انتشار مدل جدید هوش مصنوعی Orion توسط OpenAI تکذیب شد

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، گزارش‌های منتشرشده در مورد مدل جدید هوش مصنوعی Orion توسط این شرکت را تکذیب کرد و آن را “اخبار جعلی” دانست.  به گزارش تکناک ،روز گذشته، وب‌سایت The Verge جزئیات تازه‌ای از مدل بعدی OpenAI با نام Orion منتشر کرد. این رسانه ادعا کرده بود که OpenAI قصد دارد این مدل […] نوشته انتشار مدل جدید هوش مصنوعی Orion توسط OpenAI تکذیب شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  2
انتشار مدل جدید هوش مصنوعی Orion توسط OpenAI تکذیب شد

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، گزارش‌های منتشرشده در مورد مدل جدید هوش مصنوعی Orion توسط این شرکت را تکذیب کرد و آن را “اخبار جعلی” دانست.

 به گزارش تکناک ،روز گذشته، وب‌سایت The Verge جزئیات تازه‌ای از مدل بعدی OpenAI با نام Orion منتشر کرد. این رسانه ادعا کرده بود که OpenAI قصد دارد این مدل جدید را تا ماه دسامبر معرفی کند.

بر اساس گزارش The Verge، مدل هوش مصنوعی Orion در ابتدا از طریق ChatGPT قابل دسترسی نخواهد بود و OpenAI برنامه دارد که API این مدل را تنها برای تعدادی از توسعه‌دهندگان خاص در دسترس قرار دهد. همچنین در این گزارش آمده بود که مایکروسافت نیز از اوایل نوامبر برای میزبانی Orion بر روی پلتفرم Azure آماده می‌شود.

سایت The Verge در ادامه افزود که محققان OpenAI در ماه سپتامبر به مناسبت اتمام آموزش این مدل جدید، جشن کوچکی برگزار کردند. اما در حالی که این گزارش به نظر امیدوارکننده می‌رسید، سم آلتمن به سرعت واکنش نشان داده و این ادعاها را به شدت تکذیب کرد. او مقاله The Verge را “اخبار جعلی” خواند و آن را تنها یک گمانه‌زنی بی‌پایه و اساس دانست.

با وجود رد این گزارش، آلتمن تأیید کرد که کاربران همچنان می‌توانند در آینده نزدیک انتظار پیشرفت‌های چشمگیری از OpenAI داشته باشند. با این حال، او تأکید کرد که هیچ‌یک از جزئیات ذکر شده در مقاله The Verge صحت ندارد.

پیشرفت‌های اخیر OpenAI

OpenAI اخیراً هیچ مدل هوش مصنوعی بزرگی مانند Orion را معرفی نکرده است

هرچند OpenAI اخیراً هیچ مدل هوش مصنوعی بزرگی مانند Orion را معرفی نکرده است، اما در هفته‌های گذشته اعلامیه‌های قابل توجه دیگری داشته است. در این ماه، OpenAI موفق به جذب ۶.۶ میلیارد دلار سرمایه جدید شد و ارزش شرکت به رقم خیره‌کننده ۱۵۷ میلیارد دلار رسید.

همچنین، این شرکت Canvas را معرفی کرد؛ یک رابط کاربری جدید که به کاربران اجازه می‌دهد با ChatGPT در وظایف خاصی مانند نوشتن و کدنویسی کار کنند. این به‌روزرسانی اولین تغییر بزرگ در رابط بصری ChatGPT از زمان عرضه آن در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

هفته گذشته، OpenAI حالت Advanced Voice را برای همه کاربران ChatGPT Plus و Team در اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن‌اشتاین گسترش داد. همچنین، این شرکت پیش‌نمایشی از اپلیکیشن رسمی ChatGPT برای کاربران ویندوز منتشر کرد.

علاوه بر این، OpenAI همکاری‌های خود را با غول‌های رسانه‌ای ادامه داده است. این شرکت یک قرارداد همکاری محتوایی با Hearst، یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای جهان که صاحب برندهایی همچون Houston Chronicle، San Francisco Chronicle، Esquire، Cosmopolitan و بسیاری دیگر است، به امضا رسانده است.

آینده OpenAI و مدل Orion

با اینکه هنوز مشخص نیست مدل Orion چه زمانی عرضه خواهد شد، OpenAI همچنان به نوآوری و بهبود محصولات خود ادامه می‌دهد. این شرکت با توسعه‌های مداوم و مشارکت‌های جدید، موقعیت خود را به عنوان یکی از رهبران بی‌چون‌وچرا در صنعت هوش مصنوعی تقویت کرده است.

نوشته انتشار مدل جدید هوش مصنوعی Orion توسط OpenAI تکذیب شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow