سیستم‌عامل visionOS 2 برای هدست Vison Pro عرضه می شود

اپل قصد دارد با عرضه سیستم‌عامل visionOS 2، به دارندگان اندک اما پرشور هدست گران‌قیمت خود نشان دهد که همچنان به این پلتفرم نوظهور متعهد است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، پس از چند ماه استفاده از نسخه بتای visionOS 2 اگرچه تغییرات چشمگیری ایجاد نشده و تنها بهینه‌سازی و روان‌سازی نسخه قبلی صورت گرفته […] نوشته سیستم‌عامل visionOS 2 برای هدست Vison Pro عرضه می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
سیستم‌عامل visionOS 2 برای هدست Vison Pro  عرضه می شود

اپل قصد دارد با عرضه سیستم‌عامل visionOS 2، به دارندگان اندک اما پرشور هدست گران‌قیمت خود نشان دهد که همچنان به این پلتفرم نوظهور متعهد است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، پس از چند ماه استفاده از نسخه بتای visionOS 2 اگرچه تغییرات چشمگیری ایجاد نشده و تنها بهینه‌سازی و روان‌سازی نسخه قبلی صورت گرفته است، اما اپل امیدوار می‌باشد افزودن قابلیت‌هایی مانند: حرکات جدید، پشتیبانی بهتر از دستگاه‌ها و چند ویژگی جذاب، بسیاری از مشکلات استفاده از Vision Pro را برطرف کرده باشد و به کاربران انگیزه ‌دهد تا مجدد از این هدست استفاده کنند.

بیایید با به‌روزرسانی‌هایی شروع کنیم که باید از همان ابتدا در visionOS وجود می‌داشتند.

شرکت اپل اکنون از ماوس بلوتوث و قابلیت سفارشی‌سازی چیدمان آیکون‌ها روی صفحه اصلی پشتیبانی می‌کند.

همچنین کاربران می‌توانند برنامه‌های iPad و iPhone را از پوشه پیش‌فرض خارج کنند و آنها را در کنار برنامه‌های اختصاصی Vision Pro قرار دهند. این قابلیت بسیار کاربردی است، اما ایجاد پوشه‌های جدید هنوز امکان‌پذیر نیست و امکان دارد در آینده اضافه شود.

با استفاده از حرکات جدید، تعامل با سیستم‌عامل ساده‌تر شده است. به عنوان مثال، برای باز کردن صفحه اصلی، کافی است انگشتان خود را روی هم بزنید.

همچنین با یک حرکت ساده دست، می‌توانید به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید و تنظیمات مختلفی را تغییر دهید. این حرکات جدید بسیار طبیعی و لذت‌بخش هستند.

علاوه بر این، اپل قابلیت کنترل هدست با استفاده از کنترلرهای بلوتوث مانند جوی‌کان نینتندو را نیز اضافه کرده است.

سیستم‌عامل visionOS 2 برای هدست Vison Pro عرضه شد

با توجه به افزوده شدن پشتیبانی از ماوس و ویژگی جدید تشخیص صفحه کلید، کار کردن با Vision Pro برای انجام کارهای روزمره بسیار بهبود یافته است.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحه کلید مجازی را در محیط مجازی مشاهده و از آن استفاده کنند. متأسفانه این ویژگی با تمام صفحه کلیدها به خوبی کار نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که هنوز در دسترس نیست، نمایشگر فوق عریض منحنی است که اپل در کنفرانس WWDC معرفی کرد. این ویژگی در آینده اضافه خواهد شد.

علاوه بر قابلیت‌های کاری، شرکت اپل ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند تبدیل عکس‌های دوبعدی به تصاویر سه‌بعدی فضایی را نیز ارائه داده است. این ویژگی به عکس‌های قدیمی عمق و جذابیت بیشتری می‌بخشد، اما امکان دارد در برخی موارد نتایج چندان دقیق نباشد.

از دیگر بهبودهای ایجاد شده سیستم‌عامل visionOS 2 می‌توان به امکان ذخیره تنظیمات کاربران مهمان و بهبود تجربه تماشای ویدیو در Safari اشاره کرد.

همچنین Safari اکنون از فناوری WebXR پشتیبانی می‌کند، که به کاربران امکان می‌دهد از بازی‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مبتنی بر وب استفاده کنند.

اپل سیستم‌عامل visionOS 2 را برای هدست Vison Pro عرضه کرد

با وجود تمام این بهبودها، هنوز مشخص نیست که آیا سیستم‌عامل visionOS 2 می‌تواند فروش Vision Pro را به طور قابل توجهی افزایش دهد یا خیر.

عوامل مختلفی مانند قیمت بالا (در حدود 3500 دلار) و تردید کاربران در مورد فناوری واقعیت مجازی، همچنان چالش‌هایی برای این محصول به حساب می‌آیند.

نوشته سیستم‌عامل visionOS 2 برای هدست Vison Pro عرضه می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow