انعطاف‌ پذیری بدن باعث افزایش طول عمر می‌ شود!

مطالعات علمی اخیر نشان می‌دهند که کشش منظم و سطوح انعطاف‌پذیری بدن، ممکن است بر طول عمر افراد میانسال تأثیر بگذارد. به گزارش تک‌ناک، تحقیقات به این نکته تأکید دارند که کشش علاوه بر بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش سفتی عضلات، باعث افزایش جریان خون نیز می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد. تمام این موارد می‌توانند... نوشته انعطاف‌ پذیری بدن باعث افزایش طول عمر می‌ شود! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
انعطاف‌ پذیری بدن باعث افزایش طول عمر می‌ شود!

مطالعات علمی اخیر نشان می‌دهند که کشش منظم و سطوح انعطاف‌پذیری بدن، ممکن است بر طول عمر افراد میانسال تأثیر بگذارد.

به گزارش تک‌ناک، تحقیقات به این نکته تأکید دارند که کشش علاوه بر بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش سفتی عضلات، باعث افزایش جریان خون نیز می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد.

تمام این موارد می‌توانند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی و افزایش احتمالی طول عمر داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد میانسال با انعطاف‌پذیری بالاتر، که با شاخص Flexindex اندازه‌گیری می‌شوند، خطر مرگ و میر کمتری را دارند.

این مطالعه که بیش از 3000 شرکت‌کننده داشت، نشان داد که انعطاف‌پذیری بهتر با کاهش قابل توجه در میزان مرگ و میر مرتبط است.

همچنین این تحقیق بر اهمیت گنجاندن تمرین‌های انعطاف‌پذیری، که اغلب در برنامه‌های ورزشی گنجانده می‌شوند برای افزایش امید به زندگی تأکید می‌کند.

کشف راز افزایش طول عمر در انعطاف پذیری

شاخص جدید اندازه‌گیری انعطاف‌پذیری

پس از تجزیه و تحلیل داده‌های 3139 نفر (66 درصد مردان) در رده سنی 46 تا 65 سال، محققان یک شاخص انعطاف‌پذیری بدن به‌ دست آوردند که Flexindex نامیده می‌شود.

این شاخص از ترکیب دامنه حرکتی غیرفعال در 20 حرکت (هر کدام امتیاز 0-4) شامل 7 مفصل مختلف به دست آمد که باعث دامنه امتیاز 0-80 شد.

شاخص Flexindex در زنان 35 درصد بیشتر از مردان بود.

طی یک پیگیری 12.9 ساله، 302 نفر (9.6 درصد) شامل 224 مرد و 78 زن فوت کردند.

شاخص Flexindex رابطه معکوسی با خطر مرگ و میر نشان داد و برای بازماندگان در مقایسه با مردان و زنان فوت شده، حدود 10 درصد بیشتر بود.

تأثیر انعطاف‌پذیری بر طول عمر

پس از در نظر گرفتن سن، شاخص توده بدنی و وضعیت سلامت، مردان و زنان با شاخص Flexindex پایین به ترتیب 1.87 و 4.78 برابر بیشتر از مردان و زنان با شاخص Flexindex بالا در معرض خطر مرگ بودند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کاهش انعطاف‌پذیری بدن با بقای ضعیف در مردان و زنان میانسال نیز مرتبط است.

اهمیت انعطاف‌پذیری در پیری

از آنجایی که انعطاف‌پذیری با افزایش سن کاهش می‌یابد، توجه بیشتر به تمرینات انعطاف‌پذیری و به طور معمول ارزیابی انعطاف‌پذیری بدن به عنوان بخشی از تمام ارزیابی‌های آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت، بسیار ارزشمند است.

پژوهش جدید در مجله Scandinavian Journal of Medicine & Science منتشر شده است.

 

نوشته انعطاف‌ پذیری بدن باعث افزایش طول عمر می‌ شود! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow