اندروید 15 مشکل نمایش تکراری اعلان ها را رفع می کند

به نظر می‌رسد گوگل به دنبال آن است که با معرفی اندروید 15، مشکل نمایش تکراری اعلان‌ها را در بین دستگا‌های مختلف برطرف کند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، در حال حاضر، اگر کاربری یک اعلان را در یک دستگاه اندرویدی حذف کند، همان اعلان در دستگاه اندرویدی دیگر نیز نمایش داده می‌شود. با وجود […] نوشته اندروید 15 مشکل نمایش تکراری اعلان ها را رفع می کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
اندروید 15 مشکل نمایش تکراری اعلان ها را رفع می کند

به نظر می‌رسد گوگل به دنبال آن است که با معرفی اندروید 15، مشکل نمایش تکراری اعلان‌ها را در بین دستگا‌های مختلف برطرف کند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، در حال حاضر، اگر کاربری یک اعلان را در یک دستگاه اندرویدی حذف کند، همان اعلان در دستگاه اندرویدی دیگر نیز نمایش داده می‌شود.

با وجود این کدهای موجود در نسخه بتای اندروید 15 (QPR1 Beta 2) نشان می‌دهند که گوگل در حال توسعه قابلیت جدیدی به نام «همگام‌سازی بین دستگاه‌ها» است.

این گزینه‌ جدید در بخش تنظیمات > نوتیفیکیشن‌ها (Notifications) بین «نوتیفیکیشن‌های حساس» (sensitive notifications) و گزینه‌ جدید «خنک‌سازی نوتیفیکیشن» (notification cooldown) ظاهر می‌شود.

این قابلیت جدید نوتیفیکیشن‌ها را بین دستگاه‌های اندرویدی که با یک حساب کاربری وارد شده‌اند، همگام‌سازی می‌کند.

به طور قابل توجهی، پس از فعال شدن این قابلیت، اگر یک نوتیفیکیشن را در یک دستگاه اندرویدی باز یا رد کنید، از دستگاه دیگر ناپدید خواهد شد.

مشکل نمایش تکراری اعلان ها با اندروید 15 رفع می شود

این کلاس جدید با نام “SyncAcrossDevicesPreferenceController” در مسیر “com.android.settings.notification.syncacrossdevices” در برنامه‌ تنظیمات قرار دارد.

همچنین قرارگیری این کلاس در زیرمجموعه‌ “com.android.settings” نشان می‌دهد که این قابلیت ممکن است برای تمام دستگاه‌های اندرویدی عرضه شود و به دستگاه‌های Pixel محدود نباشد.

حضور این قابلیت در نسخه‌ بتا بیانگر آن است که این ویژگی هنوز آماده‌ استفاده نیست و گوگل تست آن را به پایان نرسانده است.

همچنین این احتمال وجود دارد که این قابلیت با اندروید 15عرضه نشود و گوگل گزینه‌ «همگام‌سازی میان دستگاه‌ها» را به‌ طور انحصاری برای دستگاه‌های Pixel در نظر بگیرد، چرا که شواهد این قابلیت در برنامه‌ Google Play Services مشاهده نشده است.

علاوه بر قابلیت همگام‌سازی اعلان‌ها، گوگل در حال کار روی ویژگی‌های دیگری برای اندروید 15 است، که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شخصی‌سازی بیشتر اشاره‌گر ماوس: کاربران می‌توانند رنگ و اندازه اشاره‌گر ماوس را به دلخواه خود تغییر دهند.
  • تسهیل جابه‌جایی میان صفحه‌کلیدها: این ویژگی برای استفاده با یک دست بسیار مفید خواهد بود.

همچنین سیستم همگام‌سازی اعلان‌ها در دستگاه‌های اپل در حال انجام است و هر اقدامی که کاربر روی یک اعلان در یک دستگاه اپل انجام دهد، در دستگاه‌های دیگر نیز اعمال می‌شود.

نوشته اندروید 15 مشکل نمایش تکراری اعلان ها را رفع می کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow