اندروید ۱۶ با ساده‌سازی پنل Quick Settings، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

گوگل در اندروید ۱۶، تغییرات درخورتوجهی در بخش Quick Settings اعمال خواهد کرد. با این طراحی جدید، کاربران سریع‌تر به تنظیمات موردنیاز خود دسترسی خواهند داشت. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در تازه‌ترین سیستم‌عامل خود، اندروید ۱۶، تغییرات مهمی در پنل Quick Settings ایجاد خواهد کرد. این پنل که همواره به‌عنوان ابزاری سریع برای تنظیم گزینه‌های کلیدی […] نوشته اندروید ۱۶ با ساده‌سازی پنل Quick Settings، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۶ آبان , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  5
اندروید ۱۶ با ساده‌سازی پنل Quick Settings، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

گوگل در اندروید ۱۶، تغییرات درخورتوجهی در بخش Quick Settings اعمال خواهد کرد. با این طراحی جدید، کاربران سریع‌تر به تنظیمات موردنیاز خود دسترسی خواهند داشت.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در تازه‌ترین سیستم‌عامل خود، اندروید ۱۶، تغییرات مهمی در پنل Quick Settings ایجاد خواهد کرد. این پنل که همواره به‌عنوان ابزاری سریع برای تنظیم گزینه‌های کلیدی دستگاه استفاده می‌شد، اکنون در نسخه جدید با طراحی منظم‌تر و کاربرپسندتری عرضه خواهد شد. هدف از این بازطراحی، آسان‌ترشدن دسترسی به تنظیمات و رفع مشکل شلوغی و پیچیدگی این پنل است.

پنل Quick Settings به کاربران امکان می‌دهد تا با چند ضربه ساده به تنظیمات مهمی چون فعال‌سازی بلوتوث و تنظیم روشنایی صفحه و فعال‌سازی حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه نیاز باشد وارد منو اصلی تنظیمات شوند. با‌این‌حال، افزود‌ه‌شدن گزینه‌های بیشتر باعث شده است که این صفحه شلوغ و یافتن تنظیمات مورد نیاز برای کاربران دشوارتر شود.

گیزچاینا مینویسد که در نسخه جدید اندروید ۱۶، گوگل پنل Quick Settings را به‌گونه‌ای بازطراحی کرده است که تنظیمات در هفت دسته مشخص دسته‌بندی شده‌اند. طبق اعلام گوگل و مشاهدات میشل رحمان، کارشناس اندروید که نسخه بتای Android 15 QPR1 Beta 3 را بررسی کرده است، این دسته‌ها شامل بخش‌های مختلفی هستند که هر‌یک به نوع خاصی از تنظیمات اختصاص دارند.

گوگل در نسخه جدید اندروید، یعنی اندروید ۱۶، تغییرات قابل توجهی در بخش Quick Settings ایجاد کرده است.

دسته‌بندی‌های جدید به شرح زیر هستند:

  • Accessibility: ویژگی‌های دسترسی آسان‌تر، از‌جمله تصحیح رنگ و حالت تک‌دستی
  • Connectivity: گزینه‌های مربوط به اتصالات شبکه مانند و بلوتوث و وای‌فای
  • Screen: تنظیمات نمایش، از‌جمله روشنایی صفحه‌نمایش و زمان خاموشی
  • Privacy: کنترل‌های مربوط به حریم خصوصی، از‌جمله گزینه خاموش‌کردن GPS
  • App Settings: تنظیمات سریع مرتبط با برنامه‌ها
  • Utilities: ابزارهای اضافی که عملکردهای خاصی ارائه می‌دهند
  • Unknown: دسته عمومی برای تنظیماتی که در دسته‌های دیگر جا نمی‌گیرند

با این دسته‌بندی‌ها، کاربران می‌توانند به‌راحتی به تنظیمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، بدون نیاز به جست‌وجو در میان گزینه‌های غیرمرتبط. به‌عنوان مثال، برای خاموش‌کردن وای‌فای، کافی است وارد بخش Connectivity شوند و تنظیم مدنظر را به‌سرعت پیدا کنند.

این تغییرات که در نسخه نهایی اندروید ۱۶ اعمال خواهد شد، به‌سمت رابط کاربری ساده‌تر و سریع‌تری برای کاربران حرکت و تجربه‌ای روان‌تر و بهینه‌تر را برای دسترسی به تنظیمات ضروری فراهم می‌کند. گوگل امیدوار است با این به‌روزرسانی، نیازهای کاربران را به شیوه‌ای کارآمدتر و مؤثرتر پاسخ دهد.

نوشته اندروید ۱۶ با ساده‌سازی پنل Quick Settings، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow