جایزه یک میلیون دلاری کشف باگ اپل برای Apple Intelligence

شرکت اپل با دعوت از محققان امنیتی و متخصصان حوزه فناوری، برنامه جایزه یک میلیون دلاری کشف باگ خود را گسترش داده تا ادعاهای حریم خصوصی و امنیت سیستم جدید خود به نام Private Cloud Compute (PCC) را مورد آزمایش قرار دهند. به گزارش تکناک و به نقل از سایت The Verge این سیستم که وظیفه […] نوشته جایزه یک میلیون دلاری کشف باگ اپل برای Apple Intelligence اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  2
جایزه یک میلیون دلاری کشف باگ اپل برای Apple Intelligence

شرکت اپل با دعوت از محققان امنیتی و متخصصان حوزه فناوری، برنامه جایزه یک میلیون دلاری کشف باگ خود را گسترش داده تا ادعاهای حریم خصوصی و امنیت سیستم جدید خود به نام Private Cloud Compute (PCC) را مورد آزمایش قرار دهند.

به گزارش تکناک و به نقل از سایت The Verge این سیستم که وظیفه پردازش درخواست‌های محاسباتی سنگین‌تر Apple Intelligence را بر عهده دارد، از زیرساخت‌های Apple Silicon و یک سیستم عامل جدید بهره می‌برد.

این شرکت اعلام کرده است که بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود (که با نام تجاری Apple Intelligence شناخته می‌شوند) به صورت کاملاً بومی روی دستگاه‌های مک، آیفون  و دیگر سخت‌افزارهای اپل اجرا می‌شوند، بدون اینکه اطلاعات کاربران از دستگاه خارج شود. اما برای درخواست‌های پیچیده‌تر، این سیستم‌ها از سرورهای PCC استفاده می‌کنند.

افزایش شفافیت و امنیت

بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر نیز از سرورها برای پردازش درخواست‌های پیچیده استفاده می‌کنند، اما کاربران در مورد امنیت این عملیات‌ها اطلاعات کمی دارند. اپل همواره به حریم خصوصی کاربران تاکید داشته و طراحی ضعیف سرورهای ابری می‌تواند این ادعا را به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این مشکل، اپل سیستم PCC را به گونه‌ای طراحی کرده که تضمین‌های امنیتی و حریم خصوصی آن قابل تایید و بررسی مستقل باشند.

فرصت‌های جدید برای محققان

اپل به محققان امنیتی ابزارهای مختلفی را برای تجزیه و تحلیل سیستم PCC ارائه می‌دهد، از جمله:

  • یک راهنمای امنیتی که جزئیات فنی این سیستم را توضیح می‌دهد.
  • یک «محیط تحقیقاتی مجازی» که به محققان اجازه می‌دهد تجزیه و تحلیل امنیتی را بر روی دستگاه Mac خود انجام دهند. (این محیط تحقیقاتی نیاز به دستگاه Mac با Apple Silicon و حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه و نسخه macOS Sequoia 15.1 Developer Preview دارد).
  • ارائه کد منبع در GitHub برای برخی از اجزای کلیدی سیستم PCC که به اجرای الزامات امنیتی و حریم خصوصی کمک می‌کند.

پاداش‌های قابل توجه برای کشف آسیب‌پذیری‌ها

شرکت اپل برای کسانی که آسیب‌پذیری‌های سیستم PCC را کشف کنند، پاداش‌هایی از ۵۰ هزار تا یک میلیون دلار در نظر گرفته است. این شرکت اعلام کرده که هر آسیب‌پذیری که تاثیر قابل توجهی بر امنیت PCC داشته باشد، برای دریافت پاداش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود اولین ویژگی‌های Apple Intelligence با به‌روزرسانی iOS 18.1 در هفته آینده در دسترس کاربران قرار گیرد. همچنین، برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند Genmoji و یکپارچه‌سازی با ChatGPT در اولین نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.2 که اخیراً منتشر شده است، ظاهر شده‌اند.

نوشته جایزه یک میلیون دلاری کشف باگ اپل برای Apple Intelligence اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow