انتشار رابط کاربری One UI برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ شروع شد

سامسونگ از انتشار رابط کاربری One UI برای تلویزیون های هوشمند خود خبر داده است. این رابط کاربری زودتر از انتظارات کاربران دردسترس قرار می‌گیرد. به‌گزارش تک‌ناک، رابط کاربری One UI که پیش‌از‌این در گوشی‌های هوشمند گلکسی به‌کار گرفته می‌شد، به‌زودی برای تلویزیون های هوشمند این شرکت نیز دردسترس خواهد بود. این به‌روزرسانی جدید با […] نوشته انتشار رابط کاربری One UI برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ شروع شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  4
انتشار رابط کاربری One UI برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ شروع شد

سامسونگ از انتشار رابط کاربری One UI برای تلویزیون های هوشمند خود خبر داده است. این رابط کاربری زودتر از انتظارات کاربران دردسترس قرار می‌گیرد.

به‌گزارش تک‌ناک، رابط کاربری One UI که پیش‌از‌این در گوشی‌های هوشمند گلکسی به‌کار گرفته می‌شد، به‌زودی برای تلویزیون های هوشمند این شرکت نیز دردسترس خواهد بود. این به‌روزرسانی جدید با هدف بهبود تجربه کاربری و افزایش هماهنگی میان محصولات مختلف اکوسیستم سامسونگ طراحی شده است. اکنون، همان‌طور‌که وعده داده شده بود، سامسونگ این رابط کاربری را با سرعتی بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای تلویزیون‌های هوشمند خود منتشر کرده است.

ادامه استفاده از تایزن در تلویزیون‌های سامسونگ

با وجود همکاری نزدیک سامسونگ با گوگل و استفاده از سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های گلکسی، سامسونگ همچنان در تلویزیون‌های هوشمند خود از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کند. سامسونگ که در توسعه سیستم‌عامل Wear OS 3 برای ساعت‌های هوشمند با گوگل همکاری کرده است، تایزن را برای تلویزیون‌های خود حفظ می‌کند و این تغییر در آینده نزدیک نیز پیش‌بینی نمی‌شود. رابط کاربری One UI که برای تلویزیون های سامسونگ منتشر می‌شود، در‌واقع پوسته‌ای سفارشی است که روی سیستم‌عامل تایزن قرار دارد و نه اندروید تی‌وی.

نسخه جدید تایزن و پشتیبانی طولانی‌مدت سامسونگ

این به‌روزرسانی بر‌اساس تایزن ۸.۰ طراحی شده است که جایگزین نسخه ۷.۰ تایزن می‌شود. این نسخه هم‌اکنون روی مدل‌های سری S90C و S90D سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ دردسترس است. سامسونگ اعلام کرده است که پشتیبانی نرم‌افزاری از تلویزیون‌های خود را مشابه با سیاست پشتیبانی از گوشی‌های پرچم‌دار، تا ۷ سال ادامه خواهد داد.

ویژگی‌های جدید در به‌روزرسانی One UI

پس از این به‌روزرسانی، تلویزیون‌های هوشمند واجدشرایط سامسونگ ظاهری بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند گلکسی پیدا می‌کنند. این تغییرات شامل طراحی رابط کاربری و شکل آیکون‌ها و طراحی برنامه‌ها می‌شود. همچنین، چندین ویژگی جدید برای بهبود تجربه کاربری معرفی شده است. از‌جمله این تغییرات، بهبود پیمایش وب به‌دلیل موتور وب به‌روزرسانی‌شده (نسخه ۱۰۸) و افزودن تب جدید For You برای پیشنهادهای شخصی‌سازی شده است. گزینه Watch Later نیز اکنون از صفحه جزئیات محتوا دردسترس قرار دارد که امکان سازمان‌دهی بهتر محتوای دلخواه را برای کاربران فراهم می‌کند.

سامسونگ به‌تازگی از عرضه رابط کاربری One UI برای تلویزیون‌های هوشمند خود خبر داده است که با سرعتی بیشتر از انتظار کاربران وارد بازار می‌شود.

یکپارچه‌سازی با اکوسیستم سامسونگ و خانه هوشمند

اندروید هدلاینز می‌نویسد که یکی از ویژگی‌های اصلی این به‌روزرسانی، تبدیل تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی‌شده به هاب مرکزی برای کنترل اکوسیستم خانه هوشمند سامسونگ است. کاربران می‌توانند از صفحه‌کلید و ماوس برای چندین دستگاه گلکسی متصل به حساب سامسونگ استفاده کنند. همچنین، داده‌های سلامت که از ساعت هوشمند گلکسی به‌دست می‌آید، مستقیماً روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. برنامه Smart Things نیز امکان مدیریت دستگاه‌های IoT از جمله دوربین‌ها را فراهم می‌کند.

سامسونگ راهنمای برنامه‌ها را نیز با طراحی جدید بهبود داده است تا استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر و ساده‌تر باشد. این راهنما اکنون دسته جدیدی با عنوان Samsung TV Plus را نیز شامل می‌شود.

بهبود هماهنگی میان تلویزیون‌های سامسونگ و دستگاه‌های موبایل

به‌روزرسانی One UI علاوه‌بر ارتقای Game Bar به جدیدترین طراحی موجود در گوشی‌های گلکسی، قابلیت ConnecTime را بهبود بخشیده است. این ویژگی هماهنگی بیشتری میان تلویزیون‌های گلکسی و دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به تماس‌های ویدئویی و پیام‌ها و اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش موبایل دسترسی پیدا کنند.

سامسونگ تنظیمات WiFi Speaker Surround را به Q-Symphony نیز ارتقا داده است تا کیفیت صدای تلویزیون‌ها با سیستم‌های صوتی بهتر و هماهنگ‌تر شود. از دیگر تغییرات امنیتی این به‌روزرسانی اعمال تدابیر امنیتی جدید با استفاده از حساب سامسونگ است که باعث افزایش سطح امنیت کاربران می‌شود.

با این تغییرات جدید، سامسونگ قصد دارد تا تجربه کاربران را در استفاده از تلویزیون‌های هوشمند بهبود ببخشد و این دستگاه‌ها را بیش‌از‌پیش با دیگر محصولات اکوسیستم خود هماهنگ کند. به‌روزرسانی‌های یادشده تلویزیون‌های سامسونگ را به هابی چندکاره برای کنترل خانه هوشمند و دستگاه‌های متصل تبدیل می‌کند و تجربه کاربری را ارتقا می‌دهد.

نوشته انتشار رابط کاربری One UI برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ شروع شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow