میلیون‌ها گوشی سامسونگ در معرض خطر جدی قرار گرفتند!

یک آسیب‌پذیری خطرناک در سیستم عامل اندروید، میلیون‌ها کاربر گوشی سامسونگ را در معرض تهدید جدی قرار داده است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت گوگل هفته گذشته به‌روزرسانی امنیتی سپتامبر خود را منتشر کرد و هشدار داد که دستگاه‌های اندرویدی تحت حمله هستند. اگرچه بسیاری از کاربران سامسونگ در ماه آگوست به‌روزرسانی امنیتی را […] نوشته میلیون‌ها گوشی سامسونگ در معرض خطر جدی قرار گرفتند! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
میلیون‌ها گوشی سامسونگ در معرض خطر جدی قرار گرفتند!

یک آسیب‌پذیری خطرناک در سیستم عامل اندروید، میلیون‌ها کاربر گوشی سامسونگ را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت گوگل هفته گذشته به‌روزرسانی امنیتی سپتامبر خود را منتشر کرد و هشدار داد که دستگاه‌های اندرویدی تحت حمله هستند.

اگرچه بسیاری از کاربران سامسونگ در ماه آگوست به‌روزرسانی امنیتی را دریافت کرده بودند، اما این به‌روزرسانی برای تمام دستگاه‌ها ارائه نشد. عدم دریافت این به‌روزرسانی، دستگاه‌های مذکور را در معرض آسیب‌پذیری‌های جدی قرار می‌دهد.

آسیب‌پذیری CVE-2024-32896، که برای اولین بار در ماه آوریل توسط گوگل شناسایی شد، تهدید اصلی به حساب می‌آید.

این آسیب‌پذیری، که به تازگی توسط شرکت‌های امنیتی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است، به مهاجمان امکان می‌دهد کنترل کامل دستگاه را در دست بگیرند.

اگرچه این آسیب‌پذیری برطرف شده است، اما همچنان خطرات جدی برای دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی نشده‌اند، وجود دارد.

در معرض خطر بودن میلیون‌ها گوشی سامسونگ

گوگل  در ابتدا گمان می‌کرد که این آسیب‌پذیری فقط دستگاه‌های پیکسل را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما بعدها به بزرگ بودن این مشکل اقرار کرد و گفت که تمام دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی‌های سامسنوگ نیز دچار این آسیب می‌شوند.

پس از این ماجرا سامسونگ در ماه آگوست با انتشار یک وصله امنیتی دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کرد، در حالی‌که سایر اندرویدی‌ها مثل پیکسل خیلی دیر نسبت به این موضوع مطلع شدند.

با وجود سرعت عمل سامسونگ به دلیل سیاست‌های به‌روزرسانی این شرکت، بسیاری از گوشی‌های سامسونگ همچنان این وصله را دریافت نکرده‌اند. این موضوع به ویژه برای دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی‌های کمتری دریافت می‌کنند، نگران‌کننده است.

خطر جدی برای میلیون‌ها گوشی سامسونگ

کاربران گوشی سامسونگ که دستگاه‌های قدیمی‌تر یا دستگاه‌هایی با برنامه به‌روزرسانی کندتر دارند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

همچنین برخی از دستگاه‌های سامسونگ که از لیست دریافت به‌روزرسانی حذف شده‌اند، دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی امنیتی دریافت نخواهند کرد.

برخی کاربران گوشی‌های سامسونگ با دستگاه‌های قدیمی‌تر یا دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی‌های فصلی یا نیم‌سالی دارند، ممکن است وصله امنیتی آگوست را دریافت نکرده باشند.

از سویی دیگر دستگاه‌های بیشتری از سامسونگ از لیست به‌روزرسانی حذف شده‌اند. به عنوان مثال، سری Galaxy Tab S7 و Galaxy Z Flip 5G دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که میلیون‌ها نفر از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و راهی جزء ارتقای آن ندارند.

خطر امنیتی جدی میلیون‌ها گوشی سامسونگ را تهدید می کند

در سال جاری، سیستم عامل اندروید با تهدیدات امنیتی متعددی مواجه شده است.

مهاجمان با سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری‌ها، به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا می‌کنند و به دستگاه‌های آنها آسیب می‌رسانند.

به‌روزرسانی منظم دستگاه، تنها راهکار مؤثر برای مقابله با این تهدیدات است.

کاربران گوشی سامسونگ که به‌روزرسانی امنیتی ماه آگوست را دریافت نکرده‌اند، همچنان در معرض خطر هستند، به همین دلیل توصیه اکید بر این است که برای حفظ امنیت دستگاه خود، هر چه سریع‌تر برای به‌روزرسانی اقدام کنید.

عدم به‌روزرسانی دستگاه، عواقب جبران‌ناپذیری مانند: سرقت اطلاعات شخصی و از دست رفتن داده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

نوشته میلیون‌ها گوشی سامسونگ در معرض خطر جدی قرار گرفتند! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow