأتی شامل ژنرال توماس بوسی‌یر، فرمانده نیروی حمله جهانی نیروی هوایی، سرلشکر جیسون آرماگوست، فرمانده نیروی هشتم، ویلیام بیلی، مدیر دفتر توانمندی‌های سریع نیروی هوایی و توماس جونز، رئیس بخش سیستم‌های هوافضای Northrop Grumman، اطلاعات جدیدی درباره وضعیت توسعه و آزمایش این بمب‌افکن ارائه دادند.

در ویدیویی که به نمایش درآمد، B-21 Raider در حال انجام مانورهای هوایی شامل برخاستن و فرود مشاهده شد.

همچنین به‌روزرسانی‌ها نشان داد که نمونه اولیه G-1 این بمب‌افکن، آزمایش‌های استاتیک را برای ارزیابی یکپارچگی ساختاری هواپیما و مقایسه آن با مدل‌های دیجیتالی که برای طراحی و ساخت استفاده شده، با موفقیت پشت سر گذاشته است.

پیشرفت‌های سریع در برنامه آزمایش

یکی از نکات کلیدی این به‌روزرسانی‌ها، ارائه سه نمونه اولیه B-21 در پیکربندی‌های مختلف توسط Northrop Grumman به نیروی هوایی بود.

برخلاف نمونه‌های اولیه معمول که بیشتر به عنوان نمایشگرهای فناوری عمل می‌کنند، این نمونه‌ها تا حد ممکن به مدل‌های تولیدی نزدیک هستند.

به گفته مسئولان Northrop Grumman، این نزدیکی به مدل‌های تولیدی یکی از دلایلی می‌باشد که برنامه آزمایش B-21 تنها در مدت ۱۲ ماه توانسته است تا این حد پیشرفت کند.

این پیشرفت شامل انجام دو پرواز آزمایشی در هفته و آزمایش‌های گسترده خستگی هواپیما بوده است.

آینده بمب‌افکن B-21

B-21 Raider قرار است به تدریج جایگزین بمب‌افکن‌های قدیمی B-1 Lancer و B-2 Spirit شود و در نهایت، حتی جایگزین بمب‌افکن قدیمی B-52 Hustler خواهد شد که انتظار می‌رود در دهه ۲۰۵۰ بازنشسته شود.

با این تغییرات، B-21 تنها بمب‌افکن سنگین متعارف نیروی هوایی ایالات متحده خواهد بود و بخشی از نیروی سه‌گانه بازدارندگی هسته‌ای آمریکا را تشکیل خواهد داد.

این سه‌گانه شامل موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای زمینی (ICBMs)، موشک‌های بالستیک زیردریایی (SLBMs) و بمب‌افکن‌های هسته‌ای است.

برنامه کنونی نیروی هوایی ایالات متحده شامل ساخت ۱۰۰ فروند از این بمب‌افکن‌ها است.

نخستین فروند آن قرار است تا سال ۲۰۲۷ به پایگاه نیروی هوایی Ellsworth در داکوتای جنوبی تحویل داده شود. پس از آن، پایگاه‌های نیروی هوایی Whiteman در میزوری و Dyess در تگزاس نیز این بمب‌افکن‌ها را دریافت خواهند کرد.

اهمیت استراتژیک B-21 برای آمریکا و متحدان

بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider آمریکا برای اولین بار پرواز کرد+ویدیو

ژنرال توماس بوسی‌یر در این کنفرانس تأکید کرد که B-21 Raider نقش مهمی در حفظ امنیت و ارائه بازدارندگی به متحدان آمریکا ایفا خواهد کرد. او گفت:

«ما تنها نیروی بمب‌افکن جهان آزاد هستیم. تقاضا برای نیروی بمب‌افکن از سوی فرماندهان منطقه‌ای ما به احتمال زیاد کاهش نخواهد یافت، بلکه در سال‌های آینده افزایش خواهد داشت. ناوگان B-21 می‌تواند آرامش خاطر زیادی به متحدان ما بدهد و دشمنان احتمالی را وادار به تأمل کند.»

بوسی‌یر همچنین با اشاره به قدرت تکنولوژیکی آمریکا در ساخت این بمب‌افکن تصریح کرد:

«هیچ‌کس در این سیاره نمی‌تواند کاری را که ما انجام می‌دهیم، انجام دهد. هیچ‌کس نمی‌تواند پلتفرمی به پیچیدگی و پیشرفتگی B-21 بسازد و هیچ‌کس نمی‌تواند مانند ما تهدیدی را در زمان و مکانی که خودمان انتخاب می‌کنیم، به خطر بیندازد.»

نتیجه‌گیری

B-21 Raider، با توانایی‌های منحصربه‌فرد خود، به یکی از اصلی‌ترین ارکان نیروی هوایی ایالات متحده تبدیل خواهد شد و نقش حیاتی در حفظ بازدارندگی هسته‌ای آمریکا خواهد داشت.

این بمب‌افکن نه تنها به حفظ امنیت آمریکا و متحدان او کمک می‌کند، بلکه هرگونه تهدید بالقوه را با واکنش سریع و مؤثر مواجه می‌سازد.

نوشته انتشار تصاویر ویدیویی از اولین پرواز بمب‌افکن هسته‌ای B-21 Raider آمریکا اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow